req fuel & ve taulukko

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

req fuel & ve taulukko

Post by jp »

Nyt on sitten laitteet saatu rokkaamaan kohtuudella, mutta hiemna pistänyt silmään tuo VE taulukion arvojen pienuus kautta alueen.

Mulla on tällä hetkellä 1.6l moottori 440cc suuttimilla ja 1 ruiskaus per työtahti. Req fuel arvo 8-10 välillä. Arvot on siis tyhjäkäynniltä jopa 130kpa asti 10-30%. Toisaalta ainakin loppupäähän riittää arvot helposti, mutta vaikuttaako tuo esim säätötarkkouuden hakemiseen paljonkin?

Ja kuinka alas uskallan req fuel arvoa hilata, kun megamanual ainakin kertoo parhaimman säätötuloksen saavuttamiseksi juurikin noita 8-10 välille sijottuvia arvoja. Joku tais myös täällä foorumilla käyttää ihan jotain 5:senkin req fuelia tms.

Ja sitten jos muutan tuota req fuelia pienemmäksi ensiksi engine constantsista niin voinko skaalata ve taulun siellä olevalla "reset req fuel" täpällä tuolle samaiselle arvolle, vai muuttaako tuo arvo myös engine constantsissa olevia asetuksia samalla kun skaalaa koko VE taulua?

Kiitos etukäteen avusta ;)
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

otinpa ihan riskin ja testasin ;)

Eli näemmä VE taulukosta ensin skaalataan haluttuun req fuel arvoon jonka jälkeen tämä muutos tehdään engine constants valikkoon.. Tällöin ei tarvitse muuttaa kaikkia arvoja uudestaan näemmä..

Toki loppupää, tai huippuarvot näytti tekevän sahalaitaa, mutta pienellä tasoittelulla hoitunee ja päästään ajaan logia taas sisään.

Ei mulla muuta ;)
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

kattelin tuos omien projektien reg fuel arvoja...

mitsun 3 litraisen 6 koneen reg fuel arvo näytti olevan 5.0 (suuttimet 780 cc/min) ja kaverin 3 litaisen 6 koneisen sierran reg fuel arvo taas näytti olevan 15.4 (suuttimet vakiot, eli n. 200 cc/min) :shock: molemmissa käytössä 1 ruiskutus/työtahti ja yhtäaikainen ruiskutus molemmilla suutinpankeilla...

samanlaisia ne silti tuntuu olevan säätää :roll: eli aika hyvin pääsee toivottuun lopputulokseen, tuon mitsun koneen kanssa ei tosin tartte mistään päästörajoista välittää :wink:

koodikin on molemmissa sama, eli hi-res extra 10d2...
Post Reply