Page 1 of 1

Toimii jo - audin 2,2l 10v turbo

Posted: Wed Jul 06, 2005 14:41
by tupihepi
Audin KG 2,2-litrainen 10v kone turbolla ja mega sytkän ohjauksen kanssa asennettuna ja ajokunnossa.
Kone käy jollain lailla tyhjäkäynnillä, mutta kierroksia lisätessä (myös ajossa) kone hyytyy. Lambdan arvo heittelee ja en ole sen käyttäytymisestä vielä johdonmukaisuutta havainnut. Kiekat nousee max 4200 ja ei vedä oikein millään kierroksilla.
Vinkkejä kaivataan. :?:

Posted: Wed Jul 06, 2005 22:59
by nohkis
Tätä pitää tarjota jokapaikkaan :), varsinkin kun sytkä on megan ohjaama:

Onko sytkäennakot tarkastettu? Itsellä oireili melko samoin, epäilin virheellistä vauhtipyörän asentoakin kun ennakkomerkkejä ei näkynyt :) Vika olikin vajaatietoisessa säätäjässä ja vääränlaisessa triggerilevyssä.

Posted: Sun Jul 10, 2005 19:45
by tupihepi
Nyt saatiin taas toimiin vähäksi aikaa, mutta kun virranjakajasta otettin pois nuo alipaineella toimivat säädöt ja kasattiin uudelleen niin ei lähde edes käymään. Tuo triggerilevykin on oikea eli viisilovinen.
Kipinä tulee ja oikeaan aikaankin. Bensanpaineet ok ja kokeiltiin toisella akullakin ja säädettiin sytytystäkin pirusti, mutta EI!
Mikähän maksaa?

Posted: Fri Jul 15, 2005 7:35
by tupihepi
Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.

Posted: Fri Jul 15, 2005 10:11
by Turbiini
tupihepi wrote:Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.
Mun mielestä tuo viittaa enemmän tosi pahoin pielessäolevaan sytkään ainakin, vastaavasti oireilee jos sytkä on 360 kampiakselin astetta sivussa.

Posted: Fri Jul 15, 2005 13:37
by tupihepi
Turbiini wrote:
tupihepi wrote:Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.
Mun mielestä tuo viittaa enemmän tosi pahoin pielessäolevaan sytkään ainakin, vastaavasti oireilee jos sytkä on 360 kampiakselin astetta sivussa.
No mutta eikös 360astetta ole täys kierros???

Posted: Fri Jul 15, 2005 13:53
by Turbiini
niin on mutta nokalta ja jakajalta mitattuna se onkin enää puolikierrosta. eli sen enempää ei pieleen voi mennä.

Posted: Fri Jul 15, 2005 15:31
by tupihepi
Turbiini wrote:niin on mutta nokalta ja jakajalta mitattuna se onkin enää puolikierrosta. eli sen enempää ei pieleen voi mennä.
Ymmärsin...testataan.

Posted: Sat Jul 16, 2005 18:50
by tupihepi
Jako oli pielessä...ei kuitenkaan 360 astetta. Merkkejä on joka miehelle(paljon) niin pääsi sekoamaan . Nyt toimii.
Tuolla kuvia projektista:http://90.fotopic.net/