IAT/Clt Related Ignition
Moderator: Masi_K
IAT/Clt Related Ignition
Kukaan kokeillut tuota ja mites arvot tuon kanssa?
Itsellä ongelmana kun kylmänä (warmup tilassa) niin tasakaasulla vetää laihoille aina.
Itsellä ongelmana kun kylmänä (warmup tilassa) niin tasakaasulla vetää laihoille aina.
Opel 20XE project
Kannattaa ne tasakaasun asetukset laittaa ensin kohdalleen ja sitten vasta murehtia sopivia kiihdytyskorjauksia siihen päälle.JJ wrote:noh kun taas kaasua painettaessa seokset nousee kohdilleen, mutta kaasun tasaannuttua vetää laihoille, lämpimänä näin ei käy. Rikastusta nostettu jo ihan tarpeeksi.
juuri noin. Alimmaisena on imuilman lämpöön perustuva sytkän myöhäistäminen, kuvassa näkyvät asetukset tekevät:JJ wrote:
eli ilmeisesti noin ku laittaa? Onko tuolla max. allowable added ignition advance kohdan alla olevalla merkitystä? Ilmeisesti aikastaa.
- myöhäistä sytytystä 1 aste per 10 lämpöastetta
kun: MAP on korkeampi kuin 75
kun: imuilman lämpötila on korkeampi kuin 71 astetta.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
löytyi tämä valmis topiikki, niin lainataan sitä hieman...
kokeilin tehdä mitsun omien arvojen mukaan tuon korjauksen, mutta tarkistutan vielä täällä, että olen varmasti ymmärtänyt asian oikein
sytkän korjausta lämpötilan mukaan
kunhan tuo on edes oikealla periaatteella tehty, saahan sitä sitten hienosäädettyä tarpeen mukaan...
olen huomannut tuon koneen kanssa, että se vaatii aika rajut ennakot kylmänä käydäkseen hyvin ja sen takia tietysti lämpimänä kone sitten ei käy enää kauniisti tyhjäkäyntiä... eikös tuolla ekalla säädöllä saa juuri tuota ongelmaa korjattua
lämpimän ennakoiden vähentämiseen mulla ei ole tarvetta...
ja tuon imuilman vaikutuksen ennakkoon olen kyllä jo sisäistänyt aiemmin ihan itse...
kokeilin tehdä mitsun omien arvojen mukaan tuon korjauksen, mutta tarkistutan vielä täällä, että olen varmasti ymmärtänyt asian oikein

sytkän korjausta lämpötilan mukaan
kunhan tuo on edes oikealla periaatteella tehty, saahan sitä sitten hienosäädettyä tarpeen mukaan...
olen huomannut tuon koneen kanssa, että se vaatii aika rajut ennakot kylmänä käydäkseen hyvin ja sen takia tietysti lämpimänä kone sitten ei käy enää kauniisti tyhjäkäyntiä... eikös tuolla ekalla säädöllä saa juuri tuota ongelmaa korjattua

ja tuon imuilman vaikutuksen ennakkoon olen kyllä jo sisäistänyt aiemmin ihan itse...