Do dii...ois tollanen ahdettu 300cc mönkijä nyt värkätty ja hyvin tuli vetoja lisää!!!
Nyt oon vaan kyllästynyt tuohon kaasuttimen ainaseen säätämiseen ja taustalta tätäkin foorumia selanneena alkoi ruutan teko/asennus kiinnostamaan! Nyt asiasta tietävät neuvomaan, mistä läppärunko, asennontunnistin ym ym...kertokaa rohkeesti millasta settiä laittasitte.
MSD tehopumppu ja lambda esim jo löytyy...laitan pari kuvaa selkeydeksi. Tavoite ois tasanen veto läpi kierrosalueen...
Ei voi muuta sanoa kun että siisti prokkis!
Ite kyl jättäisin tuon tehopumpun taka-alalle ja kattelisin jotain turbopyörissäkin käytettyä pumppua... tämä siksi että noissa pienkoneissa kun ei ole koskaan liikaa sitä virtaa.
Asentotunnistimeksi sitten motonetistä volvon (oliko ny V70) kikkare.
Siisti laite. Voisin suositella tuohon Microsquirttia, kokonsa puolesta hyvä sekä tiivis boxi/liitin. Kaasuläpäksi voisi olla hyvä esim. 500efi Polaris sportsmanin läppä, suutin/tps ym valmiina ja on myös tiivis (kestää upotuksenkin) Onko tarkoitus ohjata myös sytkää?
T:Juha
Onko tuo muuten yksi- vai kaksimukinen? Bensapuoli menisi melko helposti kohdalleen, koska turboa varten on jo oletettavasti painetta nostava bensapaineensäädin ja tuo MSD:n pumppu? Ja jos tuo pumppu on tällähetkellä käytössä, en nää mitään syytä heivata sitä. Jostain moottoripyörästä voisi löytyä "suoraan" käypäinen läppärunko, jossa suuttimet ja asentosäädin olisi valmiina. Täälläkin on sillointällöin ollut noita nelimukisten ruiskupyörien läppiksiä. Ottaa semmosesta "puolet". Imuilman lämpöanturiksi esim. cossusierran tarvikeanturi (motonetistä koodilla 37-3322/17.90e). Moottorinlämpöanturista ja sen sijoittamisesta voisi tietää enemmän joku, joka ilmajäähdytteisten kanssa on pelannut. Jos pelkkä ruisku riittää, niin sytkäpulssin saanee puolasta. Jos taas haluaa myös sytytyksen, niin joutunee askartelemaan asentoanturia ja triggausta vauhtipyörään/magneettoon. Mahdollisesti myös moottorissa jo olevat kikkareet voisi käydä, mutta niistä pitäisi tietää enemmän (kenen valmistetta/minkätyyppinen). Tuossa laitteessa joutuu myös miettimään ruiskuboksin sijoituksen ja sen suojauksen roiskeilta. Paras vaihtoehto on varmasti tehdä "hermeettinen" kotelo. ArttuH:lla oli muistaakseni jonkilainen ihan sitä varten suunniteltu boksi.
edittiä: MicroSquirt tosiaan on aivan tuommoisia varten suunniteltu
Ei tarvi olla vesitiivis...en aio edes sateella ajella. Tosiaan yksi sylinterinen, yhdellä imuaukolla (4 venttiiliä)...malpassi ohjaa bensanpainetta. Ois mukava jos vois ainakin jatkossa ohjata myös syttöä sillä...
Ei löydy läppärunkoa, ei. Ku pääsis hajulle edes minkä kokoinen ois hyvä, niin alkais vaikka teettämään rungon, läpän + akselin sais kaasuttimesta. Perhana...
Lonkalta heittäen joku 35mm nurkilla voisi olla hyvä koko. Tai sitten nykyisen kaasarin koko + 0 - 5mm. Ei se niin äärettömän tarkkaa ole. Liian isosta läpästä ei ole niin haittaa alakierroksille, kuten kaasarin kanssa. Kaasun vaste vaan voi mennä ärsyttävän kulmikkaaksi alakierroksilla. Ja tietenkään ei kannata pistää läppää, joka on reippaasti muuta imukanavaa isompi.