Toimii jo - audin 2,2l 10v turbo

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Toimii jo - audin 2,2l 10v turbo

Post by tupihepi »

Audin KG 2,2-litrainen 10v kone turbolla ja mega sytkän ohjauksen kanssa asennettuna ja ajokunnossa.
Kone käy jollain lailla tyhjäkäynnillä, mutta kierroksia lisätessä (myös ajossa) kone hyytyy. Lambdan arvo heittelee ja en ole sen käyttäytymisestä vielä johdonmukaisuutta havainnut. Kiekat nousee max 4200 ja ei vedä oikein millään kierroksilla.
Vinkkejä kaivataan. :?:
Last edited by tupihepi on Sun Jul 17, 2005 15:11, edited 2 times in total.
nohkis
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:06

Post by nohkis »

Tätä pitää tarjota jokapaikkaan :), varsinkin kun sytkä on megan ohjaama:

Onko sytkäennakot tarkastettu? Itsellä oireili melko samoin, epäilin virheellistä vauhtipyörän asentoakin kun ennakkomerkkejä ei näkynyt :) Vika olikin vajaatietoisessa säätäjässä ja vääränlaisessa triggerilevyssä.
Megasquirt'n'Spark-extra @ Saab 900T16
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Post by tupihepi »

Nyt saatiin taas toimiin vähäksi aikaa, mutta kun virranjakajasta otettin pois nuo alipaineella toimivat säädöt ja kasattiin uudelleen niin ei lähde edes käymään. Tuo triggerilevykin on oikea eli viisilovinen.
Kipinä tulee ja oikeaan aikaankin. Bensanpaineet ok ja kokeiltiin toisella akullakin ja säädettiin sytytystäkin pirusti, mutta EI!
Mikähän maksaa?
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Post by tupihepi »

Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

tupihepi wrote:Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.
Mun mielestä tuo viittaa enemmän tosi pahoin pielessäolevaan sytkään ainakin, vastaavasti oireilee jos sytkä on 360 kampiakselin astetta sivussa.
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Post by tupihepi »

Turbiini wrote:
tupihepi wrote:Startatessa ei kuitenkaan tulpat kastu, mutta kostuvat vähäsen. Sytytystä säädeltäessä palaa välillä imusarjassa tai paukahtaa putkessa. Viittaa mielestäni bensan saantiin?
Vinkkejä kaivataan.
Mun mielestä tuo viittaa enemmän tosi pahoin pielessäolevaan sytkään ainakin, vastaavasti oireilee jos sytkä on 360 kampiakselin astetta sivussa.
No mutta eikös 360astetta ole täys kierros???
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

niin on mutta nokalta ja jakajalta mitattuna se onkin enää puolikierrosta. eli sen enempää ei pieleen voi mennä.
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Post by tupihepi »

Turbiini wrote:niin on mutta nokalta ja jakajalta mitattuna se onkin enää puolikierrosta. eli sen enempää ei pieleen voi mennä.
Ymmärsin...testataan.
tupihepi
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Sat May 14, 2005 10:40
Location: Lempäälä

Post by tupihepi »

Jako oli pielessä...ei kuitenkaan 360 astetta. Merkkejä on joka miehelle(paljon) niin pääsi sekoamaan . Nyt toimii.
Tuolla kuvia projektista:http://90.fotopic.net/
Post Reply