Page 1 of 1

hybrid alpha-N mietityttää

Posted: Wed May 28, 2008 10:09
by petrib1
Käsittääkseni tuo vaihtoehto säätää ruiskutusta pääasiassa kaasun asennon ja kierrosluvun perusteella, sekä lisäksi map arvon mukaan.Minkä verran tuo huomioi tuota map arvoa?
Pystyykö tuota suhdetta muuttamaan ohjelmasta niin, että korjaisi map arvon mukaan hieman enemmän?
Kun joitain alueita ei saa ihan viimeisen päälle säädettyä.Isoilla vaihteilla pinta kaasulla ahdon puolelle vedättäessä pyrkii laihalle.Jos säätää rikkaammalle niin pienillä vaihteilla menee taas paksulle...Joten map korjausta pitäisi saada lisää.Kokemuksia??

Posted: Wed May 28, 2008 13:45
by ArttuH
Siis MS1: extra-koodissa? Mun käsittääkseni MAPin perusteella tehdään ihan suora skaalaus alpha-N:n perusteella laskettuun ruiskutusmäärään. Siis tyyliin 100kPa = 100%, 150kPa = 150%. Skaalausta ei saa säädettyä ilman koodin puukotusta.

Periaatteessa tuon pitäisi toimia juuri oikein ja käytännössäkin se on mulla toiminut ihan kohtuullisen hyvin. Tosin mulla ei ole vielä tuota käytettäessä säädöt olleet koskaan niin viimeisilleen hierotut, ettei joku pieni sekoilu olisi voinut jäädä huomaamattakin. Mutta ainakaan mitään isompaa ongelmaa tuon kanssa ei ole ollut.

Posted: Wed May 28, 2008 14:46
by MrFairlane
Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?

Posted: Wed May 28, 2008 22:29
by Andyks
MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Mulla on ahdetussa käytössä pelkkä MAP säätö ja tuntuu pelittävän ihan hyvin.
Minkälaisessa tilanteessa tuolla hybrid alpha-n:llä saadaan etua ahdetussa?

Posted: Thu May 29, 2008 8:18
by ArttuH
MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Mä olen sitä mieltä, että pitää katsoa aina tapauskohtaisesti. Ja aloittaisin aina MAP-säädöllä kokeilusta, se on kaikkein helpoin ja loogisin säädettävä jos vaan toimii. Mulla toimi MAP-säätö mainiosti n.100hv/litra vaparikoneessa, siis tuo pyörän kone erillisillä läppärungoilla. Olisi toiminut turbon kanssakin muuten, mutta kun tuo VNT sotkee pakopaineita, ja overlapin taki siten myös MAP-arvoja, tasakaasulla ajeltaessa.

En näe mitään syytä miksei Hybrid Alpha-N toimisi myös vaparissakin. Tosin jos MAP-signaali on täysin käyttökelvotonta sotkua, niin ei sitä kannata ottaa mukaan sotkemaan.