Page 1 of 1

200 Quattro nykii tasakaasulla (ratkaistu)

Posted: Wed Oct 28, 2009 19:30
by unlame
Potilaana on vm. -85 Audi, joka on ollut käytössä megasquirtattuna jo yli kaksi vuotta. Autolla käytiin kesällä driftaamassa, ja silloin tuli ongelmia: Auto on nykinyt tasakaasulla siitä lähtien. Säätelin bensakartan uusiksi siten, että autolla pystyi ajamaan. Osasyylliseksi nykimisvikaan ilmeni viallinen ilma-anturi, jonka hommasin juuri uuden.

Nykyisillä säädöillä auto nykii ja täryyttää edelleen varsinkin siirryttäessä moottorijarrutukselta vedolle, ja toisinpäin. Lambda-arvo heittelehtii noissa tilanteissa voimakkaasti nopeaan tahtiin, eli välillä veto tuntuu hyytyvän ja sitten taas palaa. Olen alkanut epäillä, olisiko myös lambda-anturi viallinen?? Vai kaasuläppäanturi?? Vai Kanada???

Linkissä tuore logi, jos siitä joku saisi jotain irti.
http://www.theplacea.com/temp/audi200q_loki.xls

Posted: Thu Oct 29, 2009 1:02
by jani
kierrosluku pomppii aika tavalla

Posted: Thu Oct 29, 2009 4:43
by unlame
Vaihdoin jokin aika sitten virranjakajan sisuskalut, ja totesin että jakajan akselissa on melkoisesti päittäisvälystä! Voisiko välys aiheuttaa kierrosluvun hyppimisen?

Posted: Thu Oct 29, 2009 8:45
by TTH
VIKA=TPS acceloi tasakaasulla. Kato lokista TPSacc niin näet.
Muuta vaikka TPSdot Threshold(v/s) suuremmaksi.Tai jotain

Posted: Sat Oct 31, 2009 19:23
by unlame
CASE CLOSED: Tasakaasualueella ilmennyt nykimisvika poistui anturikarttojen päivityksellä ja TPS-pohjaisen kiihdytysrikastusten muuttamisella MAP-pohjaiseksi. Virranjakajassa ollut reilu 2 mm (!!!) päittäisvälys ei siis ollut nykimisen aiheuttaja.

Posted: Sat Oct 31, 2009 21:32
by TTH
Ole hyvä vaan!!!!! Ja kiitos kysymästä?????Vai keksitkö ihan ite?

Posted: Sat Oct 31, 2009 22:14
by unlame
Krediitit tästä menee kokolailla Artulle.