Page 1 of 1

Ruutta Opel XE:hen

Posted: Fri Oct 17, 2008 19:17
by JuhaM
Terve!

Saiskos vähän aloittelia apuja :lol: ?

Mitä olisi syytä hankki vielä lisäksi alla olevan listan lisäksi ?

- Hukkakipinä olisi tarkoitus myös laittaa mukaan
- Läppäpotikka ja moottorin lämpötila-anturi tulisi alkuperäisest.

Kiitti !

1 x Innovate LC-1 Digital Wideband Controller with Sensor (wb-lc1-3769) = $199.00
1 x 4" 36-1 Trigger Wheel (tw36-1_4) = $25.00
1 x 3/8" NPT Aluminum Weld-On Bung for IAT or CLT Sensor (38NPT-Bung_A) = $9.00
1 x MegaSquirt-II EMS System - SMD PCB3.57 w/ Black Case (MS2357-C_BL) = $411.00
1 x MegaSquirt-I or II Relay Cable (MSRelayCable) = $70.00
1 x GM Open Element IAT Sensor with Pigtail (IATwPiggy) = $22.25
1 x MegaSquirt Wiring Bundle - 23" Long (SM-WireBund) = $12.00
1 x MegaSquirt Tuning Cable (DB9 Straight Thru) (TuneCable6) = $5.50
1 x MegaSquirt Relay Board - Assembled Unit (MSRelay-C) = $88.00

Posted: Thu Nov 06, 2008 14:20
by pjr
Mikähän xe on kyseessä ? näitä kun riittää.. c10xe, c12xe, c16xe, c18xe, (c/x)20xe(v), (c/x)25xe, (c/x)30xe ?

Ainakin triggerilevyä lukeva anturi näyttäis puuttuvan listalta johtosarjaan tarvittavien liittimien lisäks.

Posted: Thu Nov 06, 2008 18:45
by AJ
Alkuperäistä moottorin asentotunnistinta voi käyttää. Samoin noissa uudemmissa 20XE-moottoreissa on hukkakipinäsytty samoin vakiona.

Posted: Fri Nov 14, 2008 15:29
by Taku_85
ite väsäilen 20xe koneeseen ruuttaa ni ainut anturi minkä tarttee lisää ni on tuo imuilman lämpötila tunnistin kaikki muut on koneessa valmiina omasta takaa, jos et oo aatellu turboa laittaa niin laajakaista lambdakin on miun mielestä turha kun xe:n oma kapea kaistainen lambda on esilämmitetty ni antaa jo itessään aika tarkkaa tietoo, mut tuohan on vaan mielipide asia ja mie oon sitä mieltä et ilman turboo laajakaista lambdaa ei tarvii...
hukkakipinä puola kannattaa hommata vaikka xev koneesta makso jotai 50€ luokkaa motonetissä, sille vaan pitää tehä jalusta siihen venttiilikopan kupeelle. xe:n oma Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö käy suorasytytys puolalle mut niit tarvii olla 2 kpl, maksaa motonetissä 30€ luokkaa kipale.
Ignition Module Upgrade Kit:llä saat liipasut millä voi ohjata nuita molempia moduuleita saman aikasesti.

20 XE Gsi astra 1993

Posted: Tue Nov 18, 2008 21:19
by JuhaM
Joo sori suurpiirteisyys. Siis jos hommaa 2 kpl. XE:n sytyn ohjausyksiköitä ei tarvi tota Module Upgrade Kit:ä ? DIY:stä ton varmaan tarvittaessa saa ?

Re: 20 XE Gsi astra 1993

Posted: Wed Nov 19, 2008 21:09
by Taku_85
JuhaM wrote:Joo sori suurpiirteisyys. Siis jos hommaa 2 kpl. XE:n sytyn ohjausyksiköitä ei tarvi tota Module Upgrade Kit:ä ? DIY:stä ton varmaan tarvittaessa saa ?
tarvitsee joka tapauksessa suorasytkää ohjatessa tuon module upgraden kun v3 piirissä ei ole kuin yksi ohjaus tuolle sytytykselle ja xe:n suorasytyn tapauksessa tarvitsee kaksi, vaikka ohjaus toteutettais GM:n HEI yksiköllä. joo luulis löytyvän DIY:stä tuo upgrade vaikka ihmetyttää tuo kun extrassa lukee et pitäis olla 680ohm. vastukset ja ainaskin RS-Autosportin kiteissä on 330ohm. vastukset

http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Ext ... htm#2coils tuolla on tarkemmin näytetty toi suorasytyn kytkentä extra koodii käytettäessä

miulla mega siinä vaiheessa että pitäis saaha varmuus siihen et pystyykö nuo VB921 asentamaan molemmat tuolle v3:lle sillein et ohitetaan piirissä jo valmiiksi oleva sytytys piiri vaikka singnaalin olis tarkotus tulla tuosta spark a ja spark b kohista mutta kuiteskin erillisillä VB921 transistoreilla kun asiaa tutkin niin miun mielestä pystyis mutta haluisin varmuuden kun en kuiteskaan mikään sähkö insinööris mies ole, sori ei tainnu ihan suoraan tähän topikkiin kuuluu mut aattelin vaan kysyy kun nuita enempitietäviä täällä löytyy...

Kytkentä

Posted: Fri Nov 28, 2008 23:41
by JuhaM
Onko tosiaan näon että ko. boxiin joutuu tekemään ko. modauksen ? Sehän tarkoitaa että releboxin ja johtosarjankin joutuu muuttamaan. Linkissa mainittiin että jos aikoo käyttää suoraan hukkakipinä systeemiä megasta suosittelevat muutosta vahvasti. Entä jos käyttää edista ? Onko tässä 3.577ä vain yksi puolan ohjaus vakiona ?

Posted: Sat Nov 29, 2008 9:32
by AJ
Voithan jättää sen yhdenkin ohjauksen käyttämättä ja käyttää ulkoista 2-kanavaista sytytysmoduulia (bosch 0 227 100 200), ja ottaa ohjauksen megalta. Tosin vaatii tämäkin johtosarjamuutoksia, ja myös muutokset piirilevylle.

Ja yhtenä pikkuhuomautuksena, V3-levyyn olisi paljon helpompi tehdä muutoksia kuin tuohon uudempaan pintaliitoslevyyn v3.577.

Muutos

Posted: Sun Nov 30, 2008 21:50
by JuhaM
OK, modata tarvii. Onko kukaan valmis sovittavaa korvausta vastaa tekemään tota ?