VW G60 boschin pwm vena ongelmia

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Obi-Lan
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Fri Sep 08, 2006 20:26

VW G60 boschin pwm vena ongelmia

Post by Obi-Lan »

Eli lyhykäisyydessään, tossa on tommone Boschin 2-napainen pwm vena, toimii inverted tilassa eli 100% duty cyclellä luisti on ainakin silmämääräisesti kiinni. Tämäpä vaan ei tunnu vaikuttavan mitenkään tyhjäkäyntiin ja tyhjäkäynti tuntuu olevan 4000rpm riippumatta duty cyclestä, kokeilin arvoja väliltä 80-100%. Onko kukaan saanut tota toimimaan vai onko tälle parempia vaihtoehtoja? Käytössä on MS2 + v3.0 levy vakiokoodilla.
pipo_esa
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Tue May 17, 2005 23:13

Post by pipo_esa »

Onkos tää sama venttiili?

http://www.vems.fi/bb/viewtopic.php?t=193
Obi-Lan
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Fri Sep 08, 2006 20:26

Post by Obi-Lan »

Ei oo toi, tommone kuin 037 906 457 D

Kokeilin niin kone käy normisti tyhjää jos se vena on kii ilman virtoja. Sitten jos lykkää piuhan kii ja vaikka siinä olisi mittaamalla se 0v niin kone huutaa 4000rpm wtf? :shock:
Obi-Lan
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Fri Sep 08, 2006 20:26

Post by Obi-Lan »

Vaihdoin Audin PWM venttiilin siihen ja nyt vaikuttaa toiminta hieman järkevämmältä. Tosin lämpimälläkin koneella kierrokset kyllä pomppaa ensin sinne 3000 hujakoille ja sitten ne laskevat siitä taannehtien normaaliin. Login perusteella taannehtiminen alkaa kun ASE ja WUE loppuvat. Eli pitää koittaa runkata näiden kanssa seuraavaksi.
Obi-Lan
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Fri Sep 08, 2006 20:26

Post by Obi-Lan »

Hohhoi siellä on start value millä määritellään sen venttiilin asento autoa startatessa, mega sit veivaa pykälittäin tämän arvon PWM kartan arvoa vastaavaan kun kone lähtee käyntiin. Oletusarvona on 0 ja kun mulla on inverted toi hässäkkä niin tietty se avaa sen venttiilin sepposen selälleen...

Manuskassa vaan puhuttiin että tämä vaikuttaa IAC steppeihin, eli luulin että se on vaa jos käyttää stepperi moottoria :roll:
Post Reply