AC Schnitzer S3

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

AC Schnitzer S3

Post by O-Peksi »

Nyt on Vauhtivaunun toimesta tehty toinen BMW:n M50-moottorin sopiva MegaSquirt. Resepti oli lähes identtinen Miku_S:n autossa olevan megan kanssa, joitakin ulkomuotoon liittyviä juttuja lukuunottamatta. Autolla on ajettu nyt n.200km megan kanssa, ja oon enemmän kuin tyytyväinen! :wink:

Kone on siis "M50B30", kolmelitrainen M50-sarjaan pohjautuva AC Schnitzerin tekele, josta vakiona pitäisi irrota 177kW. Nyt megan kanssa vetoja on tasaisemmin ja huomattavasti enemmän Motronicin aikaiseen tilanteeseen verrattuna. :P

Kuvia autosta helpoiten:
http://www.minunauto.com/index.php?page ... r&id=14518

Lisää juttua muun projektikertomuksen ohella BTCF:n foorumilla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=140741

Vauhtivaunu saa antaa teknistä infoa, itellä on sitä aika ohuelti megaan liittyen.. :oops:
AC Schnitzer S3
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

no päästiinhän sitä lopultakin asiaan :D
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Sitten eikun isommat suuttimet paikalleen, niin saapi riitävästi ainetta kovemmin vedättäessä.

Ja seuraavaksi jyrkempää nokkaa, kairattua kantta, ilokaasua, turboa... :twisted:
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

No nythän ne on isommat suuttimetkin paikallaan. :wink: Ja pääs vauhtivaunukin testaamaan kulkupuolta.. :D Bensakartta piti tehdä käytännössä kokonaan uusiksi, mut nyt alkaa olla jotakuinkin perfekto. :P Enää penkkiin pääsyä vailla, että saa sytkäennakotkin hiottua kohdalleen. Vakioruiskuun verrattuna vetoja on todella tasaisesti läpi kierrosalueen, ja alaväännön lisääntyminen suht vakuuttavaa! :shock:
AC Schnitzer S3
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

O-Peksi wrote:Bensakartta piti tehdä käytännössä kokonaan uusiksi,
Eikö pelkkä kartan skaalaaminen ollut hyvä?
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

_P_ wrote:Eikö pelkkä kartan skaalaaminen ollut hyvä?
Hmm, vauhtivaunu saa vastata tuohon, kun en ite tiedä tarkalleen mitä se teki.
:D Req. fuel -arvo muutettiin, ja siinäpä se tais olla. Sit autotune päällä ajeltiin muutama kilometri, mut käsin oli lopulta nopeempi ja fiksumpi naputella kartta kohdalleen.
AC Schnitzer S3
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

_P_ wrote:
O-Peksi wrote:Bensakartta piti tehdä käytännössä kokonaan uusiksi,
Eikö pelkkä kartan skaalaaminen ollut hyvä?
Oikeastaan tuon suuttimien vaihdon jälkeen vasta käytiin tarkemmin käsiksi VE-taulukkoon. Koska alusta asti oli selvää ettei vakiosuuttimien tuotto riitä niin niille tein vain suurpiirteisen kartan jolla auto kulki ja toimi, eikä syönyt lopputtoman paljon polttoainetta. Nyt kun suuttimet vaihdettiin alettiin karttaa hieromaan kunnolla ja monet sellaiset alueet, joihin en keskittynyt aiemin, käytiin läpi ihan ajamalla. Tosiaan tyhjäkäynnin ja matalien paineiden/kierrosten aluetta piti pienentää aika rankasti mutta toisaalta kovien kierrosten alueelle ei hirveästi tarvinnut tehdä muutoksia.

Autotune ja megalogviewer oli toki suurena apuna, mutta hienosäätö tapahtui käsin.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

Teinpäs eilen pieniä suorituskykymittauksia, nyt kun alla on taas samat vanteet, mitkä oli keväällä. Silloin vakioruiskulla ja -suuttimilla 100-160km/h aika oli 8,6sekuntia, ja nyt megalla ja noilla 390cc/min -suuttimilla 7,4sek. En olis ite uskonu noin kovaan parannukseen. :shock: Verrokkina voinee käyttää M3:sta, jonka 3-litrainen 286-heppainen versio menee samaan 7,4 sekuntiin.
AC Schnitzer S3
Post Reply