220cc@3bar suuttimet ja 2,5bar bensapaine, reqfuel 15.8 ja 2l kone itselläni.
Nopeissa lähdöissa stumppaa ellei pikkaisen houkuttele ensin kierroksia, eli jos tyhjäkäynniltä/pieniltä kierroksilta polkaisee pedaalin lattiaan, niin kiihtyy hyvin hitaasti, eikä käy kunnolla. Helpottaisi, jos olisi suhteellisen samantapaisesta kokoonpanosta arvoja, joilla lähtisi liikkeelle.
MAPdot käytössä, kun tuo TPS ei vieläkään pelaa oikein, jää ensimmäinen 2cm pedaalin liikkeestä saapumatta megalle, vaikka potikasta mitattuna on ok.
Olisiko kellään heittää kiihdytysrikastukseen arvoja?
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Olisiko kellään heittää kiihdytysrikastukseen arvoja?
Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Jostain syystä en tunnu saavan aikaiseksi muuta kuin laihan tai rikkaan noilla säädöillä, laihan tunnistaa kyllä, kun pamahtaa lahjakkaasti ja seosmittarista häviää valot, seosmittarin mukaan noin 13.2:1 se on kun ei enää pamahda, mutta booaaa.
Tuo seosmittarihan mittaa 14.4:1 - 11.3:1 välin, joten ei tarkkaa tietoa kuinka laihalle menee, mutta eikös 13:1 pitäsi olla ihan toimiva arvo?
Kapeakaistalla ei tietenkään voi tarkkaan noista seoksista sanoa, mutta kyllä ne nyt suuntaa antaa.
En kyllä ole täysin selvillä mitä arvoja noihin pitäisi syöttää.
Nyt on kpa/s sarakkeessa 50-200 välillä nuo arvot ja 1-2.5ms vastaavasti rikastukset, ei kai siihen ole muuta keinoa, kuin kokeilla 0.1ms kerrallaan
Ehkä olen liian paljon kerrallaan muuttanut noita, kun 0.4ms kerrallaan olen muuttanut arvoa.
Tosin ei oikein avaudu, mitä rikastusarvoa ms käyttää milläkin kertaa, kun ei tuohon aina ilmesty tuohon mittariin lukemia mikä näyttäisi muutoksen suuruuden, rikastus kylläkin tapahtuu.
Subjektiiviset säädöt on aina hankalia
Tuo seosmittarihan mittaa 14.4:1 - 11.3:1 välin, joten ei tarkkaa tietoa kuinka laihalle menee, mutta eikös 13:1 pitäsi olla ihan toimiva arvo?
Kapeakaistalla ei tietenkään voi tarkkaan noista seoksista sanoa, mutta kyllä ne nyt suuntaa antaa.
En kyllä ole täysin selvillä mitä arvoja noihin pitäisi syöttää.
Nyt on kpa/s sarakkeessa 50-200 välillä nuo arvot ja 1-2.5ms vastaavasti rikastukset, ei kai siihen ole muuta keinoa, kuin kokeilla 0.1ms kerrallaan

Ehkä olen liian paljon kerrallaan muuttanut noita, kun 0.4ms kerrallaan olen muuttanut arvoa.
Tosin ei oikein avaudu, mitä rikastusarvoa ms käyttää milläkin kertaa, kun ei tuohon aina ilmesty tuohon mittariin lukemia mikä näyttäisi muutoksen suuruuden, rikastus kylläkin tapahtuu.
Subjektiiviset säädöt on aina hankalia

Volvo 360GL -88
Niinpä. En nyt muista miten nuo ittellä jäi ja paha kattoo ku en omista viel kannettavaa mutta tuurilla ja kovalla määrällä yritystä minäkin ne sain "kohdalleen". Apuna minäkin käytin normi lamdaa ja seos mittaria eikä sen arvoista ottanu selvää kiihytys rikastuksia säätäessä. Ja tuota nykimistä paransi mulla sekin että lisäsin suurille map arvoille arvoja ve taulukossa.
Mitä pitäs ottaa huomioon kun noita rikastuksia säätelee? Ja mitä tarkkaan ottaen nämä takoittaa: Value (MS) Rate (Kpa/s), Accel Time (s), Mapdot threshold? Säätäminen kyllä onnistuu, mutta onnistus vielä paremmin kun ymmärtäs noi tarkalleen...
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)