jaettupakopesäsen turbon modaus

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

jaettupakopesäsen turbon modaus

Post by datsun180 »

elikkäs tuota alkoin suunnittelemaan tuommosen jaettupesäsen turbon toisen kanavan tukkimis hommaa ja aatelin kysyä onko siinä ison turpon heräämisen kannalta mitään vaikutusta ja kummanpuoleinen reikä se pitäisi tukkia?
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

Kyllä tuo ainakin dieseleissä auttaa. http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3472 Miksi ei bensa vehkeissäkin.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

joo siis diiseliin tulossaki tuo suunnitelma
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

joo eli ilmeisesti pakoputken puoleinen reikä pitää tukkia pikku kierroksilla ei muutaku työstämään
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

datsun180 wrote:joo eli ilmeisesti pakoputken puoleinen reikä pitää tukkia pikku kierroksilla ei muutaku työstämään


Näin olen itsekkin ymmärtäny et heräilis paremmin just tolleen. Tää on ollu omaankin diesel projektiin suunnitteilla. Ajattelin tehdä vielä semmoisen giljotiini tyyppisen mutta saa nähdä saanko siitä riittävän pitävän.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Jos on jaettupesä ja jaettu pakosarja niin ei kannata sulkea sitä toista nielua vaan kääntää se läpällä toiselle.. Vaan tälleen.. http://s655.photobucket.com/albums/uu27 ... photos/Tx/
Tuo on ainaki mulla toiiminu.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.


http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

datsun180 wrote:tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.


http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
Sulla ilmeisesti on sitten pakosarja 4-1 kollektorilla ?
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

6-1 on ihan suoraan menee vaan yhteen ei oo ees jaettu laippa ja jääauto kyseessä sekä diesel
LuomuTeurastaja
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:13
Location: Lappajärvi

Turbon muokkaus

Post by LuomuTeurastaja »

Yks tuttu teki just niin että tukki toisen aukoista ja ahistin heräs huomattavasti aikasemmin, mutta yläkierros ominaisuudet... pakopaineet liian korkeiks sun muut haitat tehoissa. Ite vanhana dieselröpeltäjänä mietiskelin sillon omaan vehkeeseen, että oisin laittanu turbon toimimaan 2:lla kellolla. Toinen säätään hukkaporttia, ja toinen kaventamaan pakopesän sisääntuloa turbiinille. Ois voinu käyttää isoa turboa ja saanu heräämään aikasin, ku pikkuahdoilla pakoaukko ois 1 sisääntulon kokonen, mutta ku rähinä alkais ni painekello avais sisääntulon 2 kaulasen kokoseks. Ei tulis onkelmia pakopaineiden kans, eikä ison turbon heräämisongelmia dieselmotissa Jäi vaan toteuttamatta ku siirryin näihin pensselinpesu vermeisiin 8) Mutta periaate pitäis toimia..
325e TIC
LuomuTeurastaja
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:13
Location: Lappajärvi

Post by LuomuTeurastaja »

Oho! ois varmaan kannattanu kattoa nuo kirjotukset ennen kommenttia.. Olit näköjään tehny jo sellasen :oops:
325e TIC
Post Reply