mistä alipaine?
Moderator: Masi_K
mistä alipaine?
elikkäs voiko alipaineletkun laittaa läppärungossa valmiina oleviin lähtöihin? (nämä siis plenumin puolella) vai muuttuuko siinä kurkun kohdalla alipaine radikaalisti enemmän kaasua avattaessa kuin plenumissa? kyseessä vapaasti hengittävä...
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 110
- Joined: Thu Jul 07, 2005 10:30
- Location: Tampere
Re: mistä alipaine?
alipaine pitäs ottaa ns. kaasuläpän etu puolelta... eli ei plenumin puoleltajakonen wrote:elikkäs voiko alipaineletkun laittaa läppärungossa valmiina oleviin lähtöihin? (nämä siis plenumin puolella) vai muuttuuko siinä kurkun kohdalla alipaine radikaalisti enemmän kaasua avattaessa kuin plenumissa? kyseessä vapaasti hengittävä...

naksu viä..... suli!!!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 110
- Joined: Thu Jul 07, 2005 10:30
- Location: Tampere
kyllä se ali/yli paine pitää ottaa aina siitä imuventtiilin ja kaasuläpän väliltä... jos oltat plenumista niin eihän se mappi tiedä että kuinka paljon siellä moottoris on alipainetta.. se tietää vaan kuinka paljon moottori haluaa tyhjäkäynnillä imeskellä plenumista (tai siis eihän se sitä tiedä kun ei se semmosta mittaa)*saivartelua*.. ja alipainehan läpän etupuolella kasvaa n. -0,8bar tyhjäkäynnillä ja plenumis on noin 0 paine... eli ilmakehä(1bar)jakonen wrote:niin siis yksi läppä on. pitäs kai sen toimia kun sitä vartenhan siinä kait niitä lähtöjä on...
naksu viä..... suli!!!
Eli kyseinen härveli on yhellä kaasuläpällä. Eli ERITTÄIN suurella todennäköisyydellä plenumi on kaasuläpän ja venttiileitten välissäpappa- igor wrote:kyllä se ali/yli paine pitää ottaa aina siitä imuventtiilin ja kaasuläpän väliltä... jos oltat plenumista niin eihän se mappi tiedä että kuinka paljon siellä moottoris on alipainetta.. se tietää vaan kuinka paljon moottori haluaa tyhjäkäynnillä imeskellä plenumista (tai siis eihän se sitä tiedä kun ei se semmosta mittaa)*saivartelua*.. ja alipainehan läpän etupuolella kasvaa n. -0,8bar tyhjäkäynnillä ja plenumis on noin 0 paine... eli ilmakehä(1bar)jakonen wrote:niin siis yksi läppä on. pitäs kai sen toimia kun sitä vartenhan siinä kait niitä lähtöjä on...

taitaa olla pieniä sekaannuksia eli selvennetäänpä hiukan. imuilma tulee ilmanputsarin läpi yhden kaasuläpän ohi ¨isoon¨ putkeen josta lähtee neljä pienempää putkea yksi jokaiseen imukanavaan. ymmärtääkseni plenumi on juurikin tuo ¨iso¨ putki. alipainelähdöt ovat kaasuläpän imuventtiilien puolella heti läpän vieressä.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 110
- Joined: Thu Jul 07, 2005 10:30
- Location: Tampere
kävi niinkun vähän pelkäsinkin... MAP on tyhjäkäynnillä siinä 45kpa mutta kaasua kun avaa noin 10% niin MAP pomppaa 96kpa. pitää tehdä lähdöt itse plenumiin niin vois alkaa säätämään. en ole oikein innostunut tuosta alpha-n algoritmistä... siinä mastan läpässä on myös yläpuolella lähtöjä, kokeilin niistä niin tyhjäkäynnillä MAP 96kpa ja laskee sitä mukaa mitä kaasua avaa.läpän etupuolella olikin näköjään nuo... ja läpän avautumis-suunnasta johtuen ilma virtaa läpän alapuolelta muodostaen yläpuolelle alipaineen 
