2-tahtia, 3-sylinteriä, COP-puolat miten toteutetaan?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Aulin
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Mon Feb 28, 2005 16:53
Location: Uusikaupunki

2-tahtia, 3-sylinteriä, COP-puolat miten toteutetaan?

Post by Aulin »

Ajatuksena olisi muuttaa vanha kaksitahti perämoottori ruiskuksi. Bensa puolella ei sinällään ole mitään ihmeellistä vaan sytytys on se mikä ihmetyttää.

Suunnitelmissa oli käyttää kolmea vw:n cop-puolaa, ihan vaan tilan ja painon säästämikseksi. sylinterit on 120 asteen jaolla. Miten driggeröinti hoidetaan vai onnistuuko mitenkään ja jos niin millä ja miten?
- Opel Kadett GSI 8V TIC -
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Eiköös se ihan kampiakselin triggeröinnillä mene, wheel decoderi säädetään vaan triggaamaan kolmee lähtöö 120 asteen välein. Samat säädöt kuin esim. 6-pyttysen hukkakipinässä.
Aulin
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Mon Feb 28, 2005 16:53
Location: Uusikaupunki

Post by Aulin »

olafu wrote:Eiköös se ihan kampiakselin triggeröinnillä mene, wheel decoderi säädetään vaan triggaamaan kolmee lähtöö 120 asteen välein. Samat säädöt kuin esim. 6-pyttysen hukkakipinässä.
Eli käytänössä triggeröinnin rautapuolen voisin hoitaa honeywellin hall-anturilla ja 12-1 pyörällä?

Onko olemassa pienikokoista ms1 levyä jossa olisi kolme sytkäkiveä tai edes lähtöä valmiina. Muuten riittää ihan perus ominaisuudet.
- Opel Kadett GSI 8V TIC -
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Perus MS1:n levy on lähes valmis kun siinä on ne kolme lediä.
Post Reply