jaettupakopesäsen turbon modaus
Moderator: Masi_K
jaettupakopesäsen turbon modaus
elikkäs tuota alkoin suunnittelemaan tuommosen jaettupesäsen turbon toisen kanavan tukkimis hommaa ja aatelin kysyä onko siinä ison turpon heräämisen kannalta mitään vaikutusta ja kummanpuoleinen reikä se pitäisi tukkia?
Kyllä tuo ainakin dieseleissä auttaa. http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3472 Miksi ei bensa vehkeissäkin.
datsun180 wrote:joo eli ilmeisesti pakoputken puoleinen reikä pitää tukkia pikku kierroksilla ei muutaku työstämään
Näin olen itsekkin ymmärtäny et heräilis paremmin just tolleen. Tää on ollu omaankin diesel projektiin suunnitteilla. Ajattelin tehdä vielä semmoisen giljotiini tyyppisen mutta saa nähdä saanko siitä riittävän pitävän.
Jos on jaettupesä ja jaettu pakosarja niin ei kannata sulkea sitä toista nielua vaan kääntää se läpällä toiselle.. Vaan tälleen.. http://s655.photobucket.com/albums/uu27 ... photos/Tx/
Tuo on ainaki mulla toiiminu.
Tuo on ainaki mulla toiiminu.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.
http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
Sulla ilmeisesti on sitten pakosarja 4-1 kollektorilla ?datsun180 wrote:tuommonen tuli äpöstettyä kokeeksi vielä pitää pirrata tuota väliseinää pois että virtaa kaasu paremmin yhellepuolell läpän ollessa kiinni. ja läppää käyttämään tulee kuorma-auton vetokidan paineilma sydeemi eli semmonen mikä kääntää 90 asetetta ku lyyään painetta.
http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/114580670
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 33
- Joined: Sat Sep 25, 2010 15:13
- Location: Lappajärvi
Turbon muokkaus
Yks tuttu teki just niin että tukki toisen aukoista ja ahistin heräs huomattavasti aikasemmin, mutta yläkierros ominaisuudet... pakopaineet liian korkeiks sun muut haitat tehoissa. Ite vanhana dieselröpeltäjänä mietiskelin sillon omaan vehkeeseen, että oisin laittanu turbon toimimaan 2:lla kellolla. Toinen säätään hukkaporttia, ja toinen kaventamaan pakopesän sisääntuloa turbiinille. Ois voinu käyttää isoa turboa ja saanu heräämään aikasin, ku pikkuahdoilla pakoaukko ois 1 sisääntulon kokonen, mutta ku rähinä alkais ni painekello avais sisääntulon 2 kaulasen kokoseks. Ei tulis onkelmia pakopaineiden kans, eikä ison turbon heräämisongelmia dieselmotissa Jäi vaan toteuttamatta ku siirryin näihin pensselinpesu vermeisiin
Mutta periaate pitäis toimia..

325e TIC
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 33
- Joined: Sat Sep 25, 2010 15:13
- Location: Lappajärvi