Aloittevan megasquirttaajan ongelma...tarjolla palkkio...
Posted: Thu Apr 24, 2008 21:18
Ostin 600-sarjan bmw:n jossa M20 sarjan 2,0litrainen ruiskumoottori, kuulemma porattu 2,8litraiseksi. Moottorinohjausjärjestelmä muutettu megasquirtiksi.
Taustatietoja:
- auto lähti kylmänä käyntiin ja kävi joten kuten, lämpimäksi käytyään ei lähtenyt enää käyntiin. Koneen jäähdyttyä lähtee käyntiin
- johdotukset oli tehty niin että alkuperäisjohdotuksia oli katkottu ja hyödynnetty osittain, sekä lisätty kaiutinkaapelia, puhelikaapelia, katkotttu ja jatkettu sieltä täältä, teippiä, hieman tinaa eli toisin sanoen päin...
- megatune ohjelma näytti joitakin arvoja
Taustatietoja edellisen asentajan toimesta asennetuista antureista yms.:
- Hihnapyörään hitsattu 3-nastaa 120 asteen tasaisin välein
- kampiakselin asennontunnistin joka 3-johtoinen
- Boschin sytytysyksikkö ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm)
- vakio syt.puola ja virranjakaja jossa alipaine yms. säädöt poistettu käytöstä
- kaasuläpänasentoanturi
- imuilmanlämpöanturi
- vedenlämpöanturi
- lambda-anturi (4-johtoinen)
- näitä ei ole, ilmamassa-anturi, kylmäkäynnistyssuutin,
- kaikki megasquirtin ylärivin pinnit (1-19) ovat juotettuna toisiinsa
Purin kaikki nämä johdot pois, asensin hanskalokeroon asennuslevylle automaatio käyttöön tarkoitetut numeroidut riviliittimet, releet ja automaattisulakkeet selkeyttämään kytkentöjä. Sitten vedin numeroidut ns. runkokaapelit moottorille ja antureille jotka juotin asiallisesti kiinni ja tinauksen päälle laitoin kutistesukkaa. KUVA jossa asennuslevy ja kaikki johdot vielä siistimättä ja niputtamatta http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=80306644
kytkentä kaavioina olen käyttänyt:
- http://www.megamanual.com/v22manual/mwire.htm#exwire
- http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm
ONGELMAKSI MINULLE VIELÄ JÄI:
kampiakselinasentotunnistimen kytkeminen megasquirttiin? Ohjeen ( http://www.megamanual.com/v22manual/mwire.htm#exwire ) mukaan se kytketään 24 & 7 pinneihin. Anturi on kolme johtoinen joka oman käsitykseni mukaan kytketään:
Ruskea = + eli kytketään esim. megasquirtille tulevaan virtatuloon
Musta = signaali megasquirtille eli kytketään 24 pinniin
Sininen = - eli kytketään maahan
Onko siinä järkeä?
Lisäksi outona pidän sitä että kaikki ylärivin pinnit 1-19 ovat sillattuina toisiinsa eli maadoitettuna. Vaikuttaako se mitenkään toimintaan?
Järjestelmässä on myös boschin sytytyksen ohjausyksikkö joka kytketty ohjeen ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm ) mukaan pinniin 30, fast idle solenoidia ei ole olleenkaan, eikä myöskään stepperiä...
Mikäli joku osaavampi voisi auttaa olisin erittäin kiitollinen, jos joku tulee paikan päälle niin maksan kyllä kaikki kulut ja lisäksi maksan sovitun palkkion.
privalla tai osoitteeseen: henri.herranen@gmail.com voi vastailla
Taustatietoja:
- auto lähti kylmänä käyntiin ja kävi joten kuten, lämpimäksi käytyään ei lähtenyt enää käyntiin. Koneen jäähdyttyä lähtee käyntiin
- johdotukset oli tehty niin että alkuperäisjohdotuksia oli katkottu ja hyödynnetty osittain, sekä lisätty kaiutinkaapelia, puhelikaapelia, katkotttu ja jatkettu sieltä täältä, teippiä, hieman tinaa eli toisin sanoen päin...
- megatune ohjelma näytti joitakin arvoja
Taustatietoja edellisen asentajan toimesta asennetuista antureista yms.:
- Hihnapyörään hitsattu 3-nastaa 120 asteen tasaisin välein
- kampiakselin asennontunnistin joka 3-johtoinen
- Boschin sytytysyksikkö ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm)
- vakio syt.puola ja virranjakaja jossa alipaine yms. säädöt poistettu käytöstä
- kaasuläpänasentoanturi
- imuilmanlämpöanturi
- vedenlämpöanturi
- lambda-anturi (4-johtoinen)
- näitä ei ole, ilmamassa-anturi, kylmäkäynnistyssuutin,
- kaikki megasquirtin ylärivin pinnit (1-19) ovat juotettuna toisiinsa
Purin kaikki nämä johdot pois, asensin hanskalokeroon asennuslevylle automaatio käyttöön tarkoitetut numeroidut riviliittimet, releet ja automaattisulakkeet selkeyttämään kytkentöjä. Sitten vedin numeroidut ns. runkokaapelit moottorille ja antureille jotka juotin asiallisesti kiinni ja tinauksen päälle laitoin kutistesukkaa. KUVA jossa asennuslevy ja kaikki johdot vielä siistimättä ja niputtamatta http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=80306644
kytkentä kaavioina olen käyttänyt:
- http://www.megamanual.com/v22manual/mwire.htm#exwire
- http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm
ONGELMAKSI MINULLE VIELÄ JÄI:
kampiakselinasentotunnistimen kytkeminen megasquirttiin? Ohjeen ( http://www.megamanual.com/v22manual/mwire.htm#exwire ) mukaan se kytketään 24 & 7 pinneihin. Anturi on kolme johtoinen joka oman käsitykseni mukaan kytketään:
Ruskea = + eli kytketään esim. megasquirtille tulevaan virtatuloon
Musta = signaali megasquirtille eli kytketään 24 pinniin
Sininen = - eli kytketään maahan
Onko siinä järkeä?
Lisäksi outona pidän sitä että kaikki ylärivin pinnit 1-19 ovat sillattuina toisiinsa eli maadoitettuna. Vaikuttaako se mitenkään toimintaan?
Järjestelmässä on myös boschin sytytyksen ohjausyksikkö joka kytketty ohjeen ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm ) mukaan pinniin 30, fast idle solenoidia ei ole olleenkaan, eikä myöskään stepperiä...
Mikäli joku osaavampi voisi auttaa olisin erittäin kiitollinen, jos joku tulee paikan päälle niin maksan kyllä kaikki kulut ja lisäksi maksan sovitun palkkion.
privalla tai osoitteeseen: henri.herranen@gmail.com voi vastailla