Megaruuttaa aloittelijalle

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Adventurer
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Mon Mar 29, 2010 12:09
Location: Joensuu

Megaruuttaa aloittelijalle

Post by Adventurer »

Ensiksi pitää tunnustaa että kuulin Megasquirtista ensimmäisen kerran vasta viime viikolla ja kiinnostus heräsi vanhalle pussihousullekkin.

Kohdekkin olisi, eli -75 vuoden SL-mese, jossa siis 4,5 l V8 Boschin D-jetronikilla.
Tuo jetronikki tekisi nyt mieli heittää mäkeen ja korvata se optimaalisemmalla ruiskulla, koska auto on jo vanha, ei päästöilläkään ole sinällään merkitystä. Tarkoitus olisi saada suht edullisesti toimiva tehokas/taloudellinen moottori.
Lambdaa eikä kattia ei ole enää mutta muut perustavarat kyllä, eli elektroninen sytkä jossa triggerit ja 4 kärkiset ruiskun ohjauskärjet, 8 suutinta läppärunkoineen, erinäinen määrä lämpöantureita yms. En tosin tiedä onko nuo teknisesti jo aikansa eläneitä.
Alipaineilla toimineet saasteromppeet siis joku ohitusleikannut jo ajat sitten. Sähköjohdot ovat korppua ja kaikki tämä yhdistettynä kökköön jetronikkiin aiheuttaa jo harmaita hiuksia.

No itse kieltäydyn jo suoraan kolvaamisesta. Asennus ja sähkötyöt autoon onnistuu kun ohjeet. Tarvitsisin siis rutkasti apua tässä ensimmäisessä projektissa.
Onko kukaan jo tehnyt vastaavaa tälle Mesen 117 koneelle? tai voisiko joku valmistaa asennusvalmiit komponentit jossa soveltuvin osin hyödynnetään olemassaolevaa tekniikkaa.

Olisin suuresti kiitollinen vinkeistä ja neuvoista.
Post Reply