Jeep Wagoneer 360 cid AMC V8

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
blenheim
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Sep 08, 2007 17:32
Location: Pohja

Jeep Wagoneer 360 cid AMC V8

Post by blenheim »

Viime syksynä alkoi projekti, nyt on loppusuoralla. Auto haettiin tampereelta alkutalvesta tai loppusyksystä, miten sen kukakin haluaa määritellä. Kylmässä tilassa ropaillessa on lukuisat kerrat sormet jäätyneet miltei irtoamispisteeseen. Ajoittain on ketuttanut ja rankasti, ajoittain on tullut onnistumisen fiiliksiä.

Projekti aloitettiin purkamalla kaikki entiset polttoainevehkeet pois, ainoastaan imu ja paluuletkut tankilta jätettiin paikoilleen. Kaasari kaikkine vermeineen jätettiin pois ja imusarja irroitettiin kiukaasta. Imusarjaan kävin vantaalla kaverin avustuksella tekemässä suutinrungot alumiiniputkesta. Suuttimet istuvat paikkaansa melko hyvin, ottaen huomioon sen, että hommat on tehty porakoneella, tig hitsausvehkeellä ja paineilmavingulla.

Suuttimiksi tuli kahdeksan kappaletta Honda Civicin 244cc/min virtaavia suuttimia imukanaviin. Ohjain on Partcon sarjasta kyhätty vakiomegasquirtti.

Nyt on edetty säätöoperaatioon lukuisten ongelmien kautta. Nyt muistaa tarkistaa auton tankin ennen starttausta. Tämä koominen moka tuli tuossa tehtyä ja ihmeteltyä missä vika kun ei auto starttaa. Suuttimet naksuivat ja kaikki tuntui pelaavan kohdilleen. Bensaa oli juuri sen verran, että kerran hörähti ja bensa haisi. Autoa tarkisteltiin ja kirottiin päivän verran ennenkuin älysin katsoa tankkiin... Tyhjähän se oli... Nolotti kieltämättä hieman, mutta helpotus oli suuri, kun ei ollut kyse sen suuremmasta viasta.

Viime viikolla auto sitten ensimmäisen kerran heräsi henkiin pitkähkön starttauksen jälkeen. Köhi lukuisia kertoja kunnes jääkylmä pata heräsi eloon sankan savupilven saattelemana. Ei oikein meinannut uskoa asiaa, ennenkuin se tosiaan jaksoi käydä itsensä lämpimäksi.

Nyt on ongelmana sähköhäiriöt, vetää ve-taulukon vituiksi ja megatunen solmuun. Maadotukset on tehty omasta mielestäni kunnolla paksusta kaapelista ja hyvin maadoittaen. Onhan siinä tietty mahdollisuus vikaan siinäkin...

Kuvia laittelen myöhemmin. Videota tosin löytyy jo youtubesta.
http://www.youtube.com/watch?v=hKoQujLdML8 Pahoittelen videon huonoa äänenlaatua ja kuvaajan käden vakautuksen puutetta... Siinä samalla huitoessa välillä se kameran suuntaus unohtui ja tuli mielenkiintoisia kuvakulmia.

Ainiin, jos jollain on valmiina jotain kasikoneen ve-taulukkoa niin voisi neuvoa meikäläistä. Tämä tosiaan on ensimmäinen rojekti megasquirtin parissa... Jos olisin tiennyt mihin ryhdyn, en olisi alkanut. :D
ajs
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Sat Apr 16, 2005 22:57
Location: kajaani

Post by ajs »

saattaa pukata häiriötä tulpanjohdoista tms...
hituvirta piuhat tykkää kyttyrää,niitä voisi suojata.
kaverin ajokissa auttoi tulpanjohtojen vaihto.
http://www.harrastekilpurit.com/
-subaru legacy 200stw koirankuljetin.
-subaru legacy 2.2 sedan ei vielä tiedä mikä.
-subaru leonen 4cam harrasteajokki.
blenheim
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Sat Sep 08, 2007 17:32
Location: Pohja

Post by blenheim »

Mystiset häiriöt poistui, runkkailtiin vähän maattopaikkoja ja päivitettiin softa uuteen. Ei sekään ihan ilman hämmästelyjä menny. Sahattiin aamupäivä ja iltapäivä ilman mitään tulosta. Muokkailtiin asetuksia ja pohdittiin pää puhki irc-kanavalla että missä vika. Noh, vika löytyi cranking asetuksista jotka oli jääneet sitten vähemmälle huomiolle...
Post Reply