Page 1 of 1
Sekventaali ruiskutus
Posted: Fri Oct 16, 2009 16:57
by Karppa
Onkos kukaan vielä rakennellyt tota toimiin. Ei tarvitse ilmeisesti muuta kuin ms2 ja uuden alpha koodin + lisä palikat suuttimen ohjaukselle? Haittoja? Tulee varmaan kokeiltua kunhan saa eka koneen käymään ja sitten tilaukseen ms2
Posted: Mon Dec 14, 2009 13:07
by Jasen2624
Onko tästä kellä tietoa toimiiko? Ja mitä muuta eroa on ms1 ja ms2:lla.. Laskentateho parempi ja triggeri asetukset ilmeisesti myös.
En löytäny haulla oikein mitää ja lontoo menee melkein kokonaan ohi ymmärryksen.
Posted: Mon Dec 14, 2009 20:51
by Ridge
Olisikohan tuommoisessa mahdollista säätää ajoitus? Olen suunnitellut että laittaisi mitsun gdi moottorin vanhaan autoon ahtimen kanssa. Tuo konehan on erittäin nuuka ajoituksesta kun polttoaine suihkutetaan suoraan palotilaan ja puristussuhde on 12:1. Väärällä ennakolla nakuttaa varmasti mutta jokunen aste ennen kipinää tuon olisi vissiin tultava.
Tämä on vain visiointia mut olisi mielenkiintoinen tietää et onnistuisiko megalla tehdä ohjaus.
Posted: Mon Dec 14, 2009 23:32
by SamiH
Käsittääkseni on nimenomaan mahdollista säätää ajoitusta. Tuota kun on alunperin tarkoitettu avuksi Mini-koneisiin jossa on aina pari imukanavaa yhdessä, joten ilman ajoitusta tuollainen on todella hankala saada käymään tasaisesti.
GDI-moottorikin muistaakseni vain käytti suuttimien avaamiseen yli 100V jännitettä, joten se saattaa pientä puuhastelua aiheuttaa. Muuten varsin mielenkiintoinen vaihtoehto, tuollaista moottoria voisi käyttää ahdettunakin melko kovilla puristuksilla.
Posted: Tue Dec 15, 2009 0:48
by olafu
Idea tohon gdi suuttimen ohjaamiseen:
Tuo 100V järjestyy vaikkapa tyristorilla ja sopivan kokosella konkalla. Tyristori sammuu kun konkka menee tyhjäksi, jonka jälkeen riittää normaali akkujännite suuttimen auki pitämiseen. Konkan koolla saa määritettyä avauspulssin pituuden, jolloin sen ohjaamiseen ei tarvita sen kummempia kommervenkkejä. Konkkien lataus suuttimen virrankatkaisun jännitepiikillä ja hakkurilla, joka sammuu aina siksi aikaa kun jotain suutinlähtöä ohjataan. Tämä mahdollistaa tyristorin sammumisen, muutenhan se jää päälle, jos hakkuri työntää virtaa jatkuvasti.
En tiedä miten toimii sitten käytännössä.
Posted: Tue Dec 15, 2009 5:59
by Jasen2624
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki..
Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
Posted: Tue Dec 15, 2009 8:55
by Höylä
siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan

tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa

Posted: Tue Dec 15, 2009 9:25
by Ridge
Jasen2624 wrote:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki..
Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
No tuossahan nuista eroavaisuuksista on kattava lista mutta jäi kyl ittellekkin epäselväksi et onko mahdollista kayttää tuossa gdi:ssä.
Nuo kovat puristukset/ahtopaineet tuossa kiinnostaisikint Käsittääkseni naäissä vw:n tsi:ssä on tuo suorasuihku tekniikka. Olisi mielenkiintoista purkaa tuo alkuperäinen järjestelmä ja tutkia nitä se on syönyt.
Posted: Tue Dec 15, 2009 9:57
by Jasen2624
Höylä wrote:siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan

tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa

Itekki mietin juuri sitä 2 pankin käyttöä ku ei se ihan riitä

No kai se on ruvettava kokeilee mitä tapahtuu..
Posted: Tue Dec 15, 2009 12:37
by teg
Höylä wrote: tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan

tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa

Sitähän se tarkoittaa, eli 2 pankin ruiskutusta voidaan ajoittaa.
Posted: Wed Dec 16, 2009 11:14
by econ
Nelisylinteriseen saa täyssekventiaalisen ohjauksen ja ajoitustakin voi säätää.
tuolla:
http://jbperf.com/sequential/index.html
Posted: Wed Dec 16, 2009 11:24
by Jasen2624
Kiitän. Tuossa onki kaikki toedot mitä tarvin.. Ainaki näin äkkiseltää katottuna
