Page 1 of 1

Moottoripyörän kiihdytysrikastus ongelma

Posted: Sat Jun 06, 2009 23:28
by STuik
Terve.

Paljon on säätöä takana ja prätkä toimii jo varsin hyvin.
Olen säätänyt kiihdytysrikastukset käyttöön ja nyt ne toimivatkin muuten täydellisesti mutta täyskaasu kiihdytyksen vaihtohetkellä kartta sekoaa hetken ajaksi.
Kun vedättää esimerkiksi 4. vaihteen loppuun asti ja höllää kaasua sen verran että saa vaihdon tehtyä ja sen jälkeen heti pohjaan, niin kiihdytysrikastus lähtee päälle ja vetää rankasti kartan rikkaalle.
Tässä kohtaa tapahtuu täydellinen puutuminen hetken ajaksi.

Kysymys kuuluukin että onko tähän ongelmaan mitään muuta ratkaisua kuin koittaa hakea kompromissia kiihdytysrikastuksista osakaasu-alueen kustannuksella? Muilla kartan alueilla rikastukset toimivat moitteetta.

Moottori toimii siis täydellisesti täyskaasulla, jos kiihdytysrikastukset ottaa pois käytöstä. Ratkaisu olisi ainakin jos kiihdytysrikastuksien käyttöalueen pystyisi jotenkin rajaamaan.

Käytössä siis MS1, extra koodi, speed density ja tps-pohjaset kiihdytysrikastukset.

Sekavaa tekstiä mutta koittakaa ottaa selvää :D

Posted: Sun Jun 07, 2009 15:40
by 505
Kokeile RPM-pohjaista rikastusta.

Posted: Mon Jun 08, 2009 11:13
by ArttuH
Jep, RPM-pohjainen rikastus on ainakin mulla toiminut hyvin. Käytännössä rikastuksen tarve vähenee rankasti kierrosten kasvaessa. Tällä hetkellä käytössä olevat arvot menee suurinpiirtein seuraavasti: 1000-2500rpm 1,8ms 2500-3500rpm 0,8ms 3500-6000rpm 0,2ms ja yli 6000rpm 0ms.