Eli jonkun aikaa kaikki toimi hyvin kunnes suuttimet herkesivät toimimasta kunnolla, saattaa satunnaisesti lähteä toimimaan. Alkuun teki niin et kesti ajella jonkun aikaa kunnes pimeni joku suutin, nyt ei lähe kuin satunnaisesti käyntiin ja toimimaan kunnolla. Semmosen huomasin et välillä suuttimien toiseen pinniin tuli vaan +5v Levylle oon vaihtanu fetit, fettien ohjaimen ja Q1, ei vaikutusta. Johdot ja liitin tarkastettu myös.
Suuttimien liittimiin tulee +12 ja suuttimet naksu kun laitoin pinnit 21 ja 22 maihin. Koodeja oon kokeilu eri ja ei vaikutusta. Eri prossua myös.
Yleensä rupeaa toimimaan kun ollut pitempään sammuksisa esim. yön yli. Sillon toimii ihan normaalisti kunnes erehtyy sammuttamaan auton tai ajelee riittävän kauan.
Puhdistin levyä ja jännitteet meni kohalleen, itse vika oli sit se et bensakartan kerroin oli muuttunut eli kun ennen regfuel oli 12 nyt toimi 4 kunnolla Noh rassasin vähän aikaa ja sain kaiken kuntoon.
onko suuttimet matala ohmiset entä virran rajoutus asetukset onko millä mallilla jos on korkeampi kuin 10 ohmia niin silloin constans välilehdellä on prosentit 100 prosenttia ja kun matalohmisilla käytetään 75prosenttia. alempi arvo on 25.4 korkee ohmisilla
Vaihdoin kaikki suuttimiin liittyvät rojut ja nyt lkuumenee fetit samantien kun virrat laittaa päälle Mikähän nyt meni pieleen? U7 jouduin laittamaan johdoilla erilliselle kannalle sillä partcon p**ka levystä irtosi kiinnityspinnat.
Edit: Siis laitoin kaavion mukaan johdot niistä vastuksista siitä vierestä, yhden jalan maihin ja yhteen plussaa. Kaks jäi tyhjäksi ja käsittääkseni niitä ei kytketä mihinkään?
Megan ei pitäisi antaa suuttimille volttiakaan jännitettä vaan sehän ohjaa maa-puolta. Tarkista kytkentäsi vielä kolmeen kertaan ja myös kaikki juotokset.
Juu u maadoitus oli vähän väärässä paikassa u7:lle.. Noh sen vaihdoin ja nyt ei enää fetit lämpiä mut liekkö sit tuo u7 ohtanu itseensä tuosta sähläyksestä. Pitää hommata uusi ja kokeilla. Ei siis edellenkään toimi suuttimet.
U7 laitoin uuden mut ei ruvennu toimii joten kokeilin prossun kannalta laittaa pinnit maihin ja sillon rupes suuttimet naksuu, mut tässä oli semmonen ihmeellisyys et kun laitoin liittimen maapinneihin johon niin ei toiminu mut sit kun laitoin auton runkoon mihin mega on maadoitettu niin ne rupes naksumaan.
Tosin voiko olla et ne suuttimet olis jotenkin jumissa ja sitten kun kokeilin useammin niin ne aukeskin?
Noh pitänee nyt eka tarkistaa nuo maajohdot et olisko ne jotenkin kummasti voinu ottaa itseensä jostain. Tosin en usko vian olevan niissä sillä kaikki muu toimii megassa.
moikki wrote:Tosin voiko olla et ne suuttimet olis jotenkin jumissa ja sitten kun kokeilin useammin niin ne aukeskin?
On mahdollista. Vastaavaan juttuun törmättiin Buellin suuttimien kanssa Harrikassa, meinas tulla itku kun taisteltiin laitosta käyntiin eikä se suostunu yrittämään kuin yhdellä... Suuttimet otettiin irti, bensaa tuli vain toisesta, suostu onneks "avautumaan" MSII eräästä valikosta löytyvällä suuttimien "testausnaputtelulla", aikansa kun pulssia ajoi suuttimille niin lähti sujuvasti toimimaan eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut..!
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Mullakin nuo suuttimet olivat varmaan osittain jumissa ja osa syynä oli et tulpat olivat jotenkin rikki vaikka kipinä tuli tai siis ei antaneet varmaan riittävään tehokasta kipinää. Naksuttelin suuttimia vähän aikaa ja vaihdoin tulpat niin heräsi henkiin.
Mitenkäs tuo virranrajoitus, kun löyty arvot joilla auto pyörii vielä hyvin mut niillä ei lähde käyntiin joten pitää ottaa pari pykälää takas mut voisko tuota starttausta taas avittaa jos laittas lisää bensaa starttaukseen? Tosin aukeaako suuttimet tällöin enää kunnolla
Nytten Q1 ei lämpiä kun ajelee nätisti mut jos vedättää enemmän niin tuntuu lämpiävän. Mistäs tuo johtunee vai noista rajoituksista?
Pitäs ostaa muutenkin isommat suuttimet niin taidan suosiolla ostaa korkea ohmiset.
Mullakin ongelmaa noiden suuttimien toimivuuden kanssa. Eli mega ei maadoita suuttimia, vaikka stimulaattorilla kokeiltuna kaikki näyttäisi olevan ookoo. Suuttimet 12ohmiset Delphit, koko vajaa 900cc, en muista tarkkaan. Suuttimille tulee 12V, Startatessa vajaat 10,5-11V.
Suutimet todettu toimiviksi, antamalla jännitettä akulta ja napsautettu toinen napa maihin.
Käsittääkseni suuttimien napaisuudella ei ole väliä?
Johtosarja mitattu, yhteys megalle asti kunnossa. Megan maadoitukset vedetty moottorin kylkeen, kaikki samaan paikkaan. Pitäisi olla kunnossa. Tosin tossa DIY-autotunen johtosarja-aihiossa ei ole maapiuhoja pinneissä 10 ja 11, mut sillähän ei pitäis olla merkistystä koska ovat megalla yhteydessä muihin maadoitus pinneihin.
Asetukset pitäis olla ookoo, eli 100% ja 25,4. Muutkin asetukset käyty läpi parinkin megaan enemmän perehtyneen kaverin kanssa.
Ja flood clear ei ole päällä startatessa. Arvo 70%
Megatune näyttää startatessa suuttimien aukioloajaksi n. 5,5ms.
Mut bensaa ei tule, kokeilin suuttimien pistokkeilta mittaristosta ottamallani pienellä hehkulampulla, eikä se ainakaan välky startatessa. Vai onko niin hidas syttymään?? Ei ollut lediä..
Ensikäynnistys kyseessä, MS2 v3,0 Extra 2.10 koodilla. Sytkäpuoli toimii hienosti.
Oon yrittäny saada käymään jo useemman päivän, ja hieronut vähän kaikenlaista. Ilman tulosta.
Kaikki muu näyttää toimivan niinkuin pitää. Ja koska megan suutinohjaus näyttää tolla stimulaattorilla toimivan, meikäläisen vähäinen ymmärrys on loppunut ja olen ajautunut umpikujaan.