Mitattua tietoa Jälkiasennus CDI sytytyksistä?

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
juu
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 27, 2005 21:49
Location: Salo

Mitattua tietoa Jälkiasennus CDI sytytyksistä?

Post by juu »

Moi!

Onko muut mittailleet moisia testerillä?

Kun oli mahdollisuus niin pistin auton jossa CraneCams 6000-6400 CDI sytytys kiinni (LX 92 crane puolalla) bosch moottori testeriin ja katselin ensiö jännite ja virta kuvia sekä toisio puolen jännitekuvaakin tuli hämmästeltyä...

Epäviralliset Tulokset oli nämä:
-puolan ensiö puolelle tuli 450v ja piikki virraksi näytti testeri 20A (tämä yllätti)

-Toisio puolella yhden kipinän kesto aika noin 0.3mS mutta esim noin 1000rpm kierroksilla löi 7 kipinää peräkkäin samaan tulppaan... eli siis kipinä sarjan kestoksi siis tuli huomattavasti pidempi aika kuin samoilla kierroksilla induktiivisella järjestelmällä..

sekin yllätti että mainoksessa sanotaan että lyö 3000 rpm jälkeen vain yhden kipinän peräkkäin,mutta nyt kun kiinni 4 syl mooottorissa niin testerin mukaan vielä vajaa 6000rpm tuli vielä kaksi kipinää peräkkäin samaan tulppaan.. sitten yli 6000rpm oli vain yksi kipinä per tulppa..
(Voisko se johtua siitä että tuokin on varmaan suunniteltu 8 syl moottoreihin.. ja 4 syl moottorissa tietty jää aikaa enemmän kipinöidä?)

Jos laittoi monikipinä toiminnon pois päältä niin kipinän kesto aika oli silloin kyllä hiukan pidempi alhaisilla kierroksilla.

Olis mukava kuulla esim msd,mallory,jacobs ym ym CDI boxeista mittaus tuloksia..
TT132
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Mar 11, 2005 3:55

Post by TT132 »

Rouhee topicci ei ottanu siipiä alleen.
Itellä ois Summit/Mallory ja kaverilla ois MSD 6al mutta ei mittalaitteita...
Post Reply