ei pysty säätämään?

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 174
Joined: Wed Mar 02, 2005 10:38
Location: Naantali

ei pysty säätämään?

Post by Mudracer »

Ekaks suuttimet laukes :twisted: , sitten vaihdoin Holleyn läppärungon jossa puolet rajummat suuttimet tilalle ja vastus on 2Ω vanhoissa 1.7Ω!
Nyt Megatunessa accel enrich viisari kiihdyttelee omia aikojaan ja sotkee säätämistä koko ajan, rupee taas rassaamaan koko touhu=")¤?"(. Lisäksi kierrokset ei pysy mittarissa tasaisena vaan heiluu vähän miten sattuu välillä.
Vaihdoin TPS sensorinkin eikä vaikutusta.
Laajakaistalambdakin on paikallaan, mutta ei se mitään auta kun purkki "säätää" itte itteään omia aikoja, mikähän tollasen häiriön taas sai aikaan??

Kun prosu laukes niin onko samalla joku muu nippeli ottanu itteensä!!

Ja vielä pystyykö tolla laajakaistalla tekemään jonkun target AFR homman mitä se sitten koittaa pitää koko ajan??
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Onkos etuvastukset suuttimissa käytössä. 2 ohm on liian pieni muuten.

Target AFR on juuri se lambda säätöhomma.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

manuaalissa on ohjeet kiihdytysrikastusten säätämiseen, elikkä tps treshold on varmaan liian pieni ja kierrosten heittely johtuu piikeistä kierrostiedossa. Suojattua johtoa kehiin.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Karttaa tehdessä kannattaa ottaa kiihdytysrikastukset pois päältä, samoin lamdakorjaus, jos lambda on kytketty Megasquirttiin.

Sitten kun on kartta jo lähellä kannattaa noihin rikastuksiin keskittyä.
Volvo 360GL -88
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

mistäs ton kaiken ylimääräisen saa pois päältä?
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Megatunehan sinulla jo on?

Lähdet käymään valikot läpi toisesta päästä toiseen päähän, katsot mitä niistä löytyy ja laitat off asentoon tai arvot sellaiseksi, ettei kyseistä tilannetta pysty olemaan tai säätöarvon 0, jolloin ei mikään ole päällä, noin extran lisäominaisuuksissa. Muutenkin kannattaa plarata niitä valikoita ja etsiä vastaus jokaiseen toimintoon, niin säätämisessä voi keskittyä olennaiseen.

Oletuksenahan siellä ei kovin paljoa olekkaan extran toimintoja käytössä.

Warmup ja afterstart rikastaa käynnistyksen jälkeen, warmup perustue koneen ja imuilman lämpötilaan ja afterstart rikastaa tietyn aikaa käynnistyksen jälkeen ja sitten putoaa pois päältä.

Acceleration enrichment on sitten tuo kiihdytys rikastus, 0ms niihin ylempiin laatikoihin, niin silloin se on pois päältä.

Lambda laitetaan pois päältä exhaust gas settingsistä, controller authority kohtaan 0.
Volvo 360GL -88
Post Reply