Kun tolla megalla näyttäis voivan ohjailla hahhah-kaasujakin niin minkä valmistajan settejä foorumilaiset on käytelleet? Tossa törmäsin omaan projektiin ehkä soveltuvaiseen pakettiin:
http://www.coldfusionnitrous.com/Motorc ... egoryID=15
ja tuolta tuote: "Motorcycle Dry Kits with Accessories CFN-1405". Eikö tuon pitäis pelata melko kivuttomasti megan kanssa?
Onko kellään tuon valmistajan vekottimista mitään kokemuksia?
Hassukaasut?
Moderator: Masi_K
Hassukaasut?
CPI XS 250 Turbo
En oo viellä käyttämään päässyt, mutta omaan vehkeeseen tulee http://www.holley.com/07006NOS.asp tuollainen paketti. Ajattelin kuitenkin nyt aluksi käyttää mikrokytkintä polkimessa ja siihen kaveriksi painonappi rattiin, tulee mulla vaan ahtimen pyörimisen avustajaksi, katotaan josko joskus askartelisi oikein megan ohjailemaan.
Juu tuo on tollanen wet kit niin siinä ei paljon megaa tartte sotkee mukaan. Näyttää olevan melko vähissä tällasiin pienmoottoreihin noi sarjat, suurin osa kaasarivehkeisiin jossa tulee sitten turhaa tavaraa mukana ja hinta pompsahtaa turhan kalliiksi. Noita dry kittejä en löytäny kun just ton yhen. Todennäkösesti jos ton hankkis niin suomesta ei löydy edustusta eikä saa pulloja täyteltyä missään ellei hanki täyttölaitteita. Vai onkohan noissa pulloissa standardiliittimet?
Mitähän tommosen asentamisessa pitäs ottaa huomioon? Joka paikassa ainakin lukee boldattuna että henki lähtee jos teet sitä taikka tätä, mutta oiskohan tästä aiheesta mitään fiksua suomenkielistä tekstiä olemassa? Mihin esim noi suuttimet kannattaa oikeasti laittaa? Mulla ainakin on toi boschin avonainen imuilmanlämpöanturi joten sen eteen tuskin kannattaa suutinta tunkea? Kurkuissa ois valmiit paikat kyllä mutta onkos tossa jotain vaaroja jos esim pukkaa liekkiä kurkkujen suuntaan jossain hämärässä tilanteessa?
Toinen juttu mitä ihmettelin oli huonolla englanninkielentaidolla ymmärrettynä että noissa seteissä ei oo takaiskuventtiiliä vaan se pitää ostaa erikseen jos sellasen haluaa? Ja tyhjällä pullolla ei saisi ajella pullon hana käännettynä auki tai taas voi lähteä henki? Millähän ton hanan sitte sais ajossa kiinni kun pullo on tyhjä ja mistä sen tyhjyyden edes tietää?
Tokihan noissa varmaan tulee ohjeet mukana, mutta jo etukäteen ois mukava tietää mihin hullutukseen on taas lähdössä mukaan
Mitähän tommosen asentamisessa pitäs ottaa huomioon? Joka paikassa ainakin lukee boldattuna että henki lähtee jos teet sitä taikka tätä, mutta oiskohan tästä aiheesta mitään fiksua suomenkielistä tekstiä olemassa? Mihin esim noi suuttimet kannattaa oikeasti laittaa? Mulla ainakin on toi boschin avonainen imuilmanlämpöanturi joten sen eteen tuskin kannattaa suutinta tunkea? Kurkuissa ois valmiit paikat kyllä mutta onkos tossa jotain vaaroja jos esim pukkaa liekkiä kurkkujen suuntaan jossain hämärässä tilanteessa?
Toinen juttu mitä ihmettelin oli huonolla englanninkielentaidolla ymmärrettynä että noissa seteissä ei oo takaiskuventtiiliä vaan se pitää ostaa erikseen jos sellasen haluaa? Ja tyhjällä pullolla ei saisi ajella pullon hana käännettynä auki tai taas voi lähteä henki? Millähän ton hanan sitte sais ajossa kiinni kun pullo on tyhjä ja mistä sen tyhjyyden edes tietää?

Tokihan noissa varmaan tulee ohjeet mukana, mutta jo etukäteen ois mukava tietää mihin hullutukseen on taas lähdössä mukaan

CPI XS 250 Turbo
Noi kaasusarjojen pullot ei ole suomessa millään lailla hyväksyttyjä, joten niitä on turha tarjota täällä agalle tai woikoskelle. Pullojen täyttöä saa tehtyä vauhtikauppojen kautta. Jos ei meinaa ammatikseen ruveta noilla ajamaan, niin tuskin kannattaa hankkia omaa täyttöasemaa.
Monipistejärjestelmässä suuttimet laitetaan runnereihin.
Pulloa ei ajeta tyhjäksi, vaan täytetään, kun paino on laskenut tietyn verran. Pullossahan ei yleensä käytetä regulaattoria, vaan paine määräytyy lähinnä pullon lämpötilan mukaan (kunhan pullossa on tarpeeksi tavaraa).
Monipistejärjestelmässä suuttimet laitetaan runnereihin.
Pulloa ei ajeta tyhjäksi, vaan täytetään, kun paino on laskenut tietyn verran. Pullossahan ei yleensä käytetä regulaattoria, vaan paine määräytyy lähinnä pullon lämpötilan mukaan (kunhan pullossa on tarpeeksi tavaraa).
Tollasella tai vastaavalla ohjaimella voi hallita pulloa koelaudasta käsin, avata ja sulkea pullon, kytkeä pullon lämmityksen päälle ja näkee samalla koko ajan paineen sekä lämpötilan >>> http://www.holley.com/14182NOS.asp
Mikäänhän ei estä käyttämästä alkuperäisiä eli oikeita naurukaasupulloja, mutta niitä ei täytetä missään Woikoskella tms, koska niissä ei ole "takapajulan" (suomi/eu) vaatimia hyväksyntä merkintöjä.
Mikäänhän ei estä käyttämästä alkuperäisiä eli oikeita naurukaasupulloja, mutta niitä ei täytetä missään Woikoskella tms, koska niissä ei ole "takapajulan" (suomi/eu) vaatimia hyväksyntä merkintöjä.
http://www.nitrousdirect.com/refillstation.html
Vuokraa pullo ja täytä kun tarvitsee. Ei mitään hirveän edullista touhua
jos annostelee ahkerasti...
Vuokraa pullo ja täytä kun tarvitsee. Ei mitään hirveän edullista touhua
jos annostelee ahkerasti...