Itseäni kiinnostais tietää miten toimiva tuo lambdasäätö on laajakaistalla? Eli lambdasäätö päälle ja herran haltuun, mega tähtää asetettuun afr ja seokset on kohdallaan... kone vapaastihengittävä, vähäpäästöisyyttä ei tässä tapauksessa haeta.
Saku wrote:Itseäni kiinnostais tietää miten toimiva tuo lambdasäätö on laajakaistalla? Eli lambdasäätö päälle ja herran haltuun, mega tähtää asetettuun afr ja seokset on kohdallaan... kone vapaastihengittävä, vähäpäästöisyyttä ei tässä tapauksessa haeta.
Aikasemmin säätelin autotune-toiminnolla ja megalogviewerillä karttoja, mutta kun kokemusta tuli niin sen tekee nopeammin sillä tunerstudion (tai megatunen) 3D-karttamoodilla käsin. 10min kestää kun autossa on tyhjäkäynti- ja kevytkuormitusalueet säädetty. Kovemmille kuormituksille mentäessä on vain eduksi kun voi reagoida heti eikä tarvitse ajaa nakuttavalla koneella kymmeniä sekunteja ja odotella mäntien sulamista.
Vauhtivaunu wrote:Kovemmille kuormituksille mentäessä on vain eduksi kun voi reagoida heti eikä tarvitse ajaa nakuttavalla koneella kymmeniä sekunteja ja odotella mäntien sulamista.
"Kymmeniä sekunteja" on varmasti hieman kärjistetty, kyllähän megan saa korjaamaan seosta vaikka kuinka nopeasti
Mutta joo pointti ymmärretty, on siis kätevämpää säätää kartat itse, ja jättää lambda pelkästään omaksi tiedoksi eikä sotkea sitä megaan millään tavalla.
Kirjotellaan kokemuksia kun saadaan uus laajakaista kiinni, mallia "autogauge", ei sinänsä eroa innovaten/plx malleista kuin ohjausyksikön kohdalla... Anturit on aina bossin.
Kannattaa sitä lambdasignaalia käyttää siihen mihin se on suunniteltu eli hienosäätämään seosta kun bensa- ja syttykartat on saatu kohdalleen. Mun tarkoitus oli vaan sanoa ettei säätöä voi jättää yksin tietotekniikan armoille. Kärjistäminen on monesti tehokkain tapa esittää asia
No minulla on seuravanlainen teoria kapeakaistasta / MS1. Kapeakaista kun työntää 0-1 volttia sitä mukaan mitä moottori työntä happea ulos, eli aikas kapeata, vaihteleva pulssitietoa joka on aika sahamaistä käppyrä kun koneelta katso. Sitä pulssitieto yritetään säätää Megatunella sopivaksi että moottori toimisi kunnolla. Jos megatunessa säätö tapahtu hitaasti moottori ei toimi kunnolla, taikka -nopea säätö sekään ei tuntunut hyvältä. En saanut toimimaan moottoripyörässä millä asetuksilla, halutulla tavalla. Laajakaistassa kun on se ohjain niin se käsittelee sitä lambdan pulssitiedon valmiiksi ja tarjoa Megalle jo hyvän, laajasti käsiteltyyn pulssitiedon. Joka toimii muuten hienosti!
Mulla laajakaista ja kapeakaista käytös, laajakaista on seosmittarissa, ja kapea nyt megassa, miten ragoi jos ryöstän mittarin liittimeltä laajakaistan megalle? LC1 ja analogoutput 1 ja 2
xtaaviankka wrote:Mulla laajakaista ja kapeakaista käytös, laajakaista on seosmittarissa, ja kapea nyt megassa, miten ragoi jos ryöstän mittarin liittimeltä laajakaistan megalle? LC1 ja analogoutput 1 ja 2
Ohjelmoi sen kapeakaista lähdön laajakastaiseksi, ei muuta.
innovatesta kokemuksia ja niitähän leviää tuon tuosta en tiedä onko boshin antureissa vikaa vai innovaten purkissa mutta anturi porsii noissa innovateissa aika usein.Ei muuta kuin testiin vain ja sithän sen näkee leviääkö vaiko ei
turbosbc wrote:Mulla on ainakin mennyt vuositolkulla sama lc-1 anturi/ohjain. Toi mun on vielä tota vanhaa huonompaa sarjaa.
Sama täällä. Ja tiedän aika monta muutakin LC-1 käyttäjää, joilla ei ole ollut mitään ongelmia. Eli sen puolesta uskaltaisin kyllä suositella jos vaan ominaisuudet vastaa tarpeita.
Pyöräkäytössä LC-1:n ehdoton etu on vesitiivis paketti. Tätä ei taida kovin monelta kilpailijalta löytyä.
olikohan lauantaina, kun kävin ruuvaamassa oman LC-1 kiinni mersun pakoputkeen, vuoden se ehti "homehtua" pahvilaatikossa sierran säätöjen jälkeen ja taas tuntuu pelaavan kuin uusi
Eipä siinä LC-1ssä ole kovin iso poxi. On aina sopinut joka paikkaan ainakin minun kohdalla.
Tässä MTX-L ssä on 2 analog lähtöä joten en näe mitään estettä ettei toimisi Megan kanssa.