IAT/Clt Related Ignition

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JJ
Megasquirttaaja

IAT/Clt Related Ignition

Post by JJ »

Kukaan kokeillut tuota ja mites arvot tuon kanssa?

Itsellä ongelmana kun kylmänä (warmup tilassa) niin tasakaasulla vetää laihoille aina.
Opel 20XE project
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

En nyt näe, miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa. Jos tasakaasulla kylmänä vetää laihalle, niin warmup rikastusta lisää sille lämpötilalle. Ei siihen sytytysennakot auta.
JJ
Megasquirttaaja

Post by JJ »

noh kun taas kaasua painettaessa seokset nousee kohdilleen, mutta kaasun tasaannuttua vetää laihoille, lämpimänä näin ei käy. Rikastusta nostettu jo ihan tarpeeksi.
Opel 20XE project
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

Mulla on käytössä, 1 aste per 10 astetta ja maksimissaan 4 astetta ennkon nostoa. Toimii.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
JJ
Megasquirttaaja

Post by JJ »

Image

eli ilmeisesti noin ku laittaa? Onko tuolla max. allowable added ignition advance kohdan alla olevalla merkitystä? Ilmeisesti aikastaa.
Opel 20XE project
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

JJ wrote:noh kun taas kaasua painettaessa seokset nousee kohdilleen, mutta kaasun tasaannuttua vetää laihoille, lämpimänä näin ei käy. Rikastusta nostettu jo ihan tarpeeksi.
Kannattaa ne tasakaasun asetukset laittaa ensin kohdalleen ja sitten vasta murehtia sopivia kiihdytyskorjauksia siihen päälle.
JJ
Megasquirttaaja

Post by JJ »

No mutta jos kerran muuten pelaa suht.koht. hyvin. Niin ei kai se muualla voi olla vika. Mutta heitäppä JesseT vinkkiä mistä asettaa, voin laittaa vaikka kuvaa megatunesta kunhan vaan sanot mistä.
Opel 20XE project
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

JJ wrote:
eli ilmeisesti noin ku laittaa? Onko tuolla max. allowable added ignition advance kohdan alla olevalla merkitystä? Ilmeisesti aikastaa.
juuri noin. Alimmaisena on imuilman lämpöön perustuva sytkän myöhäistäminen, kuvassa näkyvät asetukset tekevät:

- myöhäistä sytytystä 1 aste per 10 lämpöastetta
kun: MAP on korkeampi kuin 75
kun: imuilman lämpötila on korkeampi kuin 71 astetta.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
matti
Perustajajäsen

Post by matti »

ot: ois helmi ku megatune ois suomeks. ;) Joo nukkuu.. :D
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
JJ
Megasquirttaaja

Post by JJ »

Matti wrote:ot: ois helmi ku megatune ois suomeks. ;) Joo nukkuu.. :D
Joo niinpä, ei aina tuo Lontoo taivu. Mutta tuon suomentaminenhan on aika suht helppoo...joku vaan jaksais...
Opel 20XE project
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

löytyi tämä valmis topiikki, niin lainataan sitä hieman...

kokeilin tehdä mitsun omien arvojen mukaan tuon korjauksen, mutta tarkistutan vielä täällä, että olen varmasti ymmärtänyt asian oikein :roll:

sytkän korjausta lämpötilan mukaan

kunhan tuo on edes oikealla periaatteella tehty, saahan sitä sitten hienosäädettyä tarpeen mukaan...

olen huomannut tuon koneen kanssa, että se vaatii aika rajut ennakot kylmänä käydäkseen hyvin ja sen takia tietysti lämpimänä kone sitten ei käy enää kauniisti tyhjäkäyntiä... eikös tuolla ekalla säädöllä saa juuri tuota ongelmaa korjattua :roll: lämpimän ennakoiden vähentämiseen mulla ei ole tarvetta...

ja tuon imuilman vaikutuksen ennakkoon olen kyllä jo sisäistänyt aiemmin ihan itse...
atv
Megasquirttaaja

Post by atv »

Vanha aihe, mutta voisko joku kertoa tarkennusta noista kohdista megatunessa?
Sama vaiva: kylmänä tarvitsisi lisää ennakkoa etenkin käynnistäessä muuten lämpimänä pelaa hienosti.
Post Reply