Page 1 of 1
opelin alkup. anturit
Posted: Fri Feb 01, 2008 17:44
by VH
Eli hieman tietoa kaipaisin tosta ooppelin 2.0-16v (c20xe, "punaraita") kun suunnitelmissa olis megasquirttia laitella, kampiakselilla on 60-2 triggeripyörä, onkos sitä lukeva anturi Hall vai VR? ja virranjakajassa toinen anturi, mikä?
Voiko noilla alkuperäisillä antureilla ajaa megaa joka ohjaa myös syttyä?
Posted: Sat Feb 02, 2008 20:26
by AJ
Kammella vr-anturi.
Posted: Sun Feb 03, 2008 10:01
by Tcal
Omassa on alkup. VR kammella ja sitten Hall nokalla.
Posted: Sun Feb 03, 2008 17:23
by VH
voikos noilla antureilla ohjata megaa?
Posted: Sun Feb 03, 2008 20:02
by AJ
Kyllä voi.
Kammen vr-anturi toki vaatii lm1815-muunnoksen että signaali toimii megassa.
Nokka-akselin anturin asetuksista en osaa sanoa, mutta tiedän että sekin onnistuu.
Kampianturin asetukset:

Posted: Sun Feb 10, 2008 17:29
by VH
Mikä toi lm1815 muutos on?
Entä mitens jos sen signaalin ottaa virranjakajan hall:ilta, kun megamanual sanoo:
"In general, the most suitable option for controlling ignition timing advance on a distributor with a Hall sensor on MegaSquirt-II is the high current ignition driver circuit on the V3 main board, or the Bosch 0 227 100 124 module to control the coil on a V2.2 main board."
Mutta löytyy myös tommonen kuva
Vai säätääkö toi boschin moduuli puolan latausajan tai jotain, että ei tarvi
megan siitä huolehtia?

Posted: Mon Feb 11, 2008 9:06
by AJ
LM1815-muutos muuntaa vr-anturin antaman siniaallon megan ymmärtämään kanttiaallon muotoon.
MS2 sitten taas ymmärtää suoraan myös siniaaltoa (vr).
Posted: Tue Feb 12, 2008 1:05
by Liquila
Eikai itse MS2 ymmärrä siniaaltoa vaan V3 Boardi, missä on valmiina tuo muunnin. Tosin muunnin ei pelaa kaikkien anturien kanssa. Ainakaan Mi16 anturin kanssa ei tule sopimusta...
Posted: Tue Feb 12, 2008 9:04
by AJ
Juurikin näin. Pahoittelen sekaannusta, jotenkin oletin että ms2 kanssa on käytössä v3-levy, vaikka ei näin tietenkään välttämättä ole...
Posted: Tue Feb 12, 2008 19:29
by Benkku
Liquila wrote:Eikai itse MS2 ymmärrä siniaaltoa vaan V3 Boardi, missä on valmiina tuo muunnin. Tosin muunnin ei pelaa kaikkien anturien kanssa. Ainakaan Mi16 anturin kanssa ei tule sopimusta...
Juurikin käytössä rakennetussa XU9J4 applikaatiossa V3 ohjain OEM VR-anturilla. Toimii ainakin kyseisen moottorin maksimiin joka 8200 1/min.
Posted: Wed Feb 13, 2008 8:21
by VH
Mutta tossa kuvassa on hall eikä vr. Lähettääkö hall suoraan tota megan ymmärtämää kanttiaaltoa? Vai onko toi vr-anturin kanssa pelaaminen aiheellista jos koneesta löytyy nokka-akselin päästä hall? Kumpi parempi, mielipiteitä?
Posted: Tue Feb 19, 2008 9:52
by pjr
Onko jollain kokemusta coppisytyn toteutuksesta vakioantureilla ? Ilmeisestikkin jakajasta pitäs karsia kolme ylimäärästä nastaa pois ?
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
Posted: Tue Feb 19, 2008 19:30
by AJ
VH wrote:Mutta tossa kuvassa on hall eikä vr. Lähettääkö hall suoraan tota megan ymmärtämää kanttiaaltoa? Vai onko toi vr-anturin kanssa pelaaminen aiheellista jos koneesta löytyy nokka-akselin päästä hall? Kumpi parempi, mielipiteitä?
Missä kuvassa on hall eikä vr? Opelin (bosch) trikkeripyörän kuvassa on kyllä vr-anturi.
Ei antureiden paremmuudessa ole mitään eroa. Joissain tapauksissa valmistaja on vain alunperin halunnut niin tehdä niin miksipä sitä muuttamaan kun nekin saa megan kanssa toimimaan.
Usein vr-anturia käytetään monihampaisten pyörien kanssa koska kaikki hall-anturit eivät niitä lue. Tosin sellaisiakin on.
Kaikki on ihan itsestä ja kokoonpanosta jne kiinni minkälaisia antureita käytetään.