Page 1 of 1

Sytytyskartan säätöä

Posted: Fri Jul 17, 2009 6:10
by JaniM
Mitenkä pitäisi sytytyskäyrän käyttäytyä optimaalisesti? Nyt haetaan säätöjä ennakkokarttoja varten.

Kartan läpi diagonaalisesti nousee tietysti ennakot, mutta mitä ennakot pitää olla esim. 5000 rpm kohdalla, kun nostetaan jalka kaasulta?
Mitenkäs muissa kuormitustilanteissa ennakot kannattaisi olla? Tasakaasulla?

Onkos mitään sivuja mistä moista voisi alkaa opetteleen ja tutkimaan. Bensakarttojen teko ja viilaus alkaa oleen reilassa, mutta sytkäkartan tekoa pitäis hioo lisää.

Posted: Fri Jul 17, 2009 8:15
by teg
Mitä enemmän kierroksia, sen suurempi ennakko. Mitä suurempi kuorma, sen pienempi ennakko ja vastaavasti mitä pienempi kuorma, sitä suurempi ennakko.

Penkissä löytyy oikeat ennakot ja megasquirtin englanninkielisiltä foorumeilta löytyy excel taulukko, jolla voi arvioida ennakkoa sylinterin halkaisijan ja kannen tyypin mukaan.

penkkiä täällä kiire-suomen likellä?

Posted: Fri Jul 17, 2009 9:01
by eemeli
Hep!

Tiedossa penkittäjää täällä kiire-suomessa?

-eemeli-

Posted: Fri Jul 17, 2009 18:27
by JaniM
Ei sulla olis linkkiä Teg sille Excel-listaan?

Posted: Fri Jul 17, 2009 20:12
by tty
Tuolta löytyy:

viewtopic.php?t=4766


Asiasta myöskin:
http://www.megamanual.com/ms2/tune.htm
Kohta:
Tuning the Spark Table

Asiaa sivuten:

http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm

Posted: Fri Jul 17, 2009 21:19
by JaniM
Suuret kiitokset, täytyypä aloittaa opiskelu, jos sais koneisiin lisää terävyyttä.

Posted: Sat Jul 18, 2009 8:31
by tty