Sekventaali ruiskutus
Moderator: Masi_K
Sekventaali ruiskutus
Onkos kukaan vielä rakennellyt tota toimiin. Ei tarvitse ilmeisesti muuta kuin ms2 ja uuden alpha koodin + lisä palikat suuttimen ohjaukselle? Haittoja? Tulee varmaan kokeiltua kunhan saa eka koneen käymään ja sitten tilaukseen ms2
Olisikohan tuommoisessa mahdollista säätää ajoitus? Olen suunnitellut että laittaisi mitsun gdi moottorin vanhaan autoon ahtimen kanssa. Tuo konehan on erittäin nuuka ajoituksesta kun polttoaine suihkutetaan suoraan palotilaan ja puristussuhde on 12:1. Väärällä ennakolla nakuttaa varmasti mutta jokunen aste ennen kipinää tuon olisi vissiin tultava.
Tämä on vain visiointia mut olisi mielenkiintoinen tietää et onnistuisiko megalla tehdä ohjaus.
Tämä on vain visiointia mut olisi mielenkiintoinen tietää et onnistuisiko megalla tehdä ohjaus.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Käsittääkseni on nimenomaan mahdollista säätää ajoitusta. Tuota kun on alunperin tarkoitettu avuksi Mini-koneisiin jossa on aina pari imukanavaa yhdessä, joten ilman ajoitusta tuollainen on todella hankala saada käymään tasaisesti.
GDI-moottorikin muistaakseni vain käytti suuttimien avaamiseen yli 100V jännitettä, joten se saattaa pientä puuhastelua aiheuttaa. Muuten varsin mielenkiintoinen vaihtoehto, tuollaista moottoria voisi käyttää ahdettunakin melko kovilla puristuksilla.
GDI-moottorikin muistaakseni vain käytti suuttimien avaamiseen yli 100V jännitettä, joten se saattaa pientä puuhastelua aiheuttaa. Muuten varsin mielenkiintoinen vaihtoehto, tuollaista moottoria voisi käyttää ahdettunakin melko kovilla puristuksilla.
Idea tohon gdi suuttimen ohjaamiseen:
Tuo 100V järjestyy vaikkapa tyristorilla ja sopivan kokosella konkalla. Tyristori sammuu kun konkka menee tyhjäksi, jonka jälkeen riittää normaali akkujännite suuttimen auki pitämiseen. Konkan koolla saa määritettyä avauspulssin pituuden, jolloin sen ohjaamiseen ei tarvita sen kummempia kommervenkkejä. Konkkien lataus suuttimen virrankatkaisun jännitepiikillä ja hakkurilla, joka sammuu aina siksi aikaa kun jotain suutinlähtöä ohjataan. Tämä mahdollistaa tyristorin sammumisen, muutenhan se jää päälle, jos hakkuri työntää virtaa jatkuvasti.
En tiedä miten toimii sitten käytännössä.
Tuo 100V järjestyy vaikkapa tyristorilla ja sopivan kokosella konkalla. Tyristori sammuu kun konkka menee tyhjäksi, jonka jälkeen riittää normaali akkujännite suuttimen auki pitämiseen. Konkan koolla saa määritettyä avauspulssin pituuden, jolloin sen ohjaamiseen ei tarvita sen kummempia kommervenkkejä. Konkkien lataus suuttimen virrankatkaisun jännitepiikillä ja hakkurilla, joka sammuu aina siksi aikaa kun jotain suutinlähtöä ohjataan. Tämä mahdollistaa tyristorin sammumisen, muutenhan se jää päälle, jos hakkuri työntää virtaa jatkuvasti.
En tiedä miten toimii sitten käytännössä.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki..
Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki..

Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan
tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa 


No tuossahan nuista eroavaisuuksista on kattava lista mutta jäi kyl ittellekkin epäselväksi et onko mahdollista kayttää tuossa gdi:ssä.Jasen2624 wrote:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki..![]()
Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
Nuo kovat puristukset/ahtopaineet tuossa kiinnostaisikint Käsittääkseni naäissä vw:n tsi:ssä on tuo suorasuihku tekniikka. Olisi mielenkiintoista purkaa tuo alkuperäinen järjestelmä ja tutkia nitä se on syönyt.
Itekki mietin juuri sitä 2 pankin käyttöä ku ei se ihan riitäHöylä wrote:siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaantietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa

Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Nelisylinteriseen saa täyssekventiaalisen ohjauksen ja ajoitustakin voi säätää.
tuolla:
http://jbperf.com/sequential/index.html
tuolla:
http://jbperf.com/sequential/index.html