ohjelmoitavia sytkiä
Moderator: Masi_K
ohjelmoitavia sytkiä
onko jossain päin maailmaa kohtuu edullista diy-sytkänohjaus boksia, yhdelle tai useammalle puolalle, ennakon säädöillä yms.
saisi siis ton jakajan heittää joko mäkeen tai käyttää edelleen sitä mutta purkilla hoitaa ennakot.
saisi siis ton jakajan heittää joko mäkeen tai käyttää edelleen sitä mutta purkilla hoitaa ennakot.
Last edited by mikkis on Wed Jul 23, 2008 16:08, edited 1 time in total.
Oletko tähän sivustoon tutustunut?mikki wrote:olis tarkoitus saada pärrä liikkumaan, sytkän kanssa ongelmia ja orkkis boksit maksaa mansikoita, samalla vois autoonkin vaihtaa sytkän suoraks niin pääsis jakajasta eroon.
http://www.transmic.net/gbindex.htm
On tosin yksisylinteriselle moottorille suunniteltu, mutta jos tuosta voisi soveltaa..?
Tuolla myös jotain aiheesta:
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
http://www.molla.org/DIY-CDI/
http://www.ausperformance.com.au/store/ ... oductId=20
http://www.vpv-motorracing.com/thunder.htm
viewtopic.php?p=18033&highlight=
viewtopic.php?p=18545&highlight=
Edit:
Myynti osastolla:
viewtopic.php?t=4851&highlight=
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
http://www.molla.org/DIY-CDI/
http://www.ausperformance.com.au/store/ ... oductId=20
http://www.vpv-motorracing.com/thunder.htm
viewtopic.php?p=18033&highlight=
viewtopic.php?p=18545&highlight=
Edit:
Myynti osastolla:
viewtopic.php?t=4851&highlight=
Last edited by tty on Mon Jul 28, 2008 8:36, edited 2 times in total.
Tuossa olisi myös yksi tarkistamisen arvoinen paikka:
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
Kuulemma ihan toimivia hilppeitä ja kaupatkin on sujuneet asiallisesti.
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
Kuulemma ihan toimivia hilppeitä ja kaupatkin on sujuneet asiallisesti.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Kyllähän ohjelmoitavia sytkäboxeja on monenlaisia, mutta tuppaavat maksamaan melko mukavasti ominaisuuksista riippuen tietenkin.
www.summitracing.com
www.jegs.com
Noista paikoista kulkeutuu ainakin mukavasti suomeen.
Ja onhan sitten tietty www.usparts.fi josta saa samoja kamppeita.
www.summitracing.com
www.jegs.com
Noista paikoista kulkeutuu ainakin mukavasti suomeen.
Ja onhan sitten tietty www.usparts.fi josta saa samoja kamppeita.
Megajolt ohjelmoitava sytytys
http://www.autosportlabs.net/index.php? ... rs_Welcome
Tuollainen yksi suora sytytystä ohjaava purkki on toimivaksi todettu... joskus parivuotta sitten ystäväni sellaisen minulle kasasi..(jossa oli siis RPM/TPS perustainen ennakon säätö)
Eli siis siinä käytetään ford 36-1 triggeri pyörää ja vr-anturia sekä fordin EDIS-4 modulia joka siis toimii "sytytys puolan ohjaimena" ja tuolla megajolt purkilla ohjataan Edis modulia...saa pc:n kanssa näpyteltyä ennakot sinne..(tämä siis suorasytkä,hukkakipinä)
Jos edis purkki saa maat ja käyttö jännitteet sekä kampiakselin asento tiedon niin siinä EDIS modulissa on hieno "turva toiminto" kiinteä 10 asteen sytytys ennakko. Eli vaikka megajolt purkki pimenisi, niin pääsee kotiin/maaliin
Niitä on Megajolt purkkeja voi tehdä:
- joko Map säädöllisiä (eli ennakon säätö perustuu kierros nopeus /
imusarjan paine)
-Tai sitten TPS säädöllisiä (kierrosnopeus/kaasuläpän asento)
(eli vaatii tän jos sulla on vaakaimut ja kireä nokka-akseli)
Noita voi siis tehdä 4,6,8 syl moottoriin.EDIS-4 4syl. EDIS-6 6syl.ja EDIS-8 moduli on käytettävä 8 sylinteriseen moottoriin..
Tuollainen yksi suora sytytystä ohjaava purkki on toimivaksi todettu... joskus parivuotta sitten ystäväni sellaisen minulle kasasi..(jossa oli siis RPM/TPS perustainen ennakon säätö)
Eli siis siinä käytetään ford 36-1 triggeri pyörää ja vr-anturia sekä fordin EDIS-4 modulia joka siis toimii "sytytys puolan ohjaimena" ja tuolla megajolt purkilla ohjataan Edis modulia...saa pc:n kanssa näpyteltyä ennakot sinne..(tämä siis suorasytkä,hukkakipinä)
Jos edis purkki saa maat ja käyttö jännitteet sekä kampiakselin asento tiedon niin siinä EDIS modulissa on hieno "turva toiminto" kiinteä 10 asteen sytytys ennakko. Eli vaikka megajolt purkki pimenisi, niin pääsee kotiin/maaliin

Niitä on Megajolt purkkeja voi tehdä:
- joko Map säädöllisiä (eli ennakon säätö perustuu kierros nopeus /
imusarjan paine)
-Tai sitten TPS säädöllisiä (kierrosnopeus/kaasuläpän asento)
(eli vaatii tän jos sulla on vaakaimut ja kireä nokka-akseli)
Noita voi siis tehdä 4,6,8 syl moottoriin.EDIS-4 4syl. EDIS-6 6syl.ja EDIS-8 moduli on käytettävä 8 sylinteriseen moottoriin..
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Moi!
Uudesta ohjelmoitavasta 6530 MSD:tä ei omakohtaista kokemusta mutta....
Jos katsoo kaupallisia ohjelmoitavia versioita niin yksi mielenkiintoinen "uutuus" on MSD valmistajalla virranjakajalliseen järjestelmään.
(eli virranjakajasta poistetaan oma keskipakoaikaistus käytöstä)
Siis saa ohjelmoitua "keskipako ennakon" (msd:ssä sitä taitaa pitää ajatella myöhäistyksenä) Joko pc:llä tai omalla ohjemointi laitteella
Sekä tarvittaessa saa vaikka ohjelmoitua halutunlaisia ennakon "myöhäistys" käyrästöjä... ym ym
Ja vielä kun boxi on monikipinä CDI purkki niin siinä on potkua kipinässä oikeanlaisella puolalla moneen käyttöön..
Malli on siis MSD-6530 Programmable 6AL-2 ignition control
Onko jollain käyttökokemuksia tuosta?
Uudesta ohjelmoitavasta 6530 MSD:tä ei omakohtaista kokemusta mutta....
Jos katsoo kaupallisia ohjelmoitavia versioita niin yksi mielenkiintoinen "uutuus" on MSD valmistajalla virranjakajalliseen järjestelmään.
(eli virranjakajasta poistetaan oma keskipakoaikaistus käytöstä)
Siis saa ohjelmoitua "keskipako ennakon" (msd:ssä sitä taitaa pitää ajatella myöhäistyksenä) Joko pc:llä tai omalla ohjemointi laitteella
Sekä tarvittaessa saa vaikka ohjelmoitua halutunlaisia ennakon "myöhäistys" käyrästöjä... ym ym
Ja vielä kun boxi on monikipinä CDI purkki niin siinä on potkua kipinässä oikeanlaisella puolalla moneen käyttöön..
Malli on siis MSD-6530 Programmable 6AL-2 ignition control
Onko jollain käyttökokemuksia tuosta?
Meidän dragsterissa on tollanen msd ohjelmoitava boxi mut oli muistaakseni niitä 7 sarjan vehkeitä. On ihan pätevän oloinen ja saa tosiaan kaikkia mahdollisia ennakon ohjauksia. Meillä ohjaa myös vaihteen vaihtoa.
Näiden kanssa tosiaan perusennakko on maksimiennakko ja boxilla sitten myöhästetään sitä ennakkoa. Niin ja tarvii sit oikeesti hyvät tulpanjohdot. Muuten räiskii läpi. Taitaapi tarvita MSD oman puolan, riippuen mallista.
Näiden kanssa tosiaan perusennakko on maksimiennakko ja boxilla sitten myöhästetään sitä ennakkoa. Niin ja tarvii sit oikeesti hyvät tulpanjohdot. Muuten räiskii läpi. Taitaapi tarvita MSD oman puolan, riippuen mallista.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.