
ei kierä yli 6000!
Moderator: Masi_K
ei kierä yli 6000!
Eli kyseessä toyotan 20v kone ja ongelma megan kanssa että pätkäsee 6000 kohdalla aina kun kiihdyttää, seokset+sytty kohdallaa! trikkerinä 12-1 ja bosch hall haistelee sitä,puolana bosch ja syttykivenä kans 200 loppunen bosch. Anturin kiinnitys todella tukeva ja trikkeri sorvattu siten et ei heitä, hampaat 6x10mm. koodina hi-res. Mitä voisi koittaa vielä?? ...kenties vr anturi ja hei moduulilla signaalin muutos? 

Kokeileppa "wheel decoder setting"-valikosta optio "decoder algorithm" (tai jotain sinne päin), vaihtoehtoina 025 ja 024. Eli oli siellä nyt kumpi tahansa, niin vaihda toiseen ja kokeile auttoiko. Oli tuossa äsken juuuri saman tyylinen tapaus, 12-1 triggeri ja pätkintää 6000rpm nurkilla, tuolla korjaantui.
Luultavasti tuossa on kyse jonkinlaisesta häiriöstä, hiukan epäsopivasta signaalin pulssisuhteesta tai jostain vastaavasta. Toinen noista asetuksista vaan sattuu olemaan herkempi sille.
Luultavasti tuossa on kyse jonkinlaisesta häiriöstä, hiukan epäsopivasta signaalin pulssisuhteesta tai jostain vastaavasta. Toinen noista asetuksista vaan sattuu olemaan herkempi sille.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: ei kierä yli 6000!
Itselläni tosiaan on aivan sama ongelma enkä ole löytänyt siihen ratkaisua... Omassani pätkäsy on tosin 4000rpm kohdalla ja siitä sitten kierti ylöspäin normaalisti.. Nyt tosin on jotain muutakin häikkää koska auto vain turisee eikä kierrä välillä edes tuota 4000 rpm...fordsoni wrote:Eli kyseessä toyotan 20v kone ja ongelma megan kanssa että pätkäsee 6000 kohdalla aina kun kiihdyttää, seokset+sytty kohdallaa! trikkerinä 12-1 ja bosch hall haistelee sitä,puolana bosch ja syttykivenä kans 200 loppunen bosch. Anturin kiinnitys todella tukeva ja trikkeri sorvattu siten et ei heitä, hampaat 6x10mm. koodina hi-res. Mitä voisi koittaa vielä?? ...kenties vr anturi ja hei moduulilla signaalin muutos?
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
nyt kaveri oli vaihtanu sitä asetusta, ja nyt oli toiminu vielä huonommin. Eli lisää vinkkejä! puolan lataustaki vaihdettu mut ei vaikutusta, ja trikkeri on tosiaan sorvattu hihnapyörän kanssa, jossa se on kiinni, joten siinä ei ole heittoa ja hall anturi on hyvin kiinnitetty. Ja sellaista esiintyi ajossa et välillä seokset oli tosihyvät ja yhtäkkiä ne oli laihalla, sit taas normaalit, mut nyt ne on pysyny kohdillaa jo ihan ok.
heittäkää hyviä arvauksia/tietoa asiasta!!
heittäkää hyviä arvauksia/tietoa asiasta!!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Muutamia vastaavia tapauksia tullut vastaan, ja niissä sieltä häiriö on aina löytynyt mikä sen pätkimisen aiheuttaa. Kierrosluku tippuu nollaan tai hyppää älyttömyyksiin.
Auttanut on sytkämodulin siirtäminen, johtojen siirtäminen, suojauksien parantaminen, sytkälaitteiden kunto! (yksi tapaus jossa hapettunut sytkäjohto aiheutti häiriötä), maadoitusten parantaminen / siirtäminen. Sytkälaitteet on todennäköisin häiriöiden aiheuttaja, joissain tapauksissa on Megan virransyöttöön asennettu radioon tarkoitettu häiriönpoistajakin auttanut.
Ovat välillä todella vaikeitakin löytää ja saada kuntoon. Perusjutut kuntoon, niin mikä tahansa moottorinohjaus toimii paremmin.
Auttanut on sytkämodulin siirtäminen, johtojen siirtäminen, suojauksien parantaminen, sytkälaitteiden kunto! (yksi tapaus jossa hapettunut sytkäjohto aiheutti häiriötä), maadoitusten parantaminen / siirtäminen. Sytkälaitteet on todennäköisin häiriöiden aiheuttaja, joissain tapauksissa on Megan virransyöttöön asennettu radioon tarkoitettu häiriönpoistajakin auttanut.
Ovat välillä todella vaikeitakin löytää ja saada kuntoon. Perusjutut kuntoon, niin mikä tahansa moottorinohjaus toimii paremmin.
Sehän tässä onki, ku tuo mega on asennettu tuohon asiallisesti, maadoitukset monissa eripaikoissa 8mm pulttien alla, joka johto tinattu ja suojasukan sisällä. Megalla on myös ihan oma sulakerasia ja sähköt muutenki uusia! Ja sen verran kaverin corollasta vielä et kaikki syttyvehkeet on uusia boscheja.
sellainen juttu oli ku viimeks hävis kierros tieto kokonaan ja anturin etäisyys oli 0.5mm ja sitä vähä käännettii lähemmäks että on melkein kiinni rattaassa, niin sit tuli kierrokset, et miten helvetin tarkka tuo hall on siitä etäisyydestä?
Itsellä ku on ollu vr anturilla niin se luki vielä 2mm päästä ihan hyvin.
sellainen juttu oli ku viimeks hävis kierros tieto kokonaan ja anturin etäisyys oli 0.5mm ja sitä vähä käännettii lähemmäks että on melkein kiinni rattaassa, niin sit tuli kierrokset, et miten helvetin tarkka tuo hall on siitä etäisyydestä?
Itsellä ku on ollu vr anturilla niin se luki vielä 2mm päästä ihan hyvin.
No tuossahan sitä tulikin jo monta "asiallista" asennusta... Maadotiuksia monessa paikkaa? Miksi, megalta vain yksi kunnon lyhyt maajohto ja kaikkien antureiden maajohdot megaan suoraan. Yhtäkään johtoliitosta en autoon tekisi juottamalla sopivan aikaa tärisee ja johdot alkaa pätkiä, varsinkin johtosarjan ne osat joissa mennään rungon puolelta moottoriin, sitä värinää ei saa millään vaimennettua. Parikin kilpuria tuossa on tullut vastaan jossa juotetut johdot, ei tarvinnut kuin johdosta vetää niin tinauksista johdot irti eristeiden sisällä. Kyllähän ne noin uusissa pitäisi toimi vielä mutta kun vähän aikaa ajelee. Megan toimintaan ei kyllä mikään tärinä ja töyssy vaikuta mitenkään muuten kuin johtosarjan kautta ja silloin syyllinen ole mega. Tietty jos on levyllä kylmäjuotoksia niin silloinhan voi tehdä ihan mitä tahansa.fordsoni wrote:Sehän tässä onki, ku tuo mega on asennettu tuohon asiallisesti, maadoitukset monissa eripaikoissa 8mm pulttien alla, joka johto tinattu ja suojasukan sisällä. Megalla on myös ihan oma sulakerasia ja sähköt muutenki uusia! Ja sen verran kaverin corollasta vielä et kaikki syttyvehkeet on uusia boscheja.
Mutta tämäkin projekti taitaa olla niitä perusprokkiksia missä megassa on syy vaikka se on jossain muualla....
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Tuli mieleen sellanen juttu, että aika monessa vehkeessä trigeripyörä oli kiinnitetty värinävaimennettuun hihnapyörään ja juuri siihen ulkokehään joka värisee ja tietyillä ominaiskierroksilla aikas paljon ja saatta aiheuttaa hall-anturille harmaita kun saa useita pulsseja samasta hampaasta. Ja 12-1 pyörällä käytä style 024
ko. valikossa alhaalla vasemmalla F1 = help
==>
==>
viewtopic.php?t=3831There is a choice of wheel decoder style 024 vs 025. It has been found that Low wheel counts < 20 teeth need to use the 024 style, higher numbers of teeth may work better with 025 style
reve wrote:Koodin eri kehitysversioissa on ollut käytössä kahta eri tyyppistä wheel decoder koodia. Kumpikaan niistä ei koskaan ole toiminut kaikissa sovelluksissa, joten jostain versiosta eteenpäin extraan ympättiin molemmat. Toi 024s9-style toimii yleensä paremmin harvahampaisilla rattailla ja 025-style puolestaan tiheähampaisemmilla. Kokeilemalla se selviää (trigger ongelmat näkyvät yleensä login kierrosluvussa).mista wrote:Mitäs nuo wheel decoder routinet muuten edes tarkoittaa? Onkos jossain tarkempaa selostetta..