Page 1 of 2
Warmup häröä
Posted: Thu Aug 07, 2008 14:33
by country sedan
Ongelma ei ole enää akuutti, mutta kysyn kumminkin.
Mistä mahtoi johtua, että MS oli koko ajan warmup- tilassa, ei tippunut alle 116% realtime displayssa.
Kaikki MT:ssa näkyvät asetukset oli oikein.
Overrun fuelcut ei myöskään toiminut, johtuikohan samasta asiasta..?
Ongelmat poistui koodi päivityksellä hr 9 jotain -> hr 10g.
Käynnistyvyys parani huomattavasti sekä kylmänä että kuumana.
Lämpötila anturien arvot oli muutettu Easythermillä, olisiko siinä voinut jotain ryssiintyä/jäädä puuttumaan..?
Posted: Fri Aug 08, 2008 13:55
by teg
Näyttikö CLT oikeita lämpötiloja?
Posted: Fri Aug 08, 2008 14:09
by turbosbc
Tossa hr9 koodissa oli muistaakseni joku bugi. Mulla oli jotain samantyylisiä ongelmia ton kanssa.
Posted: Fri Aug 08, 2008 22:01
by country sedan
teg wrote:Näyttikö CLT oikeita lämpötiloja?
Megatunessa kyllä.
Posted: Fri Sep 19, 2008 20:48
by jeddah
Olihan tästä aihekin olemassa, nostellaans siis...
Olen kokeillut nyt 029Y4 ja hr10g koodeja ja molemmilla warmup-% jää jumittamaan johonkin 116 ja 130 välille, eikä fidle mene koskaan pois päältä. CLT näyttää Megatunessa juuri niinkuin kuuluukin ja fidle treshold on 45 astetta, mutta silti ei toimi...? Mitähän olen ryssinyt?
fidle ohjaa releen maata, joka ohjaa Fordin orkkis venttiiliä, joka on alunperin ollut PWM ohjattu, mutta toimii noinkin. Pitäisi vaan saada se jotenkin pois päältä...
Posted: Fri Sep 19, 2008 23:17
by teg
Miten sulla on nuo kylmäkäyntirikastukset? Lämpötilat JA rikastusarvot?
Posted: Fri Sep 19, 2008 23:33
by jeddah
54astC 102% 71astC 100%, en ole muuttanut loppupäätä noista vielä lainkaan, se osoitinnuoli menee kyllä alimpaan lukemaan lämpötilan mukana, mutta se warmup-% näyttää jotain ihan muuta. Se warmup-valo ei pala koskaan silloin kun moottori ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa se ei sammu lainkaan..?!
Edit: Jaa pitäsköhän opetella käyttämään noita ohjelmia, mulla on ne .inc tiedostot vain koodin \src kansiossa ja megatune\mtcfg kansiossa, auton \mtcfg kansiossa ei ole mitään. Vaan liekö tuolla merkitystä, kun lämpötilat näkyy oikein...?
Posted: Sat Sep 20, 2008 21:33
by jeddah
Lisää samanlaisuuksia, mullakaan ei overrun fuelcut toimi...

Posted: Sun Sep 21, 2008 12:49
by jeddah
Voi kilinv** mikä vika taas olikin
Compile ihmenappi jäänyt välistä....
Ei taas tullut luettua sitä readmea loppuun asti
Ollaan taas vähän viisaampia
Posted: Wed Jan 14, 2009 11:37
by jukka81
Jep, täälläkään ei warm up- lämmitysrikastukset toimi, eli arvoja olen kokeillut muuttaa 120-250%, ja ei mitään vaikutusta.
Ja afterstart-rikastukset sama homma, ei vaikutusta vaikka miten arvoja muuttaa?
Realtimen mukaan kyllä kummatkin rikastukset menee pois päältä oikein.
Lämpötilat mega näyttää jonkin verran yläkanttiin CLT n.5C ja MAT n.8C liikaa, onko vaikutusta? tai onko joku ini.tiedosto väärin?
Kyseessä siis MS1 V2.2 ja Koodi on hr_10d2.
Posted: Fri Jan 16, 2009 10:35
by jukka81
Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia?
Tyhjäkäyntiventtiiliä ei ole ainakaan toistaiseksi ollenkaan käytössä, vaan kaasuläppä on vähän auki koko ajan.
Posted: Fri Jan 16, 2009 11:43
by ArttuH
Mitä tuo "ei mitään vaikutusta" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Koneen toiminta ei muutu mitenkään vai edes Megan raportoimat ruiskutusajat eivät muutu?
Koodin päivittämistä kannattaisi ehkä kokeilla ensimmäisenä. Jossain hr-koodin versiossa oli bugi, jonka takia muita kuin 2,5barin MAP-antureita käytettäessä rikastukset rajoittuivat johonkin melko alhaiseen arvoon. En nyt muista olisiko se jo korjattu tuohon 10d-versioon.
Posted: Fri Jan 16, 2009 15:48
by jukka81
Koneen toiminta ei muutu, seos ei muutu mihinkään suuntaan rikastusarvoja muuttamalla, vems wb on käytössä.
Tuota ruiskutusaikojen muutoksia en nyt muista, vaikuttiko niihinkään, mutta jos ei pw:t muutu, niin koodissa vikaa sitten..?
Mikä on uusin toimiva hr-koodi?
Posted: Sat Jan 17, 2009 21:30
by ArttuH
Jep, jos PW-arvot ei muutu rikastuksien mukana, niin sitten lienee vikaa koodissa. Mikä MAP-anturi sinulla muuten on käytössä? Joskus harvakseltaan koodi saattaa myös korruptoitua niin, että se näyttää toimivan, mutta joku toiminto on pielessä. Törmäsin kerran tapaukseen, jossa IAT-korjaus toimi väärin päin, siis kylmemmällä ilmalla tuli vähemmän bensaa. Koodin uudelleen päivittäminen (samaan versioon) korjasi ongelman.
Uusin hires-koodi näyttää olevan 11C1, löytyy tuolta:
http://ys3al35l.googlepages.com/hr_11c1.zip
Posted: Sun Jan 18, 2009 1:52
by jukka81
Joo, pitää kattoa ne PW:t että muuttuuko ne, ja päivittää koodi uudestaan jos tarvista. 250kPa map-anturi on käytössä.
Onkohan tuossa uusimmassa koodissa ilmennyt vielä mitään bugeja?
Posted: Tue Jan 20, 2009 14:54
by jukka81
Koodin päivitin nyt ensiksi hr_10g versioon, niin warmup prosentteja lisäämällä vieläkään ei PW:t suurentunut, mutta pienenee kyllä sitä mukaa kun kone lämpenee ja warmup% pienenee.
Mitäs seuraavaksi?
Posted: Wed Jan 21, 2009 13:20
by teg
Laitappa tänne lokia tuollaisesta kylmäkäynnistyksestä ja oma msq tiedosto, niin niillä pääsee eteenpäin paremmin ettei tarvitse jatkuvasti kysellä.

Posted: Wed Jan 21, 2009 21:39
by jukka81
Joo, täytyypä laittaa lokia, kun ensin saa megaloggerin laitettua koneelle jne..
Alkutekijöissään vielä tämä megailu.

Posted: Wed Jan 21, 2009 22:01
by teg
Loggeria et tarvitse login ottamiseen. Megatune riittää.
Posted: Thu Jan 22, 2009 9:45
by jukka81
Aijaa, mihinkä tarkotukseen tuo MegaLogViewer sitten on?

Posted: Thu Jan 22, 2009 10:00
by Karppa
Sillä pystyt tarkastelleen sitä logia ja korjaan karttoja
Posted: Thu Jan 22, 2009 10:23
by Höylä
datalogia otat megatunella, eli menet megatunessa file valikkoon, sieltä datalogging ja valitset record... annat logille jonkun nimen (jos et halua käyttää sitä mitä megatune ehdottaa) talletat sen (se tosiaan "talletetaan" ennen kuin sitä on edes otettu

), ajat pätkän, lopetat dataloggauksen samasta valikosta kun tuntuu että sitä on otettu riittävästi...
kannattaa harjoitella tuota muutaman kerran, että on sitten homma hallinnassa, kun sitä oikeasti tarvitsee
dataloggaus on kuitenkin ihan perusjuttuja megan kanssa, sitä tarvitsee moneen asiaan, niin säätämiseen, kuin ongelmien kartoittamiseen...
Posted: Thu Jan 22, 2009 16:43
by jukka81
Tämä selvensi jo paljon tuota loki-tiedoston ottamista,ei ollut hajuakaan tuosta, kiitoksia vaan.
Täytyykin tässä testailla tuota.
Posted: Sat Dec 11, 2010 19:06
by Jasen2624
Jatketaas tästä. Eli ei sinänsä häröä mutta mite tuota warmuppia sais suurennettua yli tuon 255? Eli kone tarttee jo 0 asteessa tuon 255% ja näin -15 asteen kelillä ei saa sitte millää riittää pensan määrää koneeseen. Lämpösenä seos on siinä 0.8 ja sillä rikkaalla et sais kylmänä vähä enemmän. Lähtee käyntiin kyllä kohtuu hyvin ja käyki vähä aikaa asen avulla mutta se ku loppuu niin sammuu melkein heti. Seos menee sillo laihalle ja loppu tuloo..
10-20 asteen tietämiltä lämpöseksi kone toimii ok.
Posted: Sun Dec 12, 2010 12:53
by kamski
Ensimmäisenä tulee mieleen- 0lisko suuttimet liian pienet tai asetukset väärin.
Posted: Sun Dec 12, 2010 14:40
by Jasen2624
no suuttimet on 385cc ja muuten toimii hyvin. Oon ajanu tuolla jo useamman vuojen ja aina on ollut tuo warmup ongelma. Tänään katoin aukioloaikaa ja se ei minun mielestä menny 2 kertaiseksi 200%.. Ei kasvanu ku n.2.3ms ku lämpösenä se on n.1.7-1.8ms. Tuolla se käy hyvin jo mutta enemmän se vaatis kylmemmällä koneella.
Posted: Sun Dec 12, 2010 16:25
by kamski
Voi tietysti koodissakin olla joku kakka, mikä koodi?
Posted: Sun Dec 12, 2010 19:07
by teg
Olisko sulla logia siitä käynnistystapahtumasta?
Posted: Sun Dec 12, 2010 20:12
by Jasen2624
Hiresin 10g. Ei tullu otettua lokia muta pitää yrittää muistaa ens kerralla ku on kylymä kone.
Posted: Sun Dec 12, 2010 21:28
by kamski
Minulla oli HR 10 g ja hyvin on toiminut myös warmuppi.
Laita msg näkyville, tai sähpostiin vilkaistaan mitä se on syönyt.