Moottoripyörän kiihdytysrikastus ongelma

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
STuik
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Mon Jan 05, 2009 4:21
Location: TRE

Moottoripyörän kiihdytysrikastus ongelma

Post by STuik »

Terve.

Paljon on säätöä takana ja prätkä toimii jo varsin hyvin.
Olen säätänyt kiihdytysrikastukset käyttöön ja nyt ne toimivatkin muuten täydellisesti mutta täyskaasu kiihdytyksen vaihtohetkellä kartta sekoaa hetken ajaksi.
Kun vedättää esimerkiksi 4. vaihteen loppuun asti ja höllää kaasua sen verran että saa vaihdon tehtyä ja sen jälkeen heti pohjaan, niin kiihdytysrikastus lähtee päälle ja vetää rankasti kartan rikkaalle.
Tässä kohtaa tapahtuu täydellinen puutuminen hetken ajaksi.

Kysymys kuuluukin että onko tähän ongelmaan mitään muuta ratkaisua kuin koittaa hakea kompromissia kiihdytysrikastuksista osakaasu-alueen kustannuksella? Muilla kartan alueilla rikastukset toimivat moitteetta.

Moottori toimii siis täydellisesti täyskaasulla, jos kiihdytysrikastukset ottaa pois käytöstä. Ratkaisu olisi ainakin jos kiihdytysrikastuksien käyttöalueen pystyisi jotenkin rajaamaan.

Käytössä siis MS1, extra koodi, speed density ja tps-pohjaset kiihdytysrikastukset.

Sekavaa tekstiä mutta koittakaa ottaa selvää :D
505
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Mon Nov 21, 2005 10:38

Post by 505 »

Kokeile RPM-pohjaista rikastusta.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Jep, RPM-pohjainen rikastus on ainakin mulla toiminut hyvin. Käytännössä rikastuksen tarve vähenee rankasti kierrosten kasvaessa. Tällä hetkellä käytössä olevat arvot menee suurinpiirtein seuraavasti: 1000-2500rpm 1,8ms 2500-3500rpm 0,8ms 3500-6000rpm 0,2ms ja yli 6000rpm 0ms.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply