laajakaista kokemuksia

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
fin_toy
Megasquirttaaja

laajakaista kokemuksia

Post by fin_toy »

Löysin halvan laajakaista paketin 5v ulostulolla, mutta onko kenelläkään kokokemuksia kyseisestä tuotteesta?

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1699

Image
Toyota Corolla DX TE71 -83
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian
seppo mäntykivi
Megasquirttaaja

Post by seppo mäntykivi »

just olen ruuvannut autoon kiinni ja säätänyt hitusen (kokemusta ei ole).

Tuntuu rokkaavan.

t.sepi
fin_toy
Megasquirttaaja

Post by fin_toy »

mihin tarvii sellaisen ohjelmoitavan laajakaistamittari paketin? mitä eroa on esim yllä olevaan mittariin?
Toyota Corolla DX TE71 -83
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian
Saku
Megasquirttaaja

Post by Saku »

Itseäni kiinnostais tietää miten toimiva tuo lambdasäätö on laajakaistalla? Eli lambdasäätö päälle ja herran haltuun, mega tähtää asetettuun afr ja seokset on kohdallaan... kone vapaastihengittävä, vähäpäästöisyyttä ei tässä tapauksessa haeta.
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja

Kyllä

Post by xtaaviankka »

Kyllähän tuo varsin toimivalta vaikuttaa, hakee oikeanlaiset lambdan asetukset megatuneen.
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Saku wrote:Itseäni kiinnostais tietää miten toimiva tuo lambdasäätö on laajakaistalla? Eli lambdasäätö päälle ja herran haltuun, mega tähtää asetettuun afr ja seokset on kohdallaan... kone vapaastihengittävä, vähäpäästöisyyttä ei tässä tapauksessa haeta.
Aikasemmin säätelin autotune-toiminnolla ja megalogviewerillä karttoja, mutta kun kokemusta tuli niin sen tekee nopeammin sillä tunerstudion (tai megatunen) 3D-karttamoodilla käsin. 10min kestää kun autossa on tyhjäkäynti- ja kevytkuormitusalueet säädetty. Kovemmille kuormituksille mentäessä on vain eduksi kun voi reagoida heti eikä tarvitse ajaa nakuttavalla koneella kymmeniä sekunteja ja odotella mäntien sulamista.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Saku
Megasquirttaaja

Post by Saku »

Vauhtivaunu wrote:Kovemmille kuormituksille mentäessä on vain eduksi kun voi reagoida heti eikä tarvitse ajaa nakuttavalla koneella kymmeniä sekunteja ja odotella mäntien sulamista.
"Kymmeniä sekunteja" on varmasti hieman kärjistetty, kyllähän megan saa korjaamaan seosta vaikka kuinka nopeasti :D
Mutta joo pointti ymmärretty, on siis kätevämpää säätää kartat itse, ja jättää lambda pelkästään omaksi tiedoksi eikä sotkea sitä megaan millään tavalla.

Kirjotellaan kokemuksia kun saadaan uus laajakaista kiinni, mallia "autogauge", ei sinänsä eroa innovaten/plx malleista kuin ohjausyksikön kohdalla... Anturit on aina bossin.
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Kannattaa sitä lambdasignaalia käyttää siihen mihin se on suunniteltu eli hienosäätämään seosta kun bensa- ja syttykartat on saatu kohdalleen. Mun tarkoitus oli vaan sanoa ettei säätöä voi jättää yksin tietotekniikan armoille. Kärjistäminen on monesti tehokkain tapa esittää asia :wink:
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
kamski
Megajumala

Post by kamski »

No minulla on seuravanlainen teoria kapeakaistasta / MS1. Kapeakaista kun työntää 0-1 volttia sitä mukaan mitä moottori työntä happea ulos, eli aikas kapeata, vaihteleva pulssitietoa joka on aika sahamaistä käppyrä kun koneelta katso. Sitä pulssitieto yritetään säätää Megatunella sopivaksi että moottori toimisi kunnolla. Jos megatunessa säätö tapahtu hitaasti moottori ei toimi kunnolla, taikka -nopea säätö sekään ei tuntunut hyvältä. En saanut toimimaan moottoripyörässä millä asetuksilla, halutulla tavalla. Laajakaistassa kun on se ohjain niin se käsittelee sitä lambdan pulssitiedon valmiiksi ja tarjoa Megalle jo hyvän, laajasti käsiteltyyn pulssitiedon. Joka toimii muuten hienosti!
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja

Entäpäs

Post by xtaaviankka »

Mulla laajakaista ja kapeakaista käytös, laajakaista on seosmittarissa, ja kapea nyt megassa, miten ragoi jos ryöstän mittarin liittimeltä laajakaistan megalle? LC1 ja analogoutput 1 ja 2
kamski
Megajumala

Re: Entäpäs

Post by kamski »

xtaaviankka wrote:Mulla laajakaista ja kapeakaista käytös, laajakaista on seosmittarissa, ja kapea nyt megassa, miten ragoi jos ryöstän mittarin liittimeltä laajakaistan megalle? LC1 ja analogoutput 1 ja 2
Ohjelmoi sen kapeakaista lähdön laajakastaiseksi, ei muuta.
keitsi
Megasquirttaaja

Post by keitsi »

Onko enempää kokemuksia tästä tuotteesta?
Edullinen hinta, ja vielä näytön kanssa kiinnostaa.
LC-1 ja PLX vaihtoehdoksi mietin.

Erot mittaustarkkuudessa?
Kestävyys? Onko kellään vielä mennyt rikki?
Melko monesta rikkinäisestä LC-1 paketista olen lukenut.
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

innovatesta kokemuksia ja niitähän leviää tuon tuosta en tiedä onko boshin antureissa vikaa vai innovaten purkissa mutta anturi porsii noissa innovateissa aika usein.Ei muuta kuin testiin vain ja sithän sen näkee leviääkö vaiko ei
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

Mulla on ainakin mennyt vuositolkulla sama lc-1 anturi/ohjain. Toi mun on vielä tota vanhaa huonompaa sarjaa.
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

turbosbc wrote:Mulla on ainakin mennyt vuositolkulla sama lc-1 anturi/ohjain. Toi mun on vielä tota vanhaa huonompaa sarjaa.
Sama täällä. Ja tiedän aika monta muutakin LC-1 käyttäjää, joilla ei ole ollut mitään ongelmia. Eli sen puolesta uskaltaisin kyllä suositella jos vaan ominaisuudet vastaa tarpeita.

Pyöräkäytössä LC-1:n ehdoton etu on vesitiivis paketti. Tätä ei taida kovin monelta kilpailijalta löytyä.
Arttu
GSX1100 -85
AJ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by AJ »

LC-1 itsellä ollut pitkän tovin, ei mitään ongelmia koko aikana, joten uskaltaisin myös suositella sitä.
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

olikohan lauantaina, kun kävin ruuvaamassa oman LC-1 kiinni mersun pakoputkeen, vuoden se ehti "homehtua" pahvilaatikossa sierran säätöjen jälkeen ja taas tuntuu pelaavan kuin uusi :roll:
Juhal
Megasquirt aloittelija

Re: laajakaista kokemuksia

Post by Juhal »

Löytyykö tälläsestä laitteesta kokemuksia megan kanssa?

http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3844

Hinta ainakin hyvä, ja ei oo mitään erillisiä boxeja. Mun käsityksen mukaan ainakin pitäs toimia mekaruutan kans?
kamski
Megajumala

Post by kamski »

Eipä siinä LC-1ssä ole kovin iso poxi. On aina sopinut joka paikkaan ainakin minun kohdalla.
Tässä MTX-L ssä on 2 analog lähtöä joten en näe mitään estettä ettei toimisi Megan kanssa.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja

Post by piraxx »

fin_toy wrote:Löysin halvan laajakaista paketin 5v ulostulolla, mutta onko kenelläkään kokokemuksia kyseisestä tuotteesta?

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1699

Image

Mulla on matukassa tollanen ja hyvin on toiminu jo monta kuukautta....

-pete
Tekno
Megasquirt aloittelija

Post by Tekno »

http://14point7.com/SLC-DIY.php

Mulla on tuommoinen. Pari iltaa meni juotellessa kasaan.
Post Reply