VW G60 boschin pwm vena ongelmia
Moderator: Masi_K
VW G60 boschin pwm vena ongelmia
Eli lyhykäisyydessään, tossa on tommone Boschin 2-napainen pwm vena, toimii inverted tilassa eli 100% duty cyclellä luisti on ainakin silmämääräisesti kiinni. Tämäpä vaan ei tunnu vaikuttavan mitenkään tyhjäkäyntiin ja tyhjäkäynti tuntuu olevan 4000rpm riippumatta duty cyclestä, kokeilin arvoja väliltä 80-100%. Onko kukaan saanut tota toimimaan vai onko tälle parempia vaihtoehtoja? Käytössä on MS2 + v3.0 levy vakiokoodilla.
Vaihdoin Audin PWM venttiilin siihen ja nyt vaikuttaa toiminta hieman järkevämmältä. Tosin lämpimälläkin koneella kierrokset kyllä pomppaa ensin sinne 3000 hujakoille ja sitten ne laskevat siitä taannehtien normaaliin. Login perusteella taannehtiminen alkaa kun ASE ja WUE loppuvat. Eli pitää koittaa runkata näiden kanssa seuraavaksi.
Hohhoi siellä on start value millä määritellään sen venttiilin asento autoa startatessa, mega sit veivaa pykälittäin tämän arvon PWM kartan arvoa vastaavaan kun kone lähtee käyntiin. Oletusarvona on 0 ja kun mulla on inverted toi hässäkkä niin tietty se avaa sen venttiilin sepposen selälleen...
Manuskassa vaan puhuttiin että tämä vaikuttaa IAC steppeihin, eli luulin että se on vaa jos käyttää stepperi moottoria
Manuskassa vaan puhuttiin että tämä vaikuttaa IAC steppeihin, eli luulin että se on vaa jos käyttää stepperi moottoria
