Page 1 of 1

kipinä hukassa mutta suuttimet avautuvat?

Posted: Wed Mar 10, 2010 22:29
by Sameen
käytössä partcon MS v2.2 extra koodilla
hukkakipinä ja kytketty ledeihin 17 ja 19 miinuspuolelle.
voisiko vika olla asetuksissa vaiko kytkentä?

Re: kipinä hukassa mutta suuttimet avautuvat?

Posted: Thu Mar 11, 2010 1:42
by jake74
Sameen wrote:käytössä partcon MS v2.2 extra koodilla
hukkakipinä ja kytketty ledeihin 17 ja 19 miinuspuolelle.
voisiko vika olla asetuksissa vaiko kytkentä?
kerro lisää?
mikä sytkäyksikkö? onko ylösvetoja? miten sulla on asetukset?
kieroslukutieto ilmeisesti tulee?

Posted: Thu Mar 11, 2010 20:46
by Sameen
kierroslukutieto tulee ja käytössä on 28-1 ratas jota hall anturi lukee
-hukkakipinäpuola on http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=58
-ylösvetoja ei ole ,tarvis kytkentäkaavion
-asetuksiin tarvis varmaan apua...ratas on 28-1 kuten edellä mainitsin ja puuttuva hammas tulee 90 astetta ennen yläkuolokohtaa eli miten trigger ja trigger return asetukset pitäisi laittaa, mutta luulisi kipinän tuleva väärilläkin asetuksilla (mutta väärässä kohdassa)

tarvitaanko sytkämoduulia jos käyttää wheel decoder asetusta?

Posted: Thu Mar 11, 2010 21:50
by teg
Pieni epäilys että 28-1 ratas ei toimi ainakaan 4 sylinterisen kanssa, vaan luku pitäisi olla jaollinen sylinterien lukumäärällä.

Posted: Thu Mar 11, 2010 21:53
by Sameen
teg wrote:Pieni epäilys että 28-1 ratas ei toimi ainakaan 4 sylinterisen kanssa, vaan luku pitäisi olla jaollinen sylinterien lukumäärällä.
eikös 7 kertaa 4 ole 28?

Posted: Fri Mar 12, 2010 0:00
by Vauhtivaunu
Sameen wrote: tarvitaanko sytkämoduulia jos käyttää wheel decoder asetusta?
Kyllä siinä megassa jonkinlainen tai jonkinlaiset sytytys-yksiköt (="kivet") pitää olla jos sillä meinaa kipinän saada aikaan. Vakiona siinä ei sellaisia ole.

Posted: Fri Mar 12, 2010 17:27
by Sameen
elikkäs pitääkö hommata boschin 0 227 100 200 sytkämoduuli?
oon motonetistä ettiny mutta en tiedä mikä se niistä on kun ei lue samaa koodia motonetin nettisivuilla

Posted: Fri Mar 12, 2010 17:45
by Turbiini
10-8402 on kytkennältään ja toiminnaltaan vastaava.

edit: korjasin numeron

Posted: Fri Mar 12, 2010 17:51
by teg
Sameen wrote:
eikös 7 kertaa 4 ole 28?
Olet oikeassa. En vain koskaan ole nähnyt tuollaista pyörää toiminnassa :)

Posted: Fri Mar 12, 2010 21:35
by Sameen
joo kiitti tost tuotenumerost. Pitää huomenna käydä hakemassa

Posted: Sat Mar 13, 2010 23:21
by Sameen
nonni nyt on motonetin moduuli ostettu ja kipinää tuli vain ku virran katkaisi,sitten laiton 220 ohmin vastukset siihen ledin miinus navan ja vastuksen R23 ja R27 väliin niin kuin kuvasta näkee viewtopic.php?t=2167 , sen jälkeen kipinää ei enään edes tullu kun virran katkoi. ja moduulikin kuumentuu aika paljon. oisko asetuksissa vikaa ja pitäiskö otta pois se 220 ohmin vastuksen minkä sinne pistin?

Posted: Sun Mar 14, 2010 3:01
by Sameen
nonni..nyt tulee kipinää cylintereihin 2 ja 3 kun otettiin ledit ja ne 220 ohmiser vastukset pois 8) ja lisäks muutettiin triggeripyörä 4-1 hampaiseksi, cylintereihin 1 ja 4 tulee kipinä kun virrat katkoo mutta ei startatessa, voisiko vika olla asetuksissa?

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:32
by AJ
Tuli mieleen että riittääkö 4-1 -pyörä hukkakipinäsytytykseen??

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:44
by jake74
eiköhän tuo 200 loppune vaadi ylösvedot.
kerro miten ne sun asekset on ku ei niitä voi tietää onko väärin ku ei kukaan tiedä miten ne on sulla.

Posted: Sun Mar 14, 2010 13:29
by Sameen
Wheel decoder base teeth: 4

2nd trigger enable : off

Missing teeth: -1

trig pos A : 1

trig return pos A: 0

trig pos B: 3

trig return pos B:0

dual dizzy mode: normal

Wheel decoder routine: 024s9 style

Posted: Sun Mar 14, 2010 13:32
by Sameen
Spark settings

Trigger angle (deg) : 0

Trigger angle addition : 0

Cranking timing : time based

Crankin advance angle: -10

Hold ignition: 5

Spark output inverted : yes

experimental oddfire: No

fixed angle (-10= use map): -10

trim angle : 0

Posted: Sun Mar 14, 2010 15:19
by Sameen
nyt rupes kipinäpuoli toimimaan kun softaa päivitettiin. Mutta suuttimet eivät avvaa enään :shock:

Posted: Mon Mar 15, 2010 11:01
by jake74
mulla on Spark output inverted : no
sillon ku se oli yes ni sytkäyksikkö kuumeni ja heitti toimimasta.

pitää katella onko muuta eroa asetuksissa.

Posted: Mon Mar 15, 2010 16:39
by AJ
Tuolla yksiköllä pitää olla Spark output inverted: NO

Posted: Mon Mar 15, 2010 22:46
by Sameen
ok...laitettiin jakaja jo paikoilleen, ja käyntiin lähti :)....pitää kattoo tota sytkähommaa sitten kun on bensapuoli saatu paremmin säädettyyn