hybrid alpha-N mietityttää

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
petrib1
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 127
Joined: Fri Aug 19, 2005 19:51
Location: Kontiolahti

hybrid alpha-N mietityttää

Post by petrib1 »

Käsittääkseni tuo vaihtoehto säätää ruiskutusta pääasiassa kaasun asennon ja kierrosluvun perusteella, sekä lisäksi map arvon mukaan.Minkä verran tuo huomioi tuota map arvoa?
Pystyykö tuota suhdetta muuttamaan ohjelmasta niin, että korjaisi map arvon mukaan hieman enemmän?
Kun joitain alueita ei saa ihan viimeisen päälle säädettyä.Isoilla vaihteilla pinta kaasulla ahdon puolelle vedättäessä pyrkii laihalle.Jos säätää rikkaammalle niin pienillä vaihteilla menee taas paksulle...Joten map korjausta pitäisi saada lisää.Kokemuksia??
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Siis MS1: extra-koodissa? Mun käsittääkseni MAPin perusteella tehdään ihan suora skaalaus alpha-N:n perusteella laskettuun ruiskutusmäärään. Siis tyyliin 100kPa = 100%, 150kPa = 150%. Skaalausta ei saa säädettyä ilman koodin puukotusta.

Periaatteessa tuon pitäisi toimia juuri oikein ja käytännössäkin se on mulla toiminut ihan kohtuullisen hyvin. Tosin mulla ei ole vielä tuota käytettäessä säädöt olleet koskaan niin viimeisilleen hierotut, ettei joku pieni sekoilu olisi voinut jäädä huomaamattakin. Mutta ainakaan mitään isompaa ongelmaa tuon kanssa ei ole ollut.
Arttu
GSX1100 -85
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Andyks
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sun Nov 12, 2006 20:10
Location: Turku

Post by Andyks »

MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Mulla on ahdetussa käytössä pelkkä MAP säätö ja tuntuu pelittävän ihan hyvin.
Minkälaisessa tilanteessa tuolla hybrid alpha-n:llä saadaan etua ahdetussa?
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

MrFairlane wrote:Onko kaikki sitä mieltä, että MAP-säätö on vakiohkoille vapari koneille, Alpha-N viritetyille IR-koneille ja Hybrid Alpha-N ahdetuille?

Vai toimiiko Hybrid Alpha-N myös vapareissa?
Mä olen sitä mieltä, että pitää katsoa aina tapauskohtaisesti. Ja aloittaisin aina MAP-säädöllä kokeilusta, se on kaikkein helpoin ja loogisin säädettävä jos vaan toimii. Mulla toimi MAP-säätö mainiosti n.100hv/litra vaparikoneessa, siis tuo pyörän kone erillisillä läppärungoilla. Olisi toiminut turbon kanssakin muuten, mutta kun tuo VNT sotkee pakopaineita, ja overlapin taki siten myös MAP-arvoja, tasakaasulla ajeltaessa.

En näe mitään syytä miksei Hybrid Alpha-N toimisi myös vaparissakin. Tosin jos MAP-signaali on täysin käyttökelvotonta sotkua, niin ei sitä kannata ottaa mukaan sotkemaan.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply