Megatunessa onglema

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Herb
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Apr 30, 2005 18:30
Location: Pieksänmaa

Megatunessa onglema

Post by Herb »

Eli nythän on niin että kun Megatune on auki ja kattelee niistä mittareista arvoja (kone käynnissä) niin kaikki muut näyttää oikein paitsi AIR/FUEL RATIO se pysyy melkein koko ajan oikealla pohjassa ja näyttää lukua 18. Mutta joskus se sattuu sit menemään keskelle, mut tosi usein se on kyllä pohjassa... Ihmettelen vaan että onko se normaalia? Ottaako se muuten sen tiedon siihen "mittariin" lambdalta?
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Onko lambdab tyyppi määritetty oikein? Tuo AFR-mittarin asteikko kun viittaa laajakaistalambdaan.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Herb
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Apr 30, 2005 18:30
Location: Pieksänmaa

Post by Herb »

kalsket wrote:Onko lambdab tyyppi määritetty oikein? Tuo AFR-mittarin asteikko kun viittaa laajakaistalambdaan.
Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä tiedän onko lambda kapea vaiko laajakaistainen? Sen tiedän että se on peugeotin alkuperainen ja nelijohtoinen...
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
Guest

Post by Guest »

Herb wrote:
kalsket wrote:Onko lambdab tyyppi määritetty oikein? Tuo AFR-mittarin asteikko kun viittaa laajakaistalambdaan.
Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä tiedän onko lambda kapea vaiko laajakaistainen? Sen tiedän että se on peugeotin alkuperainen ja nelijohtoinen...
lambdasi on kapeakaistainen ja lämmitettävää mallia
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Varminta on tarkistaa anturista löytyvän osanumeron perusteella sen tyyppi.

Toisaalta laajakaista anturit ovat yleensä 5 tai 6 johtimellisia, joista 5 on kytketty.

Veikkaan kyseessä olevan anturin olevan lämmitettävä Bosch narrow band 'LSM11' tyypin anturi jossa johtimien värit; anturin lämmitys = 2 kpl valkoisia sekä musta (+) ja harmaa (-) anturi-elementille.
Herb
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Apr 30, 2005 18:30
Location: Pieksänmaa

Post by Herb »

Joo no on se oikein säädetty. Mutta sitä vaan ihmettelen kun se palkkimittari näyttää kyllä oikein ja kaikki tuntuu olevan ajossakin kunnossa mutta tuo yks mittari vaan heittelee... Mites onko se sitten niinkun liian rikkaalla kun se mittari pysyttelee siellä oikeella? Vai onko se sitten ihan normaalia...
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
Post Reply