Nyt on Vauhtivaunun toimesta tehty toinen BMW:n M50-moottorin sopiva MegaSquirt. Resepti oli lähes identtinen Miku_S:n autossa olevan megan kanssa, joitakin ulkomuotoon liittyviä juttuja lukuunottamatta. Autolla on ajettu nyt n.200km megan kanssa, ja oon enemmän kuin tyytyväinen!
Kone on siis "M50B30", kolmelitrainen M50-sarjaan pohjautuva AC Schnitzerin tekele, josta vakiona pitäisi irrota 177kW. Nyt megan kanssa vetoja on tasaisemmin ja huomattavasti enemmän Motronicin aikaiseen tilanteeseen verrattuna.
No nythän ne on isommat suuttimetkin paikallaan. Ja pääs vauhtivaunukin testaamaan kulkupuolta.. Bensakartta piti tehdä käytännössä kokonaan uusiksi, mut nyt alkaa olla jotakuinkin perfekto. Enää penkkiin pääsyä vailla, että saa sytkäennakotkin hiottua kohdalleen. Vakioruiskuun verrattuna vetoja on todella tasaisesti läpi kierrosalueen, ja alaväännön lisääntyminen suht vakuuttavaa!
_P_ wrote:Eikö pelkkä kartan skaalaaminen ollut hyvä?
Hmm, vauhtivaunu saa vastata tuohon, kun en ite tiedä tarkalleen mitä se teki. Req. fuel -arvo muutettiin, ja siinäpä se tais olla. Sit autotune päällä ajeltiin muutama kilometri, mut käsin oli lopulta nopeempi ja fiksumpi naputella kartta kohdalleen.
O-Peksi wrote:Bensakartta piti tehdä käytännössä kokonaan uusiksi,
Eikö pelkkä kartan skaalaaminen ollut hyvä?
Oikeastaan tuon suuttimien vaihdon jälkeen vasta käytiin tarkemmin käsiksi VE-taulukkoon. Koska alusta asti oli selvää ettei vakiosuuttimien tuotto riitä niin niille tein vain suurpiirteisen kartan jolla auto kulki ja toimi, eikä syönyt lopputtoman paljon polttoainetta. Nyt kun suuttimet vaihdettiin alettiin karttaa hieromaan kunnolla ja monet sellaiset alueet, joihin en keskittynyt aiemin, käytiin läpi ihan ajamalla. Tosiaan tyhjäkäynnin ja matalien paineiden/kierrosten aluetta piti pienentää aika rankasti mutta toisaalta kovien kierrosten alueelle ei hirveästi tarvinnut tehdä muutoksia.
Autotune ja megalogviewer oli toki suurena apuna, mutta hienosäätö tapahtui käsin.
Teinpäs eilen pieniä suorituskykymittauksia, nyt kun alla on taas samat vanteet, mitkä oli keväällä. Silloin vakioruiskulla ja -suuttimilla 100-160km/h aika oli 8,6sekuntia, ja nyt megalla ja noilla 390cc/min -suuttimilla 7,4sek. En olis ite uskonu noin kovaan parannukseen. Verrokkina voinee käyttää M3:sta, jonka 3-litrainen 286-heppainen versio menee samaan 7,4 sekuntiin.