Kasailin tuon Partcon Stimulator- setin ja muuten tuntuu pelaavan hyvin, mutta ei anna kierroslukusignaalia. Kytkennät olen tarkistanut monta kertaa ja niissä ei pitäisi vikaa olla, mikäli vain kaavion olen oikein ymmärtänyt. Ainoa asennus, jota vähän epäilen, on tuo transistori, jonka kollektorista ja emitteristä en ollut ihan 100% varma, mutta luulisin, että nekin on oikein.
Yleismittarilla vaihtovirta-alueella mitattuna NE555:n kannalta kolme tulee jännitettä ulos n. 7 volttia, vastuksen jälkeen yli kymmenen ja transistorin jälkeen n. 15V, kun mittarin toinen mittapää on +9V:ssa. Maahan verrattuna näyttää mittarista pelkkää nollaa. Potikoilla ei ole mitään vaikutusta arvoihin.
Mega tuntuu kierroslukupuolelta pelaavan, koska räpsyttelemällä tuota 24:sta +5V:iin, alkaa MegaTunessa näkyä kierroslukua.
Mistä lähtisin vikaa hakemaan?
Stimun kierroslukuongelma
Moderator: Masi_K
Partcon sivuilta lainattua: "Huomaa että kun testaat MegaStimulatorilla, ECUlla on oltava sillattuna nastat X1 ja X2, koska Stimulaattorin kytkennöissä DB37-liittimen nasta 25 ei ole käytössä."
Samaa pähkinöin itsekin tuossa aiemmin, mutta onneksi kaveri muisti tuon.
-Sami
Samaa pähkinöin itsekin tuossa aiemmin, mutta onneksi kaveri muisti tuon.
-Sami
Sami Räihä
MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
MB W124 300TET 4Matic Automatic (megaa tyrkkää)
Kiitos, mutta ei ole siitäkään kiinni. Luulen, että vika on tuon taajuuden säädössä, koska vaihtojännitettähän tuo antaa. Kun laittaa stereokuulokkeista toisen piuhan käyttöjännitteeseen tai Vref:iin ja toisen tuohon 24:seen, kuuluu erittäin korkeaa ininää, jonka taajuus ei muutu potikoita pyöritettäessä.