megasquirt motronic:iin?
Moderator: Masi_K
megasquirt motronic:iin?
Elikkä ms pitäisi asentaa opelin c30ne koneeseen jossa motronic,tarviinko muuta kuin kaasuläppäanturin ja imuilman lämpöanturin?Olisiko helpoin jättää sytytys motronicille?Käykö tuo oma triggeripyörä ja anturi entä puola?msmini on ohjauksena.
Motronicin 60-2 triggerikehä käy, sellanen on mullakin käytössä. Vakioanturi vaatii signaalimuuntimen, mini-ms levyllä sitä ei kait ole valmiina? Mulla on sellanen tarpeettomana jos kiinnostaa, heitä privaa. Kaasuläppäanturia ei välttämättä tarvita mihinkään, eikä oikein edes menetä mitään, mikäli on vaparikone. Imuilman lämpöanturi on erittäin hyvä olla, mutta kyllä se käy ja kukkuu ilmankin. Parempi vaan olla että saa seokset tarkemmin kohdalleen.
Sytkän tekisin ite suorasytkänä, riippumatta onko sitä tossa motronicissa alunperin vai ei.
Sytkän tekisin ite suorasytkänä, riippumatta onko sitä tossa motronicissa alunperin vai ei.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Ei välttämättä liity ko. moottoriin, mutta kaasuläpän asentotunnistimen tarve ts. paremminkin funktio vapaastihengittävässä moottorissa riippuu moottorin nokka-akselista.TVH wrote:Kaasuläppäanturia ei välttämättä tarvita mihinkään, eikä oikein edes menetä mitään, mikäli on vaparikone.
Mikäli nokan kokonaisajoitus ja overlap jne. on suurehko ei MAP-anturilla 'tee mitään' sen sijaan kuormitus, inputti kiihdytysrikastuksen määrälle jne. saadaan kaasuläpän asentotunnistimelta - eli alpha-N tyyppisessä säädössä asentotunnistin on tärkeä.
'Normi' moottorissa kaasuläpän asentotunnistin auttaa mm. parempaan polttoaine talouteen.
Totta, unohtui tuossa kirjotellessa että todella villin nokan kanssa speed density ei enää toimi ainakaan pienillä kierroksilla.Benkku wrote:Ei välttämättä liity ko. moottoriin, mutta kaasuläpän asentotunnistimen tarve ts. paremminkin funktio vapaastihengittävässä moottorissa riippuu moottorin nokka-akselista.
Mikäli nokan kokonaisajoitus ja overlap jne. on suurehko ei MAP-anturilla 'tee mitään' sen sijaan kuormitus, inputti kiihdytysrikastuksen määrälle jne. saadaan kaasuläpän asentotunnistimelta - eli alpha-N tyyppisessä säädössä asentotunnistin on tärkeä.
'Normi' moottorissa kaasuläpän asentotunnistin auttaa mm. parempaan polttoaine talouteen.
Itse olen uhrannut bensakartan alimman rivin bensansyötön katkaisuun moottorijarrutuksessa, lambda open loop ja kiihdytysrikastukset triggeröidään mapin mukaan, käytännössä tps ei tee minun autossa enää yhtään mitään, sen ainoa funktio on kytkeä flood clear-moodi startatessa pedaali pohjassa, mutta eipä ole sitäkän tarvinnut käyttää alkuräpeltämisten jälkeen.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Juu, tässä ittekkin olen ollut hieman ihmetyksissäni, kun on kohtuu kireältä tuntuva vaparikone, nokkien ajoituksista ei ole hajuakaan (overlappia perstuntumalta aika paljon), mutta sanotaan vaikka että MAP:pi näyttää 45-50kPa 900-1000rpm tyhjäkäynnillä, ja laskee about 35kPa 1500-2000rpm alueella "kruisailussa".
Vetoalue alkaa tosissaan vasta 4000rpm, ja bensa tuntuis 220ccm suuttimilla loppuvan 2,5L 16v Volvon rautapadasta... Kaasariversiona kone kehittää paperien mukaan 167hv.... nyt ei ole hajuakaan, 170-200hv?
Taidan ittekkin joutua "uhraamaan" tuon ekan MAP rivin (20kPa) moottorijarrutukselle, kun tuota Over Run Fuel Cut systeemiä ei saa pelaamaan saumattomasti, niin että moottorijarruttais ihan tyhjäkäynnille asti... ja 20-30kPa paine-aluetta ei voi mitenkään tässä koneessa käyttää kun moottorijarrutuksessa... alle 20kPa ei ole koskaan vielä mennyt vaikka miten olen moottorijarrutellut...
Vetoalue alkaa tosissaan vasta 4000rpm, ja bensa tuntuis 220ccm suuttimilla loppuvan 2,5L 16v Volvon rautapadasta... Kaasariversiona kone kehittää paperien mukaan 167hv.... nyt ei ole hajuakaan, 170-200hv?
Taidan ittekkin joutua "uhraamaan" tuon ekan MAP rivin (20kPa) moottorijarrutukselle, kun tuota Over Run Fuel Cut systeemiä ei saa pelaamaan saumattomasti, niin että moottorijarruttais ihan tyhjäkäynnille asti... ja 20-30kPa paine-aluetta ei voi mitenkään tässä koneessa käyttää kun moottorijarrutuksessa... alle 20kPa ei ole koskaan vielä mennyt vaikka miten olen moottorijarrutellut...
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006