Mitenkä pitäisi sytytyskäyrän käyttäytyä optimaalisesti? Nyt haetaan säätöjä ennakkokarttoja varten.
Kartan läpi diagonaalisesti nousee tietysti ennakot, mutta mitä ennakot pitää olla esim. 5000 rpm kohdalla, kun nostetaan jalka kaasulta?
Mitenkäs muissa kuormitustilanteissa ennakot kannattaisi olla? Tasakaasulla?
Onkos mitään sivuja mistä moista voisi alkaa opetteleen ja tutkimaan. Bensakarttojen teko ja viilaus alkaa oleen reilassa, mutta sytkäkartan tekoa pitäis hioo lisää.
Sytytyskartan säätöä
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Mitä enemmän kierroksia, sen suurempi ennakko. Mitä suurempi kuorma, sen pienempi ennakko ja vastaavasti mitä pienempi kuorma, sitä suurempi ennakko.
Penkissä löytyy oikeat ennakot ja megasquirtin englanninkielisiltä foorumeilta löytyy excel taulukko, jolla voi arvioida ennakkoa sylinterin halkaisijan ja kannen tyypin mukaan.
Penkissä löytyy oikeat ennakot ja megasquirtin englanninkielisiltä foorumeilta löytyy excel taulukko, jolla voi arvioida ennakkoa sylinterin halkaisijan ja kannen tyypin mukaan.
penkkiä täällä kiire-suomen likellä?
Hep!
Tiedossa penkittäjää täällä kiire-suomessa?
-eemeli-
Tiedossa penkittäjää täällä kiire-suomessa?
-eemeli-
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Tuolta löytyy:
viewtopic.php?t=4766
Asiasta myöskin:
http://www.megamanual.com/ms2/tune.htm
Kohta:
Tuning the Spark Table
Asiaa sivuten:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
viewtopic.php?t=4766
Asiasta myöskin:
http://www.megamanual.com/ms2/tune.htm
Kohta:
Tuning the Spark Table
Asiaa sivuten:
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: