Hei
Tähän asti on päästy. Squirtti (partcon 2.2 ja extrakoodi 029y4) kasattu ja autossa kiinni. Stimulaattoritestaukset ok ja muutenkin megatune reagoi lämpötiloihin yms. oikein. Ongelmana on se, että kun megasquirt on kiinni autossa, hukkuu kipinä.
Megasquirt hoitaa ainoastaan bensansyöttöä ja alkuperäinen ECU sytytystä yms. Kun irrotin megasquirtin väliaikaisesti, kipinä löytyi. Megasquirt saa moottorin kierrostiedon suoraan puolan miinusnavalta. Kierrostieto (NE1) on jaettu alkuperäisen ecun kanssa.
Ongelman ratkaisu on ilmeisesti partcon kasaamisohjeen kohdassa 54 (http://www.partco.fi/ms.html). Minulla on sillattuna XG1->XG2. Poistanko siltauksen ja teen hyppyjohtimen X11->XG1 väliin ja maadoitan pinnin 25 auton runkoon?
Osaako joku sanoa miksi kipinää ei tule kun megasquirt on kiinni autossa? Onko juuri tuo hyppylangan puuttuminen syynä siihen ettei edes alkuperäinen ecu osaa enää käyttää sitä jaettua signaalia? Sotkeeko tuo liitos jotenkin signaalia niin pahasti tai jotain? Hukassa ollaan..
JP
Squirt blokkaa kipinän
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Juu en tosiaan tajunnut, että koneen tyypilläkin on merkitystä. Auto on siis Mazda MX-6 V6 -92 ja siinä on virranjakaja jossa sisäänrakennettu puola.
Kuva squirtistani: http://personal.inet.fi/kerho/terhi/MS.JPG
JP
edit: lisätty linkki kuvaan
Kuva squirtistani: http://personal.inet.fi/kerho/terhi/MS.JPG
JP
edit: lisätty linkki kuvaan
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Projekti lepäsi hetken kun kävin hakemassa uuden käyttöauton Saksasta ja Baltian kautta pois (en muuten kokemukseni puolesta suosittele Baltian reittiä - ihan näin offtopiccina).
Juu eli löysin kipinän ennen reissua. Aloin tutkimaan tarkemmin liitoksia kun kävi ilmi, että kipinä tulee kun squirtti on irti. Käytin asennuksessa jenkkifoorumilta saamiani ohjeita tuon kyseisen auton squirttaamiseen. No siinä oli hieman erilainen sytytyskytkentä lankussa vissiin kyseessä koska kierrostieto oli otettu NE1-piuhasta jne. Etsin sitten sen oikean puolan miinusnavan (ei aivan yhtä helppo löytää kuin ulkoisesta puolasta). Sitten alkoi kipinä toimimaan ja auto käynnistyi.
Tyhjäkäynti huojuu melkoisesti josta epäilen ilmamäärämittarin poistoa. Vakio ecu kun hoitaa edelleen tyhjäkäyntiventtiilin säätöä.
Onko tosiaan noin, ettei D8 saa omassa systeemissäni olla oikosuljettuna? Otanko diodin käyttöön? Megamanuaalissa sanotaan: Note: this diode D8 is needed only if the ignition system has a large offset bias - most systems do not have such a bias.
Voisiko tuosta X11->XG1->pin25->maa kytkennästä olla apua huojuntaan?
Kiitos vastauksista!
JP
Juu eli löysin kipinän ennen reissua. Aloin tutkimaan tarkemmin liitoksia kun kävi ilmi, että kipinä tulee kun squirtti on irti. Käytin asennuksessa jenkkifoorumilta saamiani ohjeita tuon kyseisen auton squirttaamiseen. No siinä oli hieman erilainen sytytyskytkentä lankussa vissiin kyseessä koska kierrostieto oli otettu NE1-piuhasta jne. Etsin sitten sen oikean puolan miinusnavan (ei aivan yhtä helppo löytää kuin ulkoisesta puolasta). Sitten alkoi kipinä toimimaan ja auto käynnistyi.
Tyhjäkäynti huojuu melkoisesti josta epäilen ilmamäärämittarin poistoa. Vakio ecu kun hoitaa edelleen tyhjäkäyntiventtiilin säätöä.
Onko tosiaan noin, ettei D8 saa omassa systeemissäni olla oikosuljettuna? Otanko diodin käyttöön? Megamanuaalissa sanotaan: Note: this diode D8 is needed only if the ignition system has a large offset bias - most systems do not have such a bias.
Voisiko tuosta X11->XG1->pin25->maa kytkennästä olla apua huojuntaan?
Kiitos vastauksista!
JP