Induktiivisesta anturista
Moderator: Masi_K
Induktiivisesta anturista
Onko väliä kummin päin anturin johdot kytkee autossa jossa se on valmiina, boxille tulee Sinivihree ja Sinikeltainen joten kumpi maihin ja kumpi signaaliks megalle.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Induktiivisen (variable reluctance eli VR) anturin polariteetin voi selvittää myös yleismittaria käyttäen seuraavasti;
- kytke yleismittari anturin signaalijohtimiin (siis ei häiriösuojaan).
- aseta mittari millivoltti alueelle.
- liikuta sopivaa magneettista rautametallin palaa anturin ts. signaalikiekon pyörintäsuunnasta päin 'sensoripään eteen', jatka liikuttamista samaan suuntaan pois anturin pään vaikutusalueelta.
Riippuen metallipalan tulo/lähtösuunnasta anturin pään alueelle/alueelta ja mittauskytkennästä saadaan ensin joko positiivinen tai negatiivinen jännite.
VR antureissa signaalikäyrän muoto on nouseva ts. - oikein kytkettynä ja metallipalaa pyörintäsuunnasta tuotaessa - jännite ensin suurenee, tämän jälkeen putoaa nollaan ja vaihtuu negatiiviseksi - metallipala anturin alueelta pyörintäsuuntaan poistettaessa.
- kytke yleismittari anturin signaalijohtimiin (siis ei häiriösuojaan).
- aseta mittari millivoltti alueelle.
- liikuta sopivaa magneettista rautametallin palaa anturin ts. signaalikiekon pyörintäsuunnasta päin 'sensoripään eteen', jatka liikuttamista samaan suuntaan pois anturin pään vaikutusalueelta.
Riippuen metallipalan tulo/lähtösuunnasta anturin pään alueelle/alueelta ja mittauskytkennästä saadaan ensin joko positiivinen tai negatiivinen jännite.
VR antureissa signaalikäyrän muoto on nouseva ts. - oikein kytkettynä ja metallipalaa pyörintäsuunnasta tuotaessa - jännite ensin suurenee, tämän jälkeen putoaa nollaan ja vaihtuu negatiiviseksi - metallipala anturin alueelta pyörintäsuuntaan poistettaessa.