Megatunessa onglema
Moderator: Masi_K
Megatunessa onglema
Eli nythän on niin että kun Megatune on auki ja kattelee niistä mittareista arvoja (kone käynnissä) niin kaikki muut näyttää oikein paitsi AIR/FUEL RATIO se pysyy melkein koko ajan oikealla pohjassa ja näyttää lukua 18. Mutta joskus se sattuu sit menemään keskelle, mut tosi usein se on kyllä pohjassa... Ihmettelen vaan että onko se normaalia? Ottaako se muuten sen tiedon siihen "mittariin" lambdalta?
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä tiedän onko lambda kapea vaiko laajakaistainen? Sen tiedän että se on peugeotin alkuperainen ja nelijohtoinen...kalsket wrote:Onko lambdab tyyppi määritetty oikein? Tuo AFR-mittarin asteikko kun viittaa laajakaistalambdaan.
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
lambdasi on kapeakaistainen ja lämmitettävää malliaHerb wrote:Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä tiedän onko lambda kapea vaiko laajakaistainen? Sen tiedän että se on peugeotin alkuperainen ja nelijohtoinen...kalsket wrote:Onko lambdab tyyppi määritetty oikein? Tuo AFR-mittarin asteikko kun viittaa laajakaistalambdaan.
Varminta on tarkistaa anturista löytyvän osanumeron perusteella sen tyyppi.
Toisaalta laajakaista anturit ovat yleensä 5 tai 6 johtimellisia, joista 5 on kytketty.
Veikkaan kyseessä olevan anturin olevan lämmitettävä Bosch narrow band 'LSM11' tyypin anturi jossa johtimien värit; anturin lämmitys = 2 kpl valkoisia sekä musta (+) ja harmaa (-) anturi-elementille.
Toisaalta laajakaista anturit ovat yleensä 5 tai 6 johtimellisia, joista 5 on kytketty.
Veikkaan kyseessä olevan anturin olevan lämmitettävä Bosch narrow band 'LSM11' tyypin anturi jossa johtimien värit; anturin lämmitys = 2 kpl valkoisia sekä musta (+) ja harmaa (-) anturi-elementille.
Joo no on se oikein säädetty. Mutta sitä vaan ihmettelen kun se palkkimittari näyttää kyllä oikein ja kaikki tuntuu olevan ajossakin kunnossa mutta tuo yks mittari vaan heittelee... Mites onko se sitten niinkun liian rikkaalla kun se mittari pysyttelee siellä oikeella? Vai onko se sitten ihan normaalia...
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)