Page 1 of 1
Startatessa kierrosluku heittää?
Posted: Sun Feb 17, 2008 11:27
by RMK
Elikkä startatessa kierrosluku heittelee 200 ja 18000 välillä, joten
lähtee aika huonosti käyntiin. Käydessä toimii hienosti.
Kokoonpano:4-syl,hukkakipinä,12-1pyörä ,hall 1GT,0221 503 407 tarvike puola,200 loppuinen sytytys yksikkö.
Nyt tämä vika täytyy sadaa vihdoin kuntoon!
Posted: Sun Feb 17, 2008 11:39
by RMK
Mikä ero on 025 ja 024s9 stele:ssä. 025 tuntuisi toimivan hieman paremmin.
Posted: Mon Feb 18, 2008 0:46
by Miku_s
itellä heitteli keirrosluku 2500 ja 2700 välillä ajessa noin 150 kierroksella suuntaan ja toiseen.. koodina 29y4.. vaihdoin koodin autto jonkin verran.. sitte laskin vr-anturin lähemmäs pyörää 1,8mmetristä 1mmetriin nii ongelmaa ei ainakaan vielä ole nykynyt
Posted: Fri Feb 22, 2008 20:34
by kjb
Tervehdys ruiskukansa, lisään oman ongelmani tämän threadin jatkoksi koska kyse on myöskin kierrosluvun heittelystä startatessa.
Eli:
kyseessä partcon v2.2 sarja johon tehty HEI7-muutokset. HEI7-modulina tarvikeosa motonetistä (#10-0826)
kuva1
kuva2
Jo startilla pyörittäessä ilman bensapumppuja kierrosluku heittelee 150-4000+rpm välillä. Muut anturit näyttävät ok. Syy ilman bensapumppuja pyörittämiseen on se että eräs liitin uupuu painepumpun lähdöstä jota odotellaan...
RPM-signaalijohto HEI-modulilta on mallia RCA jonka suojajohdin on maadoitettu toisesta päästä (auton sisälle lähelle itse ecua).
Puola on kyllä hyvin lähellä itse modulia mutta on koitettu myös ilman puolaa sekä eri puolan/tulpanjohdoilla eikä millään tunnu olevan mitään vaikutusta.
Moottorina siis toyotan 4a-ge vr-anturillisella jakajalla, jakajalta tulevat signaalijohtimet ovat alkuperäiset suojajohtimella (joka maadoitettu).
Liekö tässä kohtaa nyt järkevintä aloittaa tuon "Ed"-konkan arvon kasvattamisella vaiko odotella kiltisti että pääsee starttailemaan "oikeasti" ja katsoa miten käy?
Edit: unohtui mainita että megatunixissa/tunessa virtojen ollessa päällä RPM näyttää lukua 1 (moottorin ollessa pysähdyksissä siis), mahtaako tämä liittyä ongelmaan jotenkin...
Posted: Sat Feb 23, 2008 20:13
by RMK
Mistä voi johtua että 1 ja 4 kipinöi tiheämpään startatessa kuin 2 ja 3.
Auto toimii hyvin jos vai käyntiin saa.
En enää tiedä mitä kokeilla seuraavaksi.
Posted: Sun Feb 24, 2008 0:30
by Vauhtivaunu
RMK wrote:Mistä voi johtua että 1 ja 4 kipinöi tiheämpään startatessa kuin 2 ja 3.
Auto toimii hyvin jos vai käyntiin saa.
En enää tiedä mitä kokeilla seuraavaksi.
Mikä koodi sulla on?
Posted: Sun Feb 24, 2008 0:32
by Vauhtivaunu
RMK wrote:Mikä ero on 025 ja 024s9 stele:ssä. 025 tuntuisi toimivan hieman paremmin.
025 on tarkoitettu "tiheähampaisille" pyörille ja 024s9 "harvempihampaisille" pyörille
Posted: Sun Feb 24, 2008 7:06
by RMK
Koodina on 029q.
Posted: Sun Feb 24, 2008 8:46
by RMK
Onkohan tuo ojelmisto/asetus vika vai ominaisuus 12-1 pyörällä.
Ehtiikö 1gt hall lukea 36 hampaista pyörää.
Pyörän teko ei olis ongelma kun vaan tietäs mikä varmasti toimii.
Posted: Mon Feb 25, 2008 7:00
by JaniM
Ehtiihän se ku teet speksin mukaisen pyörän. Ainut vaan että siitä tulee aika iso. Ja kyllä toi pitäis 12-1 pyörällä toimia. Onhan noita muillaki.
Posted: Tue Feb 26, 2008 13:29
by RMK
Eikö kukaan keksi mikä voisi olla vialla.
Posted: Tue Feb 26, 2008 21:46
by teg
Onhan sulla time based käytössä eikä trigger return?
Posted: Tue Feb 26, 2008 21:53
by RMK
Molempia on kokeiltu. Ei toimi kummallakaan.
Posted: Tue Feb 26, 2008 22:08
by RMK
Startatessa tulee pieniä kierrosluku piikkejä vaikka ottaa sytytys
virrat poispäältä, eli ei pitäisi ottaa häiriöitä niistäkään.
Maadoituksiakin on testattu ja paranneltu.
Hall anturin ilmavälillä ei ole vaikutusta(0.5-2mm).
Posted: Tue Feb 26, 2008 22:18
by RMK
Taidan kokeilla erillaista pyörää.
Olisiko ehdotuksia mikä toimisi näillä osilla.
4-syl,hal anturi,pyörän halkaisia 135-145mm.