Paine-ero anturista
Moderator: Masi_K
Paine-ero anturista
No nyt on saatu partcon sarjaa kasailtua sen verran että on päästy input vaiheen loppuun ja tähän asti kaikki muu on sujunut ongelmitta mutta kun katselee megatunella niin MAP anturi näyttää n. 30kpa:ta eikös sen pitäisi olla sadan paikkeilla. Eli mistä olisi hyvä lähteä etsimään vikaa ja voiko olettaa että itse anturissa olisi vikaa? Tinauksia on tarkisteltu eikä niistä ole löytynyt mitään.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa, että MAP-anturin reunimmaisessa jalassa oleva kolo osoittaa oikeaan suuntaan.
Seuraavaksi kokeile puhaltaa/imeä letkulla, näkyykö muutosta anturin näyttämässä?
Sitten jos olet jo ruuvannut tuon piirilevyyn kiinni, niin kokeilee irroittaa ruuvit, vaikuttaako näyttämään?
Seuraavaksi kokeile puhaltaa/imeä letkulla, näkyykö muutosta anturin näyttämässä?
Sitten jos olet jo ruuvannut tuon piirilevyyn kiinni, niin kokeilee irroittaa ruuvit, vaikuttaako näyttämään?
Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Kannattaa tarkastaa tinaukset, itselläni oli yksi nasta maissa vaikkei pitänyt olla, suurennuslasillakaan ei kyllä löytynyt eroa muihin tinauksiin, mutta tinaimurilla kun otin tavaraa pois niin johan alkoi pelaamaan. Oireena tosiaan regulaattorin nopea kuumuminen.
Tuonkin löysin vain järjestelmällisesti mittaamalla maata vasten kaikki nastat joiden ei pitäisi olla maissa.
Tuonkin löysin vain järjestelmällisesti mittaamalla maata vasten kaikki nastat joiden ei pitäisi olla maissa.
Volvo 360GL -88
v2.2 levyllä maapisteet on niitä missä on "thermalit", mitälie onkaan suomennettuna. Eli siis ne eristeympyrät mitkä on katkottu neljästä kohtaa. Esim dsub37 liittimen toinen rivi on kokonaan maata. Jonkun maanastan suhteen vaan yleismittarilla "piippailee" juotokset läpi niin sillähän se selviää.
Tarkka silmä on kyllä parempi apu kuin yleismittari sillä yleismittarilla näkee vain selkeät ongelmat, kylmät juotokset voi aiheuttaa myöhemmin päänvaivaa kun levy jonkin aikaa tärissyt ensin autossa..
Tarkka silmä on kyllä parempi apu kuin yleismittari sillä yleismittarilla näkee vain selkeät ongelmat, kylmät juotokset voi aiheuttaa myöhemmin päänvaivaa kun levy jonkin aikaa tärissyt ensin autossa..
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
http://www.bgsoflex.com/v22/megasquirt_ShemV2.2.pdf
Tuolta löytyy piirilevyn kytkentäkaaviot, siitä tutkailemaan aina että mikä pitäisi olla maassa. Esimerkiksi tuossa MAP anturissa 2 nasta pitäisi olla suoraan maassa.
Ja yksinkertaisin tapa mitata on yleismittarilla toinen johto johonkin paikkaan missä on varmasti maa, ja toinen johto mitattavaan kohteeseen. Niiden väliltä vastus.
Tuolta löytyy piirilevyn kytkentäkaaviot, siitä tutkailemaan aina että mikä pitäisi olla maassa. Esimerkiksi tuossa MAP anturissa 2 nasta pitäisi olla suoraan maassa.
Ja yksinkertaisin tapa mitata on yleismittarilla toinen johto johonkin paikkaan missä on varmasti maa, ja toinen johto mitattavaan kohteeseen. Niiden väliltä vastus.
C12 (alempi nasta, 0ohm)
U4 (C12 puoleisista keskimmäinen, 0ohm)
XG1 (0ohm)
C27 (alempi nasta, 27ohm)
Nuo vetää eniten maihin.
Loput onkin sitten yli 1000ohmia ja aika monessa on samoja ohmi lukemia, kuten:
C8 (ylempi nasta, 5,93kohm)
C6 (alempi nasta, 5,93kohm)
DB-37 (pinni 21 ja 20, 3,74kohm)
R8 (DB-37 puoleinen nasta, 3,74kohm, toinen nasta 5,94kohm)
C7 (ylempi nasta, 3,74kohm)
U4 (C12 puoleisista keskimmäinen, 0ohm)
XG1 (0ohm)
C27 (alempi nasta, 27ohm)
Nuo vetää eniten maihin.
Loput onkin sitten yli 1000ohmia ja aika monessa on samoja ohmi lukemia, kuten:
C8 (ylempi nasta, 5,93kohm)
C6 (alempi nasta, 5,93kohm)
DB-37 (pinni 21 ja 20, 3,74kohm)
R8 (DB-37 puoleinen nasta, 3,74kohm, toinen nasta 5,94kohm)
C7 (ylempi nasta, 3,74kohm)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
C12 toisen pinnin pitää mennä maihin tuon XG1:sen kautta, eli molemmissa pitääkin olla 0 ohm. Samaten tuo U4:sen 5 nasta, jos oikein tulkitsin. Yhtään V2.2 piirilevyä ei ole nyt juuri käsillä, joten en pysty tarkistamaan.Sultzi wrote:C12 (alempi nasta, 0ohm)
U4 (C12 puoleisista keskimmäinen, 0ohm)
XG1 (0ohm)
C27 (alempi nasta, 27ohm)
Nuo vetää eniten maihin.
Loput onkin sitten yli 1000ohmia ja aika monessa on samoja ohmi lukemia, kuten:
C8 (ylempi nasta, 5,93kohm)
C6 (alempi nasta, 5,93kohm)
DB-37 (pinni 21 ja 20, 3,74kohm)
R8 (DB-37 puoleinen nasta, 3,74kohm, toinen nasta 5,94kohm)
C7 (ylempi nasta, 3,74kohm)
Puuttuuko siis megasquirtilta kierrosluku vai mikä? Noi ainakin olivat kaikki kierrosluvun tunnistukseen liittyviä komponentteja?
Eli minkälaista vikaa koitat metsästää?
Jos kaks lautaa oireilee samalla tavalla, niin voisko vika olla stimulaattorissa? Vai onko sen toiminta varmistettu toimivan MS:n kanssa?Sultzi wrote:Tosiaan, ei toimi kierrosluku eikä myöskään lambda, kun simulaattorilla testailee. Tuota Outputtia ei ole vielä juotettu, kun tosiaan tuli näitä ongelmia tässä Inputissakin. Kaksi levyä samassa vaiheessa, molemmissa samaa vikaa, eli lambda ja kiekat ei toimi. Toista en ole mitannut.
Kimmo
Simulaattorin olen kasannut kahteen kertaan, toisella kerralla huolellisemmin, tosin kaikki on mahdollista, kun tuo on tehty reikälevylle. Aikaisemmin toimi lambda, mutta jotain pientä säädin kytkennöissä, niin kappas eipä enään toiminutkaan. Ei ole mahdollisuutta testata toimivassa Squirtissa. Että sepä se, kun ei pysty varmistamaan, onko simu kuitenkaan kunnossa.