DATSUN 180B tic

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

DATSUN 180B tic

Post by datsun180 »

en tiedä voiko tuota vielä menestystarinaksi sanoa mutta menestystakai seki että kone on jo tuossa vaiheessa. kuvat kertonee enemmän kun se legendaariset tuhat sanaa. kuitenki koneeseen on tulossa megan sytty ja bensan ohjaus.
Last edited by datsun180 on Mon Feb 01, 2010 17:49, edited 2 times in total.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

edistystä tapahtunut osaksi sähköä on lisätty. osia kiinnitelty koneeseen, vielä ois ainaki bensalinjat, hall anturi, ahtolinjat ja vesiputket. tuossa ois jotain koneen speksejä

-wiseco männät.
-H profiili kanget
-teräs kannen tiiviste
-järeä kansi virtaa 225 hv vaparina 12mm nostolla
- noin 350hv piisaava ahdin
-megasquirt bensa sekä sytkä ohjaus





http://s276.photobucket.com/albums/kk24 ... uva523.jpg
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

auto on nyt ajokunnossa, mutta kaipaa vielä säätöä. tehoakin tuntuu olevan ihan nätisti jo näin alkuun. mutta katsotaan tässä josko teholappuja joskus sais


http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=177349
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

200 kilometriä säätöajoa takana alkaa jo säädöt hahmottumaan
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

menestys loppui nesteiden ja öljyjen sekoittumiseen
Boben
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sat Sep 22, 2007 23:08

Post by Boben »

Paljonko sulla oli painetta ja oliko ihan normi kansipahvi? Mites puristussuhde?
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

puoli kiloa painetta kansipahvi mallia teräs puristukset 8 pelas ajossa hyvin mutta viikon seisonnan jälkeen löin käymöön ja parin minsan käytön jälkeen kävi kummasti ja tarkastin öljyt niin täyttä kermaa ja vedet oli kadonnu syyläristä onkoha kuinka huonoksi kierenny laakerit mennä ku kävi hetken veden sekasella. toivottavasti pelkkä kansipahvi että ei kansi oo halennu, sitte tulee kallis savotta
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Jos viitsit niin laita kannesta ja pahvista kuvia kun saat purettua.
Voisi päästä jäljelle vahingon aiheuttajasta, kilistäjä on voinut kyläillä..
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

kyllähän minä kuvia laitan
Last edited by datsun180 on Sun Feb 21, 2010 18:03, edited 1 time in total.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

datsun180 wrote:menestys loppui nesteiden ja öljyjen sekoittumiseen
tästä viestistä ei olisi arvannut ihan noin pahasti käyneen, vai tuliko nuo lopuliset vauriot vasta viestin kirjoittamisen jälkeen :roll:

no, onneksi ei ollut mikään harvinainen tai uusi kone kyseessä, eli ei tuo nyt kauhean kallis räjähdys ollut, luulisin...

mullakin meni yksi fiatin 2000 TC kone aikoinaan vastaavalla tavalla hieman särki, lohkon nyt ei olis niin ollut väliä, mutta kun se vei lancian pieni palotilaisen kannen mennessään :cry: siitä kannesta olis saanut jokkis miehiltä hyvän tukun rahaa :wink:
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Vähän saman näköistä jälkeä ku kaverin bmw m10 koneessa, vaurion aiheutaja vaan eri. Ei siitäkään ennen aukaisua tienny viasta muuta ku että nesteet oli öljynseassa. Siitä oli männäntappi katkennu ja sen jälkeen irtonainen kanki huitaissu sylinterin molemmin puolin puhki vesitilaan.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

joo ei tuo muuta ilmotellu ku öljyt veen seassa ja kävi huonosti ku oli vaan kolme pyttyä käytössä. liian isoille männille porattu lohko. pitää betonoida tai putkittaa ei varmaan muuten saa kestämään
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

kyllä tuosta kangen ja männän ostolla selviää ku kampiakseleita kyllä löytyy. ei kansikaaan ollut hajonnut eikä venat mutkalla
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

syykin selvis oli kangen pultit korkannu poikki ja sen johdosta kanki poikki ja kampiakseli vääntäny männän poikittain pyttyyn. olikohan väärä kiristys momenntti vai mikähän lie pultti kyllä näyttää aika pieneltä 7.8mm kierteen päältä mitattuna
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

nyt on sitte varalta uus lohko betonoitu nii eipähän ainakaan sieltä korkkaa.ja arp:n 2000 pultit tulossa kierto kankiin ja uus mäntä sekä kanki.


http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =110905430

http://rc-galleria.net/view.php?nick=an ... =110905337
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

menestys tarina alkaa kohta olla nousukiidossa kone tarkoitus kasata uusilla osilla tällä viikolla. arpin pultit alakertaan ja uus mäntä sekä kanki. jospa se tälä setillä vähän kauvemmin kestäs


http://irc-galleria.net/user/ana91/albu ... -l18-turbo
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

testi ajelua, erittäin sumusta puhelimella kuvattua videota




http://irc-galleria.net/user/ana91/video/115255502
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

tääs jotain päivitystä pitäny saada aikaan elikkäs siis kuulerin teko sopivammaksi.

http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/116777016
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

kuleri vihdoin valmis ja paikollaankin. mutta heti testiajossa laukesi vaihde laatikko.




http://irc-galleria.net/user/ana91/picture/117035298
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

säätö homman ongelmaksi koostuu se että oulussa ei ole yhtään pajaa joka osais säätää megaruutaa. oisko vinkkejä kellää että onko lähellä oulua mitään megaruutan säätäjää
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Ainaki mulle osas säätää rokkola. Tosin se on myyny laitteet toiselle mutta ainaki viime keväänä oli sillä töissä vielä. Ja kyllä ne yleensä kertoo mitä pitää muuttaa ja säätää ite jos ne ei osaa..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

eipä oo rokkola ennää näillä main kuulemma etelämpään lähteny. viimekesänä oli vielä oulun teho autosäädöllä mutta ei enää
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Juu. Ne oulun teho autosäädön hilppeet on ne rokkolan entiset.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Post Reply