Sekventaali ruiskutus

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Karppa
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Dec 21, 2007 21:56
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Sekventaali ruiskutus

Post by Karppa »

Onkos kukaan vielä rakennellyt tota toimiin. Ei tarvitse ilmeisesti muuta kuin ms2 ja uuden alpha koodin + lisä palikat suuttimen ohjaukselle? Haittoja? Tulee varmaan kokeiltua kunhan saa eka koneen käymään ja sitten tilaukseen ms2
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Onko tästä kellä tietoa toimiiko? Ja mitä muuta eroa on ms1 ja ms2:lla.. Laskentateho parempi ja triggeri asetukset ilmeisesti myös.
En löytäny haulla oikein mitää ja lontoo menee melkein kokonaan ohi ymmärryksen.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

Olisikohan tuommoisessa mahdollista säätää ajoitus? Olen suunnitellut että laittaisi mitsun gdi moottorin vanhaan autoon ahtimen kanssa. Tuo konehan on erittäin nuuka ajoituksesta kun polttoaine suihkutetaan suoraan palotilaan ja puristussuhde on 12:1. Väärällä ennakolla nakuttaa varmasti mutta jokunen aste ennen kipinää tuon olisi vissiin tultava.

Tämä on vain visiointia mut olisi mielenkiintoinen tietää et onnistuisiko megalla tehdä ohjaus.
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Käsittääkseni on nimenomaan mahdollista säätää ajoitusta. Tuota kun on alunperin tarkoitettu avuksi Mini-koneisiin jossa on aina pari imukanavaa yhdessä, joten ilman ajoitusta tuollainen on todella hankala saada käymään tasaisesti.

GDI-moottorikin muistaakseni vain käytti suuttimien avaamiseen yli 100V jännitettä, joten se saattaa pientä puuhastelua aiheuttaa. Muuten varsin mielenkiintoinen vaihtoehto, tuollaista moottoria voisi käyttää ahdettunakin melko kovilla puristuksilla.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Idea tohon gdi suuttimen ohjaamiseen:
Tuo 100V järjestyy vaikkapa tyristorilla ja sopivan kokosella konkalla. Tyristori sammuu kun konkka menee tyhjäksi, jonka jälkeen riittää normaali akkujännite suuttimen auki pitämiseen. Konkan koolla saa määritettyä avauspulssin pituuden, jolloin sen ohjaamiseen ei tarvita sen kummempia kommervenkkejä. Konkkien lataus suuttimen virrankatkaisun jännitepiikillä ja hakkurilla, joka sammuu aina siksi aikaa kun jotain suutinlähtöä ohjataan. Tämä mahdollistaa tyristorin sammumisen, muutenhan se jää päälle, jos hakkuri työntää virtaa jatkuvasti.
En tiedä miten toimii sitten käytännössä.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki.. :cry:

Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan :roll: tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa :idea:
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

Jasen2624 wrote:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... eneral.htm
Tuoltaha nuo eroavaisuudet löytyki.. Kaiken ku käy läpi monta kertaa et älyää mitä on missäki.. :cry:

Crank based injection points: Not entirely sure what this means. MS2/Extra 2.0 can do a semi-sequential which has improved the idle on 4G63 engines for sure.
Mitä tuo sitte meinannoo?
No tuossahan nuista eroavaisuuksista on kattava lista mutta jäi kyl ittellekkin epäselväksi et onko mahdollista kayttää tuossa gdi:ssä.

Nuo kovat puristukset/ahtopaineet tuossa kiinnostaisikint Käsittääkseni naäissä vw:n tsi:ssä on tuo suorasuihku tekniikka. Olisi mielenkiintoista purkaa tuo alkuperäinen järjestelmä ja tutkia nitä se on syönyt.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Höylä wrote:siihen on yritetty ainakin rakentaa mitsubishin 4G63 koneen tyhjäkäynti ongelmien takia semi-sekventaalia, eli ruiskutuksen alku on kai jotenkin riippuvainen kampiakselin asennosta, tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan :roll: tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa :idea:
Itekki mietin juuri sitä 2 pankin käyttöä ku ei se ihan riitä :D No kai se on ruvettava kokeilee mitä tapahtuu..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Höylä wrote: tuo semi sana vähän häiritsee, että mitä sillä tarkoitetaan :roll: tietysti jos on vain ne 2 suutin pankkia käytössä, niin eihän niillä täyttä sekventaalia voi rakentaa :idea:
Sitähän se tarkoittaa, eli 2 pankin ruiskutusta voidaan ajoittaa.
econ
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Mon Jun 18, 2007 7:53
Location: Oulu

Post by econ »

Nelisylinteriseen saa täyssekventiaalisen ohjauksen ja ajoitustakin voi säätää.
tuolla:
http://jbperf.com/sequential/index.html
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Kiitän. Tuossa onki kaikki toedot mitä tarvin.. Ainaki näin äkkiseltää katottuna :D
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Post Reply