Page 1 of 5
DATSUN 180B tic
Posted: Mon Sep 29, 2008 20:39
by datsun180
en tiedä voiko tuota vielä menestystarinaksi sanoa mutta menestystakai seki että kone on jo tuossa vaiheessa. kuvat kertonee enemmän kun se legendaariset tuhat sanaa. kuitenki koneeseen on tulossa megan sytty ja bensan ohjaus.
Posted: Mon Sep 29, 2008 20:40
by datsun180
Posted: Mon Apr 13, 2009 22:38
by datsun180
edistystä tapahtunut osaksi sähköä on lisätty. osia kiinnitelty koneeseen, vielä ois ainaki bensalinjat, hall anturi, ahtolinjat ja vesiputket. tuossa ois jotain koneen speksejä
-wiseco männät.
-H profiili kanget
-teräs kannen tiiviste
-järeä kansi virtaa 225 hv vaparina 12mm nostolla
- noin 350hv piisaava ahdin
-megasquirt bensa sekä sytkä ohjaus
http://s276.photobucket.com/albums/kk24 ... uva523.jpg
Posted: Mon Aug 10, 2009 15:40
by datsun180
auto on nyt ajokunnossa, mutta kaipaa vielä säätöä. tehoakin tuntuu olevan ihan nätisti jo näin alkuun. mutta katsotaan tässä josko teholappuja joskus sais
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=177349
Posted: Sat Aug 22, 2009 15:58
by datsun180
200 kilometriä säätöajoa takana alkaa jo säädöt hahmottumaan
Posted: Mon Aug 24, 2009 10:31
by datsun180
Posted: Fri Sep 04, 2009 18:32
by datsun180
menestys loppui nesteiden ja öljyjen sekoittumiseen
Posted: Fri Sep 04, 2009 19:38
by Boben
Paljonko sulla oli painetta ja oliko ihan normi kansipahvi? Mites puristussuhde?
Posted: Fri Sep 04, 2009 19:42
by datsun180
puoli kiloa painetta kansipahvi mallia teräs puristukset 8 pelas ajossa hyvin mutta viikon seisonnan jälkeen löin käymöön ja parin minsan käytön jälkeen kävi kummasti ja tarkastin öljyt niin täyttä kermaa ja vedet oli kadonnu syyläristä onkoha kuinka huonoksi kierenny laakerit mennä ku kävi hetken veden sekasella. toivottavasti pelkkä kansipahvi että ei kansi oo halennu, sitte tulee kallis savotta
Posted: Fri Sep 04, 2009 22:55
by W-PH
Jos viitsit niin laita kannesta ja pahvista kuvia kun saat purettua.
Voisi päästä jäljelle vahingon aiheuttajasta, kilistäjä on voinut kyläillä..
Posted: Fri Sep 04, 2009 23:17
by datsun180
kyllähän minä kuvia laitan
Posted: Sat Sep 05, 2009 18:55
by datsun180
Posted: Sat Sep 05, 2009 19:25
by Höylä
datsun180 wrote:menestys loppui nesteiden ja öljyjen sekoittumiseen
tästä viestistä ei olisi arvannut ihan noin pahasti käyneen, vai tuliko nuo lopuliset vauriot vasta viestin kirjoittamisen jälkeen
no, onneksi ei ollut mikään harvinainen tai uusi kone kyseessä, eli ei tuo nyt kauhean kallis räjähdys ollut, luulisin...
mullakin meni yksi fiatin 2000 TC kone aikoinaan vastaavalla tavalla hieman särki, lohkon nyt ei olis niin ollut väliä, mutta kun se vei lancian pieni palotilaisen kannen mennessään

siitä kannesta olis saanut jokkis miehiltä hyvän tukun rahaa

Posted: Sat Sep 05, 2009 19:33
by Turbiini
Vähän saman näköistä jälkeä ku kaverin bmw m10 koneessa, vaurion aiheutaja vaan eri. Ei siitäkään ennen aukaisua tienny viasta muuta ku että nesteet oli öljynseassa. Siitä oli männäntappi katkennu ja sen jälkeen irtonainen kanki huitaissu sylinterin molemmin puolin puhki vesitilaan.
Posted: Sat Sep 05, 2009 19:37
by datsun180
joo ei tuo muuta ilmotellu ku öljyt veen seassa ja kävi huonosti ku oli vaan kolme pyttyä käytössä. liian isoille männille porattu lohko. pitää betonoida tai putkittaa ei varmaan muuten saa kestämään
Posted: Sat Sep 05, 2009 19:39
by datsun180
kyllä tuosta kangen ja männän ostolla selviää ku kampiakseleita kyllä löytyy. ei kansikaaan ollut hajonnut eikä venat mutkalla
Posted: Mon Sep 07, 2009 14:58
by datsun180
syykin selvis oli kangen pultit korkannu poikki ja sen johdosta kanki poikki ja kampiakseli vääntäny männän poikittain pyttyyn. olikohan väärä kiristys momenntti vai mikähän lie pultti kyllä näyttää aika pieneltä 7.8mm kierteen päältä mitattuna
Posted: Sat Sep 12, 2009 19:43
by datsun180
nyt on sitte varalta uus lohko betonoitu nii eipähän ainakaan sieltä korkkaa.ja arp:n 2000 pultit tulossa kierto kankiin ja uus mäntä sekä kanki.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =110905430
http://rc-galleria.net/view.php?nick=an ... =110905337
Posted: Mon Nov 23, 2009 18:00
by datsun180
menestys tarina alkaa kohta olla nousukiidossa kone tarkoitus kasata uusilla osilla tällä viikolla. arpin pultit alakertaan ja uus mäntä sekä kanki. jospa se tälä setillä vähän kauvemmin kestäs
http://irc-galleria.net/user/ana91/albu ... -l18-turbo
Posted: Thu Nov 26, 2009 17:51
by datsun180
Posted: Tue Dec 22, 2009 23:52
by datsun180
Posted: Tue Dec 29, 2009 20:40
by datsun180
testi ajelua, erittäin sumusta puhelimella kuvattua videota
http://irc-galleria.net/user/ana91/video/115255502
Posted: Sun Feb 07, 2010 17:49
by datsun180
tääs jotain päivitystä pitäny saada aikaan elikkäs siis kuulerin teko sopivammaksi.
http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/116777016
Posted: Sun Feb 07, 2010 17:49
by datsun180
Posted: Tue Feb 09, 2010 19:40
by datsun180
Posted: Sun Feb 14, 2010 18:07
by datsun180
kuleri vihdoin valmis ja paikollaankin. mutta heti testiajossa laukesi vaihde laatikko.
http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/117035298
Posted: Tue Feb 16, 2010 12:16
by datsun180
säätö homman ongelmaksi koostuu se että oulussa ei ole yhtään pajaa joka osais säätää megaruutaa. oisko vinkkejä kellää että onko lähellä oulua mitään megaruutan säätäjää
Posted: Tue Feb 16, 2010 12:57
by Jasen2624
Ainaki mulle osas säätää rokkola. Tosin se on myyny laitteet toiselle mutta ainaki viime keväänä oli sillä töissä vielä. Ja kyllä ne yleensä kertoo mitä pitää muuttaa ja säätää ite jos ne ei osaa..
Posted: Tue Feb 16, 2010 13:10
by datsun180
eipä oo rokkola ennää näillä main kuulemma etelämpään lähteny. viimekesänä oli vielä oulun teho autosäädöllä mutta ei enää
Posted: Tue Feb 16, 2010 14:03
by Jasen2624
Juu. Ne oulun teho autosäädön hilppeet on ne rokkolan entiset.