Page 1 of 1

jaettupakopesäsen turbon modaus

Posted: Tue Dec 08, 2009 16:35
by datsun180
elikkäs tuota alkoin suunnittelemaan tuommosen jaettupesäsen turbon toisen kanavan tukkimis hommaa ja aatelin kysyä onko siinä ison turpon heräämisen kannalta mitään vaikutusta ja kummanpuoleinen reikä se pitäisi tukkia?

Posted: Tue Dec 08, 2009 17:53
by Ridge
Kyllä tuo ainakin dieseleissä auttaa. http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3472 Miksi ei bensa vehkeissäkin.

Posted: Tue Dec 08, 2009 17:56
by datsun180
joo siis diiseliin tulossaki tuo suunnitelma

Posted: Tue Dec 08, 2009 18:14
by datsun180
joo eli ilmeisesti pakoputken puoleinen reikä pitää tukkia pikku kierroksilla ei muutaku työstämään

Posted: Wed Dec 09, 2009 8:05
by Ridge
datsun180 wrote:joo eli ilmeisesti pakoputken puoleinen reikä pitää tukkia pikku kierroksilla ei muutaku työstämään


Näin olen itsekkin ymmärtäny et heräilis paremmin just tolleen. Tää on ollu omaankin diesel projektiin suunnitteilla. Ajattelin tehdä vielä semmoisen giljotiini tyyppisen mutta saa nähdä saanko siitä riittävän pitävän.

Posted: Wed Dec 09, 2009 11:08
by Jasen2624
Jos on jaettupesä ja jaettu pakosarja niin ei kannata sulkea sitä toista nielua vaan kääntää se läpällä toiselle.. Vaan tälleen.. http://s655.photobucket.com/albums/uu27 ... photos/Tx/
Tuo on ainaki mulla toiiminu.

Posted: Wed Dec 09, 2009 19:34
by datsun180
tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.


http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670

Posted: Wed Dec 09, 2009 21:07
by Aatu
datsun180 wrote:tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.


http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
Sulla ilmeisesti on sitten pakosarja 4-1 kollektorilla ?

Posted: Wed Dec 09, 2009 21:45
by datsun180
6-1 on ihan suoraan menee vaan yhteen ei oo ees jaettu laippa ja jääauto kyseessä sekä diesel

Turbon muokkaus

Posted: Tue Nov 02, 2010 17:23
by LuomuTeurastaja
Yks tuttu teki just niin että tukki toisen aukoista ja ahistin heräs huomattavasti aikasemmin, mutta yläkierros ominaisuudet... pakopaineet liian korkeiks sun muut haitat tehoissa. Ite vanhana dieselröpeltäjänä mietiskelin sillon omaan vehkeeseen, että oisin laittanu turbon toimimaan 2:lla kellolla. Toinen säätään hukkaporttia, ja toinen kaventamaan pakopesän sisääntuloa turbiinille. Ois voinu käyttää isoa turboa ja saanu heräämään aikasin, ku pikkuahdoilla pakoaukko ois 1 sisääntulon kokonen, mutta ku rähinä alkais ni painekello avais sisääntulon 2 kaulasen kokoseks. Ei tulis onkelmia pakopaineiden kans, eikä ison turbon heräämisongelmia dieselmotissa Jäi vaan toteuttamatta ku siirryin näihin pensselinpesu vermeisiin 8) Mutta periaate pitäis toimia..

Posted: Tue Nov 02, 2010 17:26
by LuomuTeurastaja
Oho! ois varmaan kannattanu kattoa nuo kirjotukset ennen kommenttia.. Olit näköjään tehny jo sellasen :oops: