BOSCH 0 281 002 437 =3bar map

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

BOSCH 0 281 002 437 =3bar map

Post by olafu »

Kuinka tehdään MAP-anturin kalibrointi? Kai siihen joku korjaustiedosto on jossain, onko kpafactor ja barofactor? Miten niitä muutellaan, ts. mitä ne arvot on niissä. Tuo on pirun yleinen anturi ja sisältää samalla lämpötilatunnistimen. käytetty joissakin ooppeleissa, saabeissa, fiiateissa yms.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Olettaen, että käytossäsi MSExtra I koodi?

Lähdekoodin (esim.hr10g/src) kansiossa on barofactorXXXk.inc tiedostoja,missä XXX on anturin absoluuttinen paine-alue -> muuta barofactor300.inc tiedostoa, mikäli anturin paine vs. jännite-alue poikkeaa Motorolan 300 kPa:n anturin suhteen.

Todennäköisesti jännite vs. paine-alue on sama tai lähes, joten ei tarvitse tehdä muuta kuin Megatunella, TunerStudiolla tmv. asetuksista valita anturityyppi aktiiviseksi.

Paine vs. Jännite-alueen ollessa erilainen,joudut muokkaamaan .inc tiedoston taulukko-arvot, kääntämään koodin uudelleen (combile.bat) ja lataamaan sen ohjaimeen.

Datatavujen (DB) arvot kannattaa laskettaa esim. Excelillä.

Luonnollisesti barofactor300k.inc on kopioitava myös Megatunen autokohtaiseen 'MtCfg' kansioon.

300 kPa:n anturin tapauksessa kpafactor arvona käytetään (msns-extra.asm koodi) AD-muuntimen arvoa offsetilla korjattuna.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Tuota, kertooko tuo rivin numero sen A/D 0-255
Mitä tietoa se T-loppuinen luku pitää sisällään? Onko se suoraan se KPA arvo?

Äkkiseltään näyttäs että on samat arvot tolla ja MPXH6300A:lla, joten ei taida olla tarpeen muutella mitään. Ja ehkä parempi niin :)
Post Reply