kipinä hukassa mutta suuttimet avautuvat?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

kipinä hukassa mutta suuttimet avautuvat?

Post by Sameen »

käytössä partcon MS v2.2 extra koodilla
hukkakipinä ja kytketty ledeihin 17 ja 19 miinuspuolelle.
voisiko vika olla asetuksissa vaiko kytkentä?
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: kipinä hukassa mutta suuttimet avautuvat?

Post by jake74 »

Sameen wrote:käytössä partcon MS v2.2 extra koodilla
hukkakipinä ja kytketty ledeihin 17 ja 19 miinuspuolelle.
voisiko vika olla asetuksissa vaiko kytkentä?
kerro lisää?
mikä sytkäyksikkö? onko ylösvetoja? miten sulla on asetukset?
kieroslukutieto ilmeisesti tulee?
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

kierroslukutieto tulee ja käytössä on 28-1 ratas jota hall anturi lukee
-hukkakipinäpuola on http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=58
-ylösvetoja ei ole ,tarvis kytkentäkaavion
-asetuksiin tarvis varmaan apua...ratas on 28-1 kuten edellä mainitsin ja puuttuva hammas tulee 90 astetta ennen yläkuolokohtaa eli miten trigger ja trigger return asetukset pitäisi laittaa, mutta luulisi kipinän tuleva väärilläkin asetuksilla (mutta väärässä kohdassa)

tarvitaanko sytkämoduulia jos käyttää wheel decoder asetusta?
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Pieni epäilys että 28-1 ratas ei toimi ainakaan 4 sylinterisen kanssa, vaan luku pitäisi olla jaollinen sylinterien lukumäärällä.
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

teg wrote:Pieni epäilys että 28-1 ratas ei toimi ainakaan 4 sylinterisen kanssa, vaan luku pitäisi olla jaollinen sylinterien lukumäärällä.
eikös 7 kertaa 4 ole 28?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Sameen wrote: tarvitaanko sytkämoduulia jos käyttää wheel decoder asetusta?
Kyllä siinä megassa jonkinlainen tai jonkinlaiset sytytys-yksiköt (="kivet") pitää olla jos sillä meinaa kipinän saada aikaan. Vakiona siinä ei sellaisia ole.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

elikkäs pitääkö hommata boschin 0 227 100 200 sytkämoduuli?
oon motonetistä ettiny mutta en tiedä mikä se niistä on kun ei lue samaa koodia motonetin nettisivuilla
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

10-8402 on kytkennältään ja toiminnaltaan vastaava.

edit: korjasin numeron
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Sameen wrote:
eikös 7 kertaa 4 ole 28?
Olet oikeassa. En vain koskaan ole nähnyt tuollaista pyörää toiminnassa :)
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

joo kiitti tost tuotenumerost. Pitää huomenna käydä hakemassa
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

nonni nyt on motonetin moduuli ostettu ja kipinää tuli vain ku virran katkaisi,sitten laiton 220 ohmin vastukset siihen ledin miinus navan ja vastuksen R23 ja R27 väliin niin kuin kuvasta näkee viewtopic.php?t=2167 , sen jälkeen kipinää ei enään edes tullu kun virran katkoi. ja moduulikin kuumentuu aika paljon. oisko asetuksissa vikaa ja pitäiskö otta pois se 220 ohmin vastuksen minkä sinne pistin?
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

nonni..nyt tulee kipinää cylintereihin 2 ja 3 kun otettiin ledit ja ne 220 ohmiser vastukset pois 8) ja lisäks muutettiin triggeripyörä 4-1 hampaiseksi, cylintereihin 1 ja 4 tulee kipinä kun virrat katkoo mutta ei startatessa, voisiko vika olla asetuksissa?
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Tuli mieleen että riittääkö 4-1 -pyörä hukkakipinäsytytykseen??
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

eiköhän tuo 200 loppune vaadi ylösvedot.
kerro miten ne sun asekset on ku ei niitä voi tietää onko väärin ku ei kukaan tiedä miten ne on sulla.
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

Wheel decoder base teeth: 4

2nd trigger enable : off

Missing teeth: -1

trig pos A : 1

trig return pos A: 0

trig pos B: 3

trig return pos B:0

dual dizzy mode: normal

Wheel decoder routine: 024s9 style
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

Spark settings

Trigger angle (deg) : 0

Trigger angle addition : 0

Cranking timing : time based

Crankin advance angle: -10

Hold ignition: 5

Spark output inverted : yes

experimental oddfire: No

fixed angle (-10= use map): -10

trim angle : 0
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

nyt rupes kipinäpuoli toimimaan kun softaa päivitettiin. Mutta suuttimet eivät avvaa enään :shock:
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

mulla on Spark output inverted : no
sillon ku se oli yes ni sytkäyksikkö kuumeni ja heitti toimimasta.

pitää katella onko muuta eroa asetuksissa.
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Tuolla yksiköllä pitää olla Spark output inverted: NO
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

ok...laitettiin jakaja jo paikoilleen, ja käyntiin lähti :)....pitää kattoo tota sytkähommaa sitten kun on bensapuoli saatu paremmin säädettyyn
Post Reply