Page 1 of 1

VW G60 boschin pwm vena ongelmia

Posted: Sun Jul 19, 2009 22:55
by Obi-Lan
Eli lyhykäisyydessään, tossa on tommone Boschin 2-napainen pwm vena, toimii inverted tilassa eli 100% duty cyclellä luisti on ainakin silmämääräisesti kiinni. Tämäpä vaan ei tunnu vaikuttavan mitenkään tyhjäkäyntiin ja tyhjäkäynti tuntuu olevan 4000rpm riippumatta duty cyclestä, kokeilin arvoja väliltä 80-100%. Onko kukaan saanut tota toimimaan vai onko tälle parempia vaihtoehtoja? Käytössä on MS2 + v3.0 levy vakiokoodilla.

Posted: Mon Jul 20, 2009 22:59
by pipo_esa
Onkos tää sama venttiili?

http://www.vems.fi/bb/viewtopic.php?t=193

Posted: Tue Jul 21, 2009 23:36
by Obi-Lan
Ei oo toi, tommone kuin 037 906 457 D

Kokeilin niin kone käy normisti tyhjää jos se vena on kii ilman virtoja. Sitten jos lykkää piuhan kii ja vaikka siinä olisi mittaamalla se 0v niin kone huutaa 4000rpm wtf? :shock:

Posted: Mon Aug 03, 2009 17:24
by Obi-Lan
Vaihdoin Audin PWM venttiilin siihen ja nyt vaikuttaa toiminta hieman järkevämmältä. Tosin lämpimälläkin koneella kierrokset kyllä pomppaa ensin sinne 3000 hujakoille ja sitten ne laskevat siitä taannehtien normaaliin. Login perusteella taannehtiminen alkaa kun ASE ja WUE loppuvat. Eli pitää koittaa runkata näiden kanssa seuraavaksi.

Posted: Sat Aug 08, 2009 0:42
by Obi-Lan
Hohhoi siellä on start value millä määritellään sen venttiilin asento autoa startatessa, mega sit veivaa pykälittäin tämän arvon PWM kartan arvoa vastaavaan kun kone lähtee käyntiin. Oletusarvona on 0 ja kun mulla on inverted toi hässäkkä niin tietty se avaa sen venttiilin sepposen selälleen...

Manuskassa vaan puhuttiin että tämä vaikuttaa IAC steppeihin, eli luulin että se on vaa jos käyttää stepperi moottoria :roll: