Page 1 of 1

2-tahtia, 3-sylinteriä, COP-puolat miten toteutetaan?

Posted: Fri Jan 22, 2010 18:23
by Aulin
Ajatuksena olisi muuttaa vanha kaksitahti perämoottori ruiskuksi. Bensa puolella ei sinällään ole mitään ihmeellistä vaan sytytys on se mikä ihmetyttää.

Suunnitelmissa oli käyttää kolmea vw:n cop-puolaa, ihan vaan tilan ja painon säästämikseksi. sylinterit on 120 asteen jaolla. Miten driggeröinti hoidetaan vai onnistuuko mitenkään ja jos niin millä ja miten?

Posted: Sun Jan 24, 2010 4:38
by olafu
Eiköös se ihan kampiakselin triggeröinnillä mene, wheel decoderi säädetään vaan triggaamaan kolmee lähtöö 120 asteen välein. Samat säädöt kuin esim. 6-pyttysen hukkakipinässä.

Posted: Sun Jan 24, 2010 12:49
by Aulin
olafu wrote:Eiköös se ihan kampiakselin triggeröinnillä mene, wheel decoderi säädetään vaan triggaamaan kolmee lähtöö 120 asteen välein. Samat säädöt kuin esim. 6-pyttysen hukkakipinässä.
Eli käytänössä triggeröinnin rautapuolen voisin hoitaa honeywellin hall-anturilla ja 12-1 pyörällä?

Onko olemassa pienikokoista ms1 levyä jossa olisi kolme sytkäkiveä tai edes lähtöä valmiina. Muuten riittää ihan perus ominaisuudet.

Posted: Fri Feb 26, 2010 0:15
by olafu
Perus MS1:n levy on lähes valmis kun siinä on ne kolme lediä.