Page 1 of 1

IAT/Clt Related Ignition

Posted: Tue Mar 01, 2005 13:20
by JJ
Kukaan kokeillut tuota ja mites arvot tuon kanssa?

Itsellä ongelmana kun kylmänä (warmup tilassa) niin tasakaasulla vetää laihoille aina.

Posted: Tue Mar 01, 2005 13:35
by JesseT
En nyt näe, miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa. Jos tasakaasulla kylmänä vetää laihalle, niin warmup rikastusta lisää sille lämpötilalle. Ei siihen sytytysennakot auta.

Posted: Tue Mar 01, 2005 13:43
by JJ
noh kun taas kaasua painettaessa seokset nousee kohdilleen, mutta kaasun tasaannuttua vetää laihoille, lämpimänä näin ei käy. Rikastusta nostettu jo ihan tarpeeksi.

Posted: Tue Mar 01, 2005 14:52
by TVH
Mulla on käytössä, 1 aste per 10 astetta ja maksimissaan 4 astetta ennkon nostoa. Toimii.

Posted: Tue Mar 01, 2005 15:13
by JJ
Image

eli ilmeisesti noin ku laittaa? Onko tuolla max. allowable added ignition advance kohdan alla olevalla merkitystä? Ilmeisesti aikastaa.

Posted: Tue Mar 01, 2005 15:57
by JesseT
JJ wrote:noh kun taas kaasua painettaessa seokset nousee kohdilleen, mutta kaasun tasaannuttua vetää laihoille, lämpimänä näin ei käy. Rikastusta nostettu jo ihan tarpeeksi.
Kannattaa ne tasakaasun asetukset laittaa ensin kohdalleen ja sitten vasta murehtia sopivia kiihdytyskorjauksia siihen päälle.

Posted: Tue Mar 01, 2005 16:30
by JJ
No mutta jos kerran muuten pelaa suht.koht. hyvin. Niin ei kai se muualla voi olla vika. Mutta heitäppä JesseT vinkkiä mistä asettaa, voin laittaa vaikka kuvaa megatunesta kunhan vaan sanot mistä.

Posted: Tue Mar 01, 2005 17:16
by TVH
JJ wrote:
eli ilmeisesti noin ku laittaa? Onko tuolla max. allowable added ignition advance kohdan alla olevalla merkitystä? Ilmeisesti aikastaa.
juuri noin. Alimmaisena on imuilman lämpöön perustuva sytkän myöhäistäminen, kuvassa näkyvät asetukset tekevät:

- myöhäistä sytytystä 1 aste per 10 lämpöastetta
kun: MAP on korkeampi kuin 75
kun: imuilman lämpötila on korkeampi kuin 71 astetta.

Posted: Tue Mar 01, 2005 17:27
by matti
ot: ois helmi ku megatune ois suomeks. ;) Joo nukkuu.. :D

Posted: Tue Mar 01, 2005 17:32
by JJ
Matti wrote:ot: ois helmi ku megatune ois suomeks. ;) Joo nukkuu.. :D
Joo niinpä, ei aina tuo Lontoo taivu. Mutta tuon suomentaminenhan on aika suht helppoo...joku vaan jaksais...

Posted: Thu May 24, 2007 19:33
by Höylä
löytyi tämä valmis topiikki, niin lainataan sitä hieman...

kokeilin tehdä mitsun omien arvojen mukaan tuon korjauksen, mutta tarkistutan vielä täällä, että olen varmasti ymmärtänyt asian oikein :roll:

sytkän korjausta lämpötilan mukaan

kunhan tuo on edes oikealla periaatteella tehty, saahan sitä sitten hienosäädettyä tarpeen mukaan...

olen huomannut tuon koneen kanssa, että se vaatii aika rajut ennakot kylmänä käydäkseen hyvin ja sen takia tietysti lämpimänä kone sitten ei käy enää kauniisti tyhjäkäyntiä... eikös tuolla ekalla säädöllä saa juuri tuota ongelmaa korjattua :roll: lämpimän ennakoiden vähentämiseen mulla ei ole tarvetta...

ja tuon imuilman vaikutuksen ennakkoon olen kyllä jo sisäistänyt aiemmin ihan itse...

Posted: Sun Jan 03, 2010 18:11
by atv
Vanha aihe, mutta voisko joku kertoa tarkennusta noista kohdista megatunessa?
Sama vaiva: kylmänä tarvitsisi lisää ennakkoa etenkin käynnistäessä muuten lämpimänä pelaa hienosti.