edis 4

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
namusetä
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Feb 08, 2010 21:29

edis 4

Post by namusetä »

missä kaikissa autoissa esiintyy tuota edis 4 sytkää onko esim. ford escortissa vm-96 näyttää ainakin siltä. ja mitäs tarvitsee kun laittaa tuon edis 4 systeemin megan rinnalle.
Purtsi
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sat Mar 28, 2009 23:48

Post by Purtsi »

1989-1993 Fiesta XR2i 1.6
1990-1992 Fiesta RS turbo
1989-1994 Escort 1.6i
1990-1994 Orion 1.6i

Tuo tieto poimittu täältä -->

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_EDIS.htm

Kannattaa lukea läpi.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Ja noissa uudemmissa (esim. 96) escoissa on yleensä puolan pääteasteet ecussa sisällä, eli ei ole edistä.
Joissain vanhimmissa mondeoissakin olen ollu näkevinäni edis boksin.
namusetä
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Feb 08, 2010 21:29

Post by namusetä »

tartteekos tuohon ms boksiin tehdä muutoksia tuon ediksen takia.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Susa
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Sun Aug 22, 2010 15:40

ilman EDIStä?

Post by Susa »

entäs jos käyttää niit BIP kivii eikä EDIS-modulia MS2ssa..käykö eskon omat anturit edelleen?
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Re: ilman EDIStä?

Post by olafu »

Susa wrote:entäs jos käyttää niit BIP kivii eikä EDIS-modulia MS2ssa..käykö eskon omat anturit edelleen?
Kannattaa ulkoistaa savuavat osat, eli älä laita BIPpejä vaan esim. 0 227 100 200 tai vastaava kaksi kanavainen pääteaste. Jokusen kympin maksavat kopiopääteasteetkin tuntuu kestävän, mulla oli yks huono juotos prossun nastalla jolloin sytkälähtö jäi ylös. Ihmettelin että mikä on kun kivi ja yks puola lämpee ja kone käy kolmella, mittailin niin yhdessä sytkäulostulossa oli jatkuvasti ohjaus päällä. Ja oli suht pitkän aikaakin noin, kun hain vikaa. Luulin aluksi tulpan menneen. Ei pimentynyt pääteaste.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

No eihän tuo nyt tee kivestä huonoa, jos muualla vika.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

JaniM wrote:No eihän tuo nyt tee kivestä huonoa, jos muualla vika.
Eihän siinä kivessä mitään vikaa tarvi olla, mutta ehdotin että kannattaa silti siirtää ne helposti parilla virheellisellä säädöllä rikki menevät osat boksin ulkopuolelle. Ei tarvi boksia purkaa jos käy oho. Ei BIP ole huono, enkä sitä tietääkseni väittänytkään.

Mulla on siis 2kpl 0 227 100 200 pääteastetta vastaavaa kopiota käytössä ja ittellä kävi oho, mutta mitään ei jostain syystä hajonnutkaan. Hukkakipinään riittää yks tuollainen pääteaste.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: ilman EDIStä?

Post by JaniM »

olafu wrote:Kannattaa ulkoistaa savuavat osat, eli älä laita BIPpejä vaan esim. 0 227 100 200 tai vastaava kaksi kanavainen pääteaste.
Aattelin vaan kun niin ehdottomasti kehotit laittaa muuta heti.
Onhan ne toki kestävämpiä varmaanki ja helpompia vaihtaa ku suoraan liittimeen tökkää uuden purkin. Miinuksena tietty pikkasen lisää piuhotusta.

Bipit kannattais tietty muutenkin ottaa purkista ulos antamasta häiriöitä.

Kompromisseja kaikki, ei ole yhtä oikeaa asennusta.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

No, olihan se kieltämättä vähän harhaanjohtava sävyltään :)
Post Reply