Käsittääkseni tuo vaihtoehto säätää ruiskutusta pääasiassa kaasun asennon ja kierrosluvun perusteella, sekä lisäksi map arvon mukaan.Minkä verran tuo huomioi tuota map arvoa?
Pystyykö tuota suhdetta muuttamaan ohjelmasta niin, että korjaisi map arvon mukaan hieman enemmän?
Kun joitain alueita ei saa ihan viimeisen päälle säädettyä.Isoilla vaihteilla pinta kaasulla ahdon puolelle vedättäessä pyrkii laihalle.Jos säätää rikkaammalle niin pienillä vaihteilla menee taas paksulle...Joten map korjausta pitäisi saada lisää.Kokemuksia??
hybrid alpha-N mietityttää
Moderator: Masi_K
Siis MS1: extra-koodissa? Mun käsittääkseni MAPin perusteella tehdään ihan suora skaalaus alpha-N:n perusteella laskettuun ruiskutusmäärään. Siis tyyliin 100kPa = 100%, 150kPa = 150%. Skaalausta ei saa säädettyä ilman koodin puukotusta.
Periaatteessa tuon pitäisi toimia juuri oikein ja käytännössäkin se on mulla toiminut ihan kohtuullisen hyvin. Tosin mulla ei ole vielä tuota käytettäessä säädöt olleet koskaan niin viimeisilleen hierotut, ettei joku pieni sekoilu olisi voinut jäädä huomaamattakin. Mutta ainakaan mitään isompaa ongelmaa tuon kanssa ei ole ollut.
Periaatteessa tuon pitäisi toimia juuri oikein ja käytännössäkin se on mulla toiminut ihan kohtuullisen hyvin. Tosin mulla ei ole vielä tuota käytettäessä säädöt olleet koskaan niin viimeisilleen hierotut, ettei joku pieni sekoilu olisi voinut jäädä huomaamattakin. Mutta ainakaan mitään isompaa ongelmaa tuon kanssa ei ole ollut.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megajumala
Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?
Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Mulla on ahdetussa käytössä pelkkä MAP säätö ja tuntuu pelittävän ihan hyvin.MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?
Minkälaisessa tilanteessa tuolla hybrid alpha-n:llä saadaan etua ahdetussa?
Mä olen sitä mieltä, että pitää katsoa aina tapauskohtaisesti. Ja aloittaisin aina MAP-säädöllä kokeilusta, se on kaikkein helpoin ja loogisin säädettävä jos vaan toimii. Mulla toimi MAP-säätö mainiosti n.100hv/litra vaparikoneessa, siis tuo pyörän kone erillisillä läppärungoilla. Olisi toiminut turbon kanssakin muuten, mutta kun tuo VNT sotkee pakopaineita, ja overlapin taki siten myös MAP-arvoja, tasakaasulla ajeltaessa.MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?
En näe mitään syytä miksei Hybrid Alpha-N toimisi myös vaparissakin. Tosin jos MAP-signaali on täysin käyttökelvotonta sotkua, niin ei sitä kannata ottaa mukaan sotkemaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85